Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Acer Predator G7710

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 15:48
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Icl4LxoOCztce6RHVfg0tWpCTTk=/f/image/qawt73DAchaDBLut1gv5vZYy.jpg

Ik heb dus twee jaar geleden een Acer Predator G7710 Sharpshooter verkregen met de volgende specs:

CPU: i7-940 2.93Ghz
GPU: 2x Nvidia GeForce GTX260
RAM: 12 GB DDR3
HDD: 2 TB
Voeding: Delta GPS-750AB A

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zou graag League of Legends met 60+ fps willen opnemen(OBS). Daarnaast zou het ook wel fijn zijn om hedendaagse games redelijk te kunnen runnen, minimaal medium dus. Of dit haalbaar is weet ik niet.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb er wel ongeveer €700 over voor de resterende onderdelen, maar ik zou dan wel alles stap voor stap moeten upgraden. Dus als het goedkoper gemaakt kan worden zonder dat je echt merkwaardig vermogen verliest zou dat heel fijn zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De kast, ik vind die zo vet. De RAM sowieso, deze is volgens mij zelfs prima voor de games van nu. De harde schijven zou ik mee willen nemen. Misschien ook de voeding? Ondanks dat deze al 10 jaar oud is, heeft hij van die 10 jaar al 4/5 jaar niet tot nauwelijks gedraaid, dat geldt voor het hele systeem.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een nieuwe GPU, dat is zeker. Daarnaast start de PC wel sloom op en functioneert ook redelijk traag op Windows 10, dus een SDD zou wel fijn zijn. Hoeft niet erg veel ruimte te hebben. Alleen mijn OS en gedownloade programma’s moeten erop. Alle andere downloads komen op de 2x 1 TB HDD’s. Verder twijfel ik nog over de CPU?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Het maakt niet uit zolang het maar gewoon de prestaties levert die ik wil. Misschien handig om een Nvidia kaart te gebruiken, aangezien ik nog een Nvidia game monitor heb liggen die ik wil fixen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het hoeft niet stil te zijn, maar bij opnames etc moet je het niet kunnen horen draaien. Ik snap dat dit ook aan de microfoon ligt, maar een Tesla of een Lamborghini in je kast geeft ook wel verschil.

Ga je overklokken?
Nee, ondanks dat het volgens mij relatief veilig is, wil ik mijn componenten zolang mogelijk mee kunnen nemen, vooral aangezien ik dus alles in stappen upgrade.

Wat verwacht je van ons?
Om mij te helpen welke producten nou eigenlijk passen en bang for buck zijn. Ik weet namelijk wel ongeveer welke videokaarten de games op ultra zullen runnen. Maar ik heb altijd het gevoel dat er veel goedkopere opties zijn en dat de videokaart die ik op dat moment bekijk, meer is dan ik wil. Het kan ook paranoïde zijn. :P

PC-build zoals ik hem nu voor ogen heb:

Onderdelen die ik al heb:
Case: Acer Aspire Predator G7710 Sharpshooter
RAM: 12 GB DDR3
Voeding: Delta GPS-750AB A
HDD: 2x 1 TB

Wat ik nog moet verkrijgen:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 174,-€ 174,-
1MoederbordenASRock Fatal1ty B450 Gaming K4€ 87,-€ 87,-
1VideokaartenGigabyte GeForce RTX 2060 Super Gaming OC 3X 8G€ 454,-€ 454,-
1Solid state drivesKingston A400 2,5" 120GB€ 26,40€ 26,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 741,40

Dit is wat ik wil gaan halen voor dit systeem. Zoals je ziet is de videokaart meer dan de helft van de kosten, ik denk dat ik deze dan ook te ruim heb genomen. Maar ik kan niet zozeer schatten wat ruim voldoende is.

[ Voor 58% gewijzigd door RazorMaron op 30-03-2020 11:51 ]

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Alle reacties

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11 10:54

Vidra

Vragen?

Welke games speel je uit 2014?

Het hele systeem is 10 jaar oud dus verwacht geen wonderen.

De chipset in het systeem is Intel X58; en met de huidige i7 heb je weinig andere keuzes (is eigenlijk al in top model van die tijd).

Het moederbord ondersteund PCI Express 2.0; waar we momenteel op 3.0 zitten en de verwachting in de loop van dit jaar naar 4.0 gaan. Videokaarten zijn wel backwards compatible - maar dan boet je wel in op bandbreedte (8GB ipv 15.8GB/sec).

