Ik heb dus twee jaar geleden een Acer Predator G7710 Sharpshooter verkregen met de volgende specs:
CPU: i7-940 2.93Ghz
GPU: 2x Nvidia GeForce GTX260
RAM: 12 GB DDR3
HDD: 2 TB
Voeding: Delta GPS-750AB A
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zou graag League of Legends met 60+ fps willen opnemen(OBS). Daarnaast zou het ook wel fijn zijn om hedendaagse games redelijk te kunnen runnen, minimaal medium dus. Of dit haalbaar is weet ik niet.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb er wel ongeveer €700 over voor de resterende onderdelen, maar ik zou dan wel alles stap voor stap moeten upgraden. Dus als het goedkoper gemaakt kan worden zonder dat je echt merkwaardig vermogen verliest zou dat heel fijn zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De kast, ik vind die zo vet. De RAM sowieso, deze is volgens mij zelfs prima voor de games van nu. De harde schijven zou ik mee willen nemen. Misschien ook de voeding? Ondanks dat deze al 10 jaar oud is, heeft hij van die 10 jaar al 4/5 jaar niet tot nauwelijks gedraaid, dat geldt voor het hele systeem.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een nieuwe GPU, dat is zeker. Daarnaast start de PC wel sloom op en functioneert ook redelijk traag op Windows 10, dus een SDD zou wel fijn zijn. Hoeft niet erg veel ruimte te hebben. Alleen mijn OS en gedownloade programma’s moeten erop. Alle andere downloads komen op de 2x 1 TB HDD’s. Verder twijfel ik nog over de CPU?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Het maakt niet uit zolang het maar gewoon de prestaties levert die ik wil. Misschien handig om een Nvidia kaart te gebruiken, aangezien ik nog een Nvidia game monitor heb liggen die ik wil fixen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het hoeft niet stil te zijn, maar bij opnames etc moet je het niet kunnen horen draaien. Ik snap dat dit ook aan de microfoon ligt, maar een Tesla of een Lamborghini in je kast geeft ook wel verschil.
Ga je overklokken?
Nee, ondanks dat het volgens mij relatief veilig is, wil ik mijn componenten zolang mogelijk mee kunnen nemen, vooral aangezien ik dus alles in stappen upgrade.
Wat verwacht je van ons?
Om mij te helpen welke producten nou eigenlijk passen en bang for buck zijn. Ik weet namelijk wel ongeveer welke videokaarten de games op ultra zullen runnen. Maar ik heb altijd het gevoel dat er veel goedkopere opties zijn en dat de videokaart die ik op dat moment bekijk, meer is dan ik wil. Het kan ook paranoïde zijn.
PC-build zoals ik hem nu voor ogen heb:
Onderdelen die ik al heb:
Case: Acer Aspire Predator G7710 Sharpshooter
RAM: 12 GB DDR3
Voeding: Delta GPS-750AB A
HDD: 2x 1 TB
Wat ik nog moet verkrijgen:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 174,- | € 174,- |
| 1 | Moederborden | ASRock Fatal1ty B450 Gaming K4 | € 87,- | € 87,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 2060 Super Gaming OC 3X 8G | € 454,- | € 454,- |
| 1 | Solid state drives | Kingston A400 2,5" 120GB | € 26,40 | € 26,40 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 741,40 | ||
Dit is wat ik wil gaan halen voor dit systeem. Zoals je ziet is de videokaart meer dan de helft van de kosten, ik denk dat ik deze dan ook te ruim heb genomen. Maar ik kan niet zozeer schatten wat ruim voldoende is.
[ Voor 58% gewijzigd door RazorMaron op 30-03-2020 11:51 ]
Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.