[Google Suite] Licensies mixen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joecks
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:25
Mijn vraag

Is het mogelijk om bij Google G-Suite verschillende licenties af te sluiten op 1 domein , bijvoorbeeld voor 1 persoon de business en voor overigen de basic licentie ?

Ik heb al gezocht maar kan geen goed antwoord hier op vinden , wellicht iemand hier die dit zo al ingesteld heeft ?

P.s. ik wilde de titel aanpassen maar dat lukt niet meer

[ Voor 11% gewijzigd door joecks op 29-03-2019 07:33 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mundatin
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 07-10 20:02
Zover ik weet en ik heb dit meermaals bij de support van Google gevraagd, is dit niet mogelijk.

De reden daarvoor is niet duidelijk gemaakt, maar ik gok dat dit te maken heeft met Team Drives en alle functies die Business wel heeft en Basic niet. Het is voor Google gok ik erg moeilijk binnen één domein er voor te zorgen dat functionaliteiten goed gescheiden blijven.

Toevoeging: Bij Office 365 is het mixen van licenties wel mogelijk, alleen is dat wel een minder gebruikersvriendelijk pakket dan G Suite.

[ Voor 15% gewijzigd door Mundatin op 29-03-2019 08:52 ]

Voorliefde voor alles wat tech-gerelateerd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joecks
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:25
@Jannick Bedankt voor je antwoord , ik ben vanaf mijn 14 dagen trial van Office 365 ook overgestapt naar Google G-Suite, vind het allemaal iets prettiger werken.

Bij Microsoft was mixed licenties inderdaad wel mogelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mundatin
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 07-10 20:02
joecks schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:15:
@Jannick Bedankt voor je antwoord , ik ben vanaf mijn 14 dagen trial van Office 365 ook overgestapt naar Google G-Suite, vind het allemaal iets prettiger werken.

Bij Microsoft was mixed licenties inderdaad wel mogelijk...
Begrijp ik! Je zou er nog eens een chat met Google aan kunnen wagen, maar ik ben bang dat het hem niet gaat worden.

Voorliefde voor alles wat tech-gerelateerd is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:47
Helaas word dit niet ondersteund. Ben er zelf ook al meermaals tegenaan gelopen. Wat volgens mij wel kan is dat je een sub-organisatie/domein toevoegt: https://support.google.com/a/answer/7502379?hl=en

Kijk op die pagina naar optie twee. Er staat mij bij, maar pin me er niet op vast, dat je in het tweede domein dan een andere type licentie kan toevoegen.