Je gaat met systeem geen hedendaagse games op ultra runnen; dan zal je toch echt moeten doorsparen naar EUR 700-750 om een basis systeem te kunnen samenstellen, zoals:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 138,73€ 138,73
1ASRock B450M Pro4€ 76,-€ 76,-
1Gigabyte GeForce GTX 1660 Gaming OC 6G€ 245,50€ 245,50
1Fractal Design Focus G Mini€ 46,05€ 46,05
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2D3000C16€ 84,90€ 84,90
1BitFenix Formula Gold 450W€ 65,-€ 65,-
1Crucial MX500 2,5" 500GB€ 69,50€ 69,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 725,68

Hiermee ga je ook geen games op ultra runnen) - maar op redelijke medium-high settings gaat wel lukken. .

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• Yorick90
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 18-11 08:55
Tsja die GTX260 zal niet heel veel meer draaien tegenwoordig vrees ik :9, mogelijk even kijken naar een AMD radeon kaart (580/590) of de nVidia GTX 1660(Ti). Ik weet eerlijk gezegd niet zo veel over je CPU. Ik heb nog een i5 in een laptop zitten van dezelfde generatie, maar die is zo goed als afgeschreven.
Als je erover denkt de CPU te vervangen t.z.t. dan kan je dit ook gefasseerd doen; dus eerst GPU en een maandje later CPU/MOBO/RAM. Anders ga je het met 200~300 euro voor nieuwe onderdelen niet redden :)

Ps: wat je nog zou kunnen doen is bij Vraag & Aanbod kijken naar een leuke upgrade set (tweede hands welliswaar, maar kan zeker een leuke set voor je bij zitten.)

[ Voor 13% gewijzigd door Yorick90 op 29-03-2019 08:41 ]

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:44
Welke games uit 2014 hebben we het hier over?

Wanneer je budgetgebonden bent dan zou ik bij deze pc denken aan een rx 570, een nieuwe voeding en een ssd idd.
SSD en voeding uit het lijstje van Vidra zijn prima.

De rx 570 voldoet voor 1080p (welke resolutie heeft je monitor?) helemaal aan je wensen en je draait daarmee ook de nieuwste games op respectabele settings.

pricewatch: Sapphire Pulse Radeon RX 570 4GD5 (11266-04)

Wanneer je deze bij azerty aanschaft krijg je er 2 games cadeau bij.

Als je dat niet interessant vindt kun je ook gaan voor de pricewatch: XFX RX 570 RS XXX Edition 8GB omdat deze 8GB VRAM heeft.

De CPU is zo'n beetje de snelste voor deze socket en als je wat beters wil dan moet je zoals hierboven al aangegeven CPU, moederbord en RAM vervangen.

Maar net een nieuwe gpu kun je icm deze processor nog steeds een leuk potje gamen en, mocht je dat eventueel toch nodig vinden, rustig sparen voor een eventuele platform upgrade.

• RazorMaron
Denk aan games zoals BF4, COD: AW, AC: Unity.

Op dit moment heb ik een hp pavilion monitor met VGA aansluiting. Maar ik ben bezig met het fixen van een Asus Game monitor.

Ik lees dat eigenlijk de hele setup op de schop moet. Ik ben wel bereid dat te doen. Maar kan ik daar wel de huidige case bij houden?

Verder zal ik dan inderdaad gefaseerd te werk gaan. Met als eerst een GPU -> SSD ->MOBO+CPU. Hier zal ik later gedetailleerder op kijken aangezien ik nu op school zit. :P

Ik las ook dat een 750W voeding te laag is? Wat zouden jullie daarvoor aanraden?

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

• Yorick90
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 18-11 08:55
RazorMaron schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 12:00:
Denk aan games zoals BF4, COD: AW, AC: Unity.

Op dit moment heb ik een hp pavilion monitor met VGA aansluiting. Maar ik ben bezig met het fixen van een Asus Game monitor.

Ik lees dat eigenlijk de hele setup op de schop moet. Ik ben wel bereid dat te doen. Maar kan ik daar wel de huidige case bij houden?

Verder zal ik dan inderdaad gefaseerd te werk gaan. Met als eerst een GPU -> SSD ->MOBO+CPU. Hier zal ik later gedetailleerder op kijken aangezien ik nu op school zit. :P

Ik las ook dat een 750W voeding te laag is? Wat zouden jullie daarvoor aanraden?
Kijk even naar het lijstje wat Vidra heeft opgesteld voor je. 750W voeding is voor maintream-gamers vaak een overkill tot ruim voldoende. En zover ik kan zien kan je de kast behouden. Ik kan niet inwendig de afmetingen vinden, maar een Tower is vaak wel ruim genoeg om nieuwe componenten in te bouwen.
Grappige case overigens, ik hou wel van een beetje out of the box modellen :9~

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11 10:54

Vidra

Vragen?

De kast heeft meer de dimensies van een midi-tower; volgens mij zou een M-ATX moederbord, zoals al voorgesteld in mijn lijstje moeten passen. Wat eventueel een probleem kan zijn als je een nieuwe voeding koopt of deze past in de kast van Acer.

