Hallo allemaal.
Ik vrees dat de videokaart in mijn pc het heeft begeven.
Tijdens het spelen van fifa 2019 kreeg ik een groen scherm waarna ik de pc via powerknop uit moest zetten.
In eerste instantie gaf hij daarna helemaal geen beeld meer maar na een lange periode uit en verschillende malen proberen kreeg ik weer beeld.
Ik dacht eerst dat hij misschien oververhit raakte, maar heb hem inmiddels stofvrij gemaakt en getest met hw monitor aan. Mijn GPU werd in game niet warmer dan 70c en mijn CPU niet warmer dan 45C.
Ik kan nu wel youtube videos kijken op 1080p zonder problemen maar in fifa en andere games crasht hij direct om vervolgens een tijd geen beeld meer te geven en/of aan te gaan.
Klopt mijn vermoeden dat de videokaart waarschijnlijk kapot is?
Zoja welke kaart raden jullie mij aan om mijn huidige kaart mee te vervangen (max250euro)? (geen voorkeur voor een merk)
En zijn er webwinkels waar ik de nieuwe kaart zonder problemen kan terugsturen indien dit het probleem niet oplost?
Dit is mijn huidige systeem
Mijn pc bestaat op dit moment uit het volgende
Voeding:
Corsair CX500M
Moederbord:
ASUS M5A97 R2.0 sAM3+ ATX
Processor:
AMD FX-8320 sAM3+
Videokaart:
MSI Radeon R9 280 Gaming 3 G
Ram Geheugen:
Corsair Vengeance LP 1600- 8gig (2x4) DDR3 1600mhz CL9 XMP
Harde schijf
1 TB Samsung HDD
Windows 10
Alvast bedankt.
Ik vrees dat de videokaart in mijn pc het heeft begeven.
Tijdens het spelen van fifa 2019 kreeg ik een groen scherm waarna ik de pc via powerknop uit moest zetten.
In eerste instantie gaf hij daarna helemaal geen beeld meer maar na een lange periode uit en verschillende malen proberen kreeg ik weer beeld.
Ik dacht eerst dat hij misschien oververhit raakte, maar heb hem inmiddels stofvrij gemaakt en getest met hw monitor aan. Mijn GPU werd in game niet warmer dan 70c en mijn CPU niet warmer dan 45C.
Ik kan nu wel youtube videos kijken op 1080p zonder problemen maar in fifa en andere games crasht hij direct om vervolgens een tijd geen beeld meer te geven en/of aan te gaan.
Klopt mijn vermoeden dat de videokaart waarschijnlijk kapot is?
Zoja welke kaart raden jullie mij aan om mijn huidige kaart mee te vervangen (max250euro)? (geen voorkeur voor een merk)
En zijn er webwinkels waar ik de nieuwe kaart zonder problemen kan terugsturen indien dit het probleem niet oplost?
Dit is mijn huidige systeem
Mijn pc bestaat op dit moment uit het volgende
Voeding:
Corsair CX500M
Moederbord:
ASUS M5A97 R2.0 sAM3+ ATX
Processor:
AMD FX-8320 sAM3+
Videokaart:
MSI Radeon R9 280 Gaming 3 G
Ram Geheugen:
Corsair Vengeance LP 1600- 8gig (2x4) DDR3 1600mhz CL9 XMP