Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Houbie
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-11 22:30
Hey iedereen,

Ik heb momenteel volgende setup:
Een Samsung UE40KU6000 tv met de Plex app op geinstalleerd.
Mijn plex server is mijn desktop pc. (ietwat beperkt tot de relevante items).
Deze is verbonden via ethernet met mn tv.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700 Boxed€ 354,53€ 354,53
1Gigabyte GA-B150M-D3H€ 0,-€ 0,-
1XFX Radeon R9 390 8GB Double Dissipation Black Edition€ 0,-€ 0,-
2WD Green WD30EZRSDTL, 3TB€ 0,-€ 0,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M4A2133C13€ 109,90€ 109,90
1Crucial MX200 2,5" 250GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.198,72

Nu merk ik dat de tv het vaak lastig heeft bij het afspelen van 4k content, wat spijtig is maar op zich geen probleem. De laatste dagen merk ik ook op dat de app vaak blijft hangen of crashed, ik vermoed een slecte update van de app op de tv.

Daarom zoek ik eigenlijk een standalone plex client, waar ik meer controle over kan hebben dan de app op de tv.

Ik zoek
  • Iets betaalbaar
  • Kan 4k afspelen
  • Liefst zelf controle over het updaten van de app
Ik overweeg
  • Nvidia Shield
  • Roku
  • Apple tv
  • Amazon FireTV
  • Raspberry Pi
  • Intel NUC
Ik zoek eigenlijk vooral mensen die dezelfde afweging gemaakt hebben, en hun ervaring willen delen.

• smekkos
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-11 06:25
Staat je PC niet te transcoderen? Mijn server heeft ook moeite met 4K beeldmateriaal. Hij moet de video eerst decoderen en weer coderen voor je TV. Als client werkt een Shield wel erg goed.

• Houbie
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-11 22:30
smekkos schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 08:47:
Staat je PC niet te transcoderen? Mijn server heeft ook moeite met 4K beeldmateriaal. Hij moet de video eerst decoderen en weer coderen voor je TV. Als client werkt een Shield wel erg goed.
Mijn pc heeft inderdaad best wel wat transcodeerwerk bij 4k video, maar meeste content die ik kijk is gewoon 1080p. Ik zoek vooral een client die niet door een of andere app update vast blijft lopen, zoals nu het geval is op de Samsung tv. En als ik dan toch een client ervoor zou aankopen, wil ik natuurlijk eentje waar ik zeer tevreden mee ga zijn, vandaar dit topic.

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:29
Geen ervaring, maar zelf een Shield en daar ben ik heel tevreden over. 4K/H.265/HDR.... alles werkt best goed. Als goedkoper alternatief voor de Shield kan je kijken naar de Mi Box S. Draait ook android TV, en is direct ook een 4K Chromecast. Zelf geen ervaring (toen ik de Shield kocht was de Mi Box S er nog niet) maar voor ~60 euro is het zeker een onderzoekje waard of die voor je voldoet.

Ik draai trouwens de Plex Server op mijn Shield, niet op mijn PC. Maar transcoden hoeft hier bijna nooit op de shield. En als dat wel moet, werkt dat gewoon prima.

[ Voor 17% gewijzigd door Waah op 29-03-2019 08:56 ]

• Jazekerrrrr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-11 10:46
Ik heb ook gelezen dat Kodi ook aan plex addon heeft wat goed zou moeten werken.

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar op reddit zeggen ze dat het goed werkt.

Misschien het proberen waard.

• Extrix
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-11 14:26
Ik weet niet of jou issues nog steeds voorkomen maar het volgende gebeurd bij de plex client.

Bij het gebruik van Ondertiteling bij de plex client gaat plex transcoderen wat eigenlijk helemaal niet nodig is. Ik heb dit zelf opgelost door het gebruik van Xplay. Xplay is ook een manier om plex content af te kunnen spelen.

Deze geeft ook duidelijk aan wanneer transcoding plaats gaat vinden.

Voor ondertiteling moet je altijd gebruik maken van external srt files.

Zet de ondertiteling maar is uit op plex en kijk of dit beter gaat.
Pagina: 1