Zou je even een foto kunnen maken van het model/type nummer van de voeding zodat wij wellicht kunnen achterhalen welke maat deze heeft (ATX of SFX),

Het bovenste systeem heeft aan 450w echt voldoende; 750w+ is bedoeld voor overclockers met een stevige CPU (i9 9900K), met veel HDD's, SLI RTX 2080 Ti, etc.

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:44
Ik zou gewoon voor nu ff de 3 eerder genoemde componenten vervangen en de verwijderde componenten bewaren. Bij verandering van platform ook meteen een andere behuizing aanschaffen en de acer in z'n geheel te koop aanbieden.

• RazorMaron
Ik heb een Delta GPS-750AB A in mijn kast zitten.

Ik snap alleen niet waarom ik mijn voeding zou moeten wisselen? Als het eig meer dan genoeg, waarom zou ik dan voor een lagere gaan?

De case is trouwens 42 cm hoog ongeveer.

• lamaa1
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 08:07
RazorMaron schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 17:30:
Ik heb een Delta GPS-750AB A in mijn kast zitten.

Ik snap alleen niet waarom ik mijn voeding zou moeten wisselen? Als het eig meer dan genoeg, waarom zou ik dan voor een lagere gaan?

De case is trouwens 42 cm hoog ongeveer.
Het aantal Watt is zeker voldoende, maar dat is niet alles waar het om draait bij een voeding. Een voeding die tien jaar mee gaat is al heel wat. Voedingen kunnen tien jaar mee gaan, maar wel vaak als het goede kwaliteit onderdelen bevat. De hoeveelheid informatie die te vinden is over deze voeding is ook niet extreem veel te noemen. Geen flauw idee wat voor een kwaliteit onderdelen worden gebruikt, welke beveiliging en standaarden (C6, C7) deze voeding bied.

De vraag is ook, hoe stabiel is een voeding nog na 10 jaar is. Een voeding kan effect hebben op de levensduur van je componenten. Ik zou mijn componenten niet in gevaar willen brengen door een mogelijke instabiele voeding ermee te combineren.

Persoonlijk ben ik geen expert op gebied van voedingen. Ik raad je aan eigenlijk om het
Voeding advies en informatie topic - Deel 34 te lezen. Hier is veel nuttige informatie te vinden. Hier kan je ook prima vragen stellen waarop door meer ervaren mensen wordt gereageerd.

• RazorMaron
Vergeten te vermelden, ik wil ook graag tegelijk met de games OBS draaien om deze op te kunnen nemen.

Voor de eerste fase van de upgrade kom ik dan uit op:
- i7 940 Quad 2.93Ghz
- 6x 2 GB RAM
- GeForce 1660 Ti/AMD RX 590 8 GB
- Delta GPS 750W

Met de voeding ben ik al bezig in het voeding-topic.

De vraag is nu of de verandering in videokaart past in mijn case? Want deze wil ik koste wat het kost gewoon meenemen ook al vervang ik alles wat erin zit haha. Ik vind hem gewoon te vet.

Past de videokaart daarnaast ook in de MOBO’s die 4.0 ondersteunen en in de toekomst 5.0? Aangezien deze er ook al sneller dan verwacht komt.

Ik twijfel daarnaast nog tussen de 1660 Ti en de RX 590 8 GB. Zoals ik op internet vind, zit er bijna geen verschil tussen. Maar de Nvidia is wel duurder dan AMD, is dit gewoon omdat Nvidia altijd duurder is geweest als flagship of zit er ook meer kwaliteit aan?

Laatste vraag omtrent de videokaart, is tweedehands handig? Zoals het spreekwoord wel eens vaker luidt: goedkoop is duurkoop. Ik weet namelijk niet Hoelang een 2ehands videokaart nog gaat leven. Terwijl bij een nieuwe ik wel vast kan stellen dat er een hele grote kans is dat deze nog wel wat jaren meekan.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
OBS is vooral intensief voor de processor, ik zou op zoek gaan naar alternatieven die de videokaart gebruiken (kost je weinig performance, hooguit net iets minder goede kwaliteit van de opname).

De voeding ken ik niet, maar kan the mask je in het voedingen topic vast mee helpen.

Ik kan weinig specs vinden van de case, hooguit een paar foto's (maar er zijn meerdere G7710's?), het beste kun je het zelf even opmeten of een videokaart past.

PCIE is tot nu toe altijd (backwards) compatible geweest, ik verwacht geen problemen wanneer je upgrade naar een nieuw platform.

