Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessevanhecke
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13-04-2023
Vorige week de Bose 700 (zonder bass module) besteld en moet ook daarbij zeggen dat ik niet extreem onder de indruk ben van het geluid vergeleken met de prijs. De bass uit de bar zelf is wel echt geweldig en heerlijk om naar te luisteren maar als ik hem vergelijk met mijn tv speakers (32 inch samsung tv zonder smart) valt het verschil best mee. De soundbar geeft wel extra dimensies maar als ik af en toe switch tussen de tv en de soundbar hoor je af en toe geen extreem verschil. Ook kunnen de stemmen soms wat wegvallen in het achtergrondgeluid.......
Ben nu dus ook aan het kijken voor een ander alternatief maar ik begin te vermoeden dat die er niet echt zijn............

Ben ik nu te kieskeurig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@jessevanhecke Deze vraag afgesplitst naar een eigen topic. Het is niet de bedoeling om een oud topic van iemand anders omhoog te schoppen met eigen vragen in plaats van ingaan op de oorspronkelijke openingspost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 06:45
jessevanhecke schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 23:20:
Vorige week de Bose 700 (zonder bass module) besteld en moet ook daarbij zeggen dat ik niet extreem onder de indruk ben van het geluid vergeleken met de prijs. De bass uit de bar zelf is wel echt geweldig en heerlijk om naar te luisteren maar als ik hem vergelijk met mijn tv speakers (32 inch samsung tv zonder smart) valt het verschil best mee. De soundbar geeft wel extra dimensies maar als ik af en toe switch tussen de tv en de soundbar hoor je af en toe geen extreem verschil. Ook kunnen de stemmen soms wat wegvallen in het achtergrondgeluid.......
Ben nu dus ook aan het kijken voor een ander alternatief maar ik begin te vermoeden dat die er niet echt zijn............

Ben ik nu te kieskeurig?
Heb je hem vooraf ook ergens beluisterd???

Als er geen extreem verschil hoorbaar is, zou ik hem retourneren en de TV speakers gebruiken.

Moet het per se een soundbar zijn? Ik heb nog geen goede gehoord, maar zeker Bose maakt voor thuisgeluid weinig goeds.

Ik ben meer van de losse dikke speakers, de vraag is of het past in je ruimte (maten?) en of de vrouw ermee akkoord gaat...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JDV808
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11:02
Ik zou ook zeggen kijk voor een setje losse speakers. Kan geen soundbar tegen op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Doe jezelf een lol en neem een fatsoenlijke set + speakers. Je zal met welke soundbar dan ook geen match zijn voor goede (grote) speakers met een goede versterker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:21

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Koop anders een nette receiver en kijk voor speakers eens 2ehands, dat heb ik ook gedaan. Zo heb ik een Pioneer receiver (7,1") nieuw gekocht voor ik meen een 400 euro. De B&W speakers die ik heb hangen zijn allemaal 2ehands gekocht, veelal een fractie van de nieuwprijs.

Twee tips:
1. Kijk eens goed rond. :)
2. Ga luisteren! Zelfs bij bepaalde mediamarkts heb je luisteropstellingen.

Overigens heb ik nooit begrepen hoe Bose een naam heeft kunnen maken... :? zoveel kwaliteit is daar nu ook niet te vinden, daarnaast is het wel relatief duur.

[ Voor 17% gewijzigd door _Dune_ op 30-03-2019 14:07 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03 03:02

PhatFish

and, uhm......Moo

Je ziet het denk ik al aan de reacties. Bose als compleet systeem kan best lekker klinken, maar in vergelijking met andere Hi-Fi is het gewoon ondermaats voor de prijs. Bose vraagt nog altijd een premium enkel voor de naam. Nu is het zeker niet slecht ofzo en zeker beter dan whitelabel producten waar dan een A-merk opgeplakt wordt, maar meer dat het te duur is voor mensen die geluidskwaliteit op #1 hebben staan. Het is overigens vaak juist de bassmodule bij Bose die eigenlijk ook wat middentonen produceert, dus stemgeluid. Meteen ook een reden om het een bassmodule te noemen, i.p.v. een subwoofer. Nu kom ik nergens het bereik van deze soundbar tegen (wat mij als audiofiel al een beetje afschrikt) maar sowieso is het advies niet anders dan luisteren en vergelijken voordat je tot aankoop overgaat, ongeacht het merk en prijs, anders is het kopen puur op basis van sentiment en dat is nooit een goed idee.

Ik zou zeggen kijk of je met de bassmodule erbij kan testen (en dat die evt terug kan) zodat je het zelf kan horen en beoordelen. Misschien dat je het dan wel prima vind.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Stemmen die wegvallen klinkt alsof je 5.1 uitstuurt en de luidsprekers stereo aansluit. De tv probeert dan stemmen over het centerkanaal te sturen, maar de luidsprekers geven dat niet weer omdat het niet aangesloten is.

Een andere reden kan zijn dat het centerkanaal wél aangesloten is, maar gewoon zacht staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinamp
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Sinds 1 week mijn Elac speakers en Yamaha versterker aan de kant gezet en een Bose 700 soundbar met een 500 bass module ervoor in gebruik heb genomen. Ik moet zeggen dat in onze kleine woonkamer deze combi vele malen beter klinkt dan de stereoset welke ik al jaren in gebruik had. Nu is spraak duidelijk verstaanbaar "in plaats van een diep gebrom" en muziek klinkt werkelijk glashelder met "indien door mij ingesteld" een super diepe bas.... Wel moet ik er eerlijkheidshalve bij vermelden dat ik geen audiofiel ben, maar wel degelijk in staat ben de verschillen waar te nemen ;-) Ik ben blij met deze aanschaf !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Oude topics overnemen, is niet de bedoeling. Bij deze op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.