Toon posts:

Videokaart waarschijnlijk kapot, wat nu?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal.

Ik vrees dat de videokaart in mijn pc het heeft begeven.

Tijdens het spelen van fifa 2019 kreeg ik een groen scherm waarna ik de pc via powerknop uit moest zetten.

In eerste instantie gaf hij daarna helemaal geen beeld meer maar na een lange periode uit en verschillende malen proberen kreeg ik weer beeld.

Ik dacht eerst dat hij misschien oververhit raakte, maar heb hem inmiddels stofvrij gemaakt en getest met hw monitor aan. Mijn GPU werd in game niet warmer dan 70c en mijn CPU niet warmer dan 45C.

Ik kan nu wel youtube videos kijken op 1080p zonder problemen maar in fifa en andere games crasht hij direct om vervolgens een tijd geen beeld meer te geven en/of aan te gaan.

Klopt mijn vermoeden dat de videokaart waarschijnlijk kapot is?

Zoja welke kaart raden jullie mij aan om mijn huidige kaart mee te vervangen (max250euro)? (geen voorkeur voor een merk)

En zijn er webwinkels waar ik de nieuwe kaart zonder problemen kan terugsturen indien dit het probleem niet oplost?

Dit is mijn huidige systeem

Mijn pc bestaat op dit moment uit het volgende

Voeding:
Corsair CX500M

Moederbord:
ASUS M5A97 R2.0 sAM3+ ATX

Processor:
AMD FX-8320 sAM3+

Videokaart:
MSI Radeon R9 280 Gaming 3 G

Ram Geheugen:
Corsair Vengeance LP 1600- 8gig (2x4) DDR3 1600mhz CL9 XMP

Harde schijf
1 TB Samsung HDD

Windows 10

Alvast bedankt.

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 09:07
Videokaart kapot zou de oorzaak kunnen zijn. Kapotte voeding kan ook want dat is geen beste en het moederbord is met zijn 4+2 fasen eigenlijk niet geschikt voor een 8 core FX. Mijn advies zou eerder zijn het hele systeem te vervangen want is verouderd.
Wil je een andere videokaart proberen dan zou ik een gebruikte GTX 970 voor ~€100 of een nieuwe RX 570 voor ~€140. Een snellere kaart is nutteloos want daarmee wordt de cpu geheid een bottlekneck. Je hebt 14 dagen retourrecht. Misschien is er een tweaker in de buurt waarvan je een videokaart kunt lenen om te testen.

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 31-01 22:29
Terugsturen kan, maar dan moet je de kaart wel online kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties Uszka en NotSoSteady.

Uszka bedoel je de RX570 met 4gig of met 8gig? Kun je me misschien de link sturen van de kaart die je bedoelt? Er zijn namelijk best veel verschillende versies