Een 1660ti is een goede 20% sneller dan een 590... Zelfs een 1660 is sneller en kost hetzelfde als een 590.
https://www.techpowerup.c...me_GTX_1660_Ultra/27.html

2e hands kan, een videokaart blijft doorgaans 5-10 jaar werken.
Zeker videokaarten worden vaak snel goedkoper (al valt dat bij Nvidia nog wat tegen), doe het alleen niet voor een paar tientjes zou ik zeggen.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@RazorMaron Voeding is van goede kwaliteit, maar 10j lijkt mij wel aan vervangen toe binnenkort.
Het systeem draait al hiermee, en indien je 'alleen' GPU gaat upgraden, lijkt me dat geen probleem nu. ik zou de voeding niet meenemen naar compleet nieuwe build. 10j is best lang qua gebruik. ik zou geen RX kopen, maar een GTX1060 3GB is echte verbetering tov je GTX260. oa hier een 'globaal' verschil te zien https://gpu.userbenchmark...a-GTX-1060-3GB/3160vs3646

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• RazorMaron
Komisch dat ik precies een jaar later weer terugkom op dit topic.

Ik heb mijn beginpost helemaal geüpdatet, graag zou ik jullie advies hierbij willen horen.

Kort vraagje nog over de build: Past er wel een SSD samen met 2 HDD’s in?

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21-11 16:59

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

Vidra schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 08:35:
Welke games speel je uit 2014?

Het hele systeem is 10 jaar oud dus verwacht geen wonderen.

De chipset in het systeem is Intel X58; en met de huidige i7 heb je weinig andere keuzes (is eigenlijk al in top model van die tijd).

Het moederbord ondersteund PCI Express 2.0; waar we momenteel op 3.0 zitten en de verwachting in de loop van dit jaar naar 4.0 gaan. Videokaarten zijn wel backwards compatible - maar dan boet je wel in op bandbreedte (8GB ipv 15.8GB/sec).

Je gaat met systeem geen hedendaagse games op ultra runnen; dan zal je toch echt moeten doorsparen naar EUR 700-750 om een basis systeem te kunnen samenstellen, zoals:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 138,73€ 138,73
1ASRock B450M Pro4€ 76,-€ 76,-
1Gigabyte GeForce GTX 1660 Gaming OC 6G€ 245,50€ 245,50
1Fractal Design Focus G Mini€ 46,05€ 46,05
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2D3000C16€ 84,90€ 84,90
1BitFenix Formula Gold 450W€ 65,-€ 65,-
1Crucial MX500 2,5" 500GB€ 69,50€ 69,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 725,68

Hiermee ga je ook geen games op ultra runnen) - maar op redelijke medium-high settings gaat wel lukken. .
Een i7-940 is zeker niet het topmodel geweest. Upgraden naar een xeon 6-core zoals de X5675 kan een flink prestatieverschil opleveren. PCie 4.0 kan geen enkele kaart volledig benutten, nee zelfs 3.0 niet. Maak gebruik van een SSD als bootdisk. Ik hoop dat de TS geld kan besparen met deze tips.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
De voeding is inmiddels ook wel aan vervanging toe en het geheugen is tegenwoordig DDR4 (DDR3 past niet in nieuwe moederborden).

Eventueel kun je dus behuzing en HDD's meenemen, maar meer ook niet.
(voor zover ik kan vinden past er gewoon een ATX moederbord in)

Wil je niet liever ook (een paar) games op de SSD?
Tegenwoordig duurt het laden van games zomaar meer dan 1 minuut op een HDD, op SSD gaat dat minstens 2x zo snel.

• RazorMaron
mitsumark schreef op maandag 30 maart 2020 @ 13:36:
De voeding is inmiddels ook wel aan vervanging toe en het geheugen is tegenwoordig DDR4 (DDR3 past niet in nieuwe moederborden).

Eventueel kun je dus behuzing en HDD's meenemen, maar meer ook niet.
(voor zover ik kan vinden past er gewoon een ATX moederbord in)

Wil je niet liever ook (een paar) games op de SSD?
Tegenwoordig duurt het laden van games zomaar meer dan 1 minuut op een HDD, op SSD gaat dat minstens 2x zo snel.
Aah jammer, had echt gehoopt dat ik nog wat kon houden om de kosten te smoren. Ach ja, met het verkopen van de oude onderdelen heb ik ook wat extra geld.

Wat is eigenlijk het verschil tussen een ATX en mATX? Wat zou beter zijn voor mijn systeem. De een is kleiner dan de ander, maar daar houdt het denk ik niet op?

Ik zou League of Legends evt op de SSD kunnen zetten. Maar de grotere games hoeven niet per sé, die zal ik aanzienlijk minder spelen dan LoL, wegens een PS4 Pro die ik heb en een PS5 die ik wil halen. Dus die ene keer in de zoveel tijd is voor mij geen probleem om een minuutje te wachten.

Pagina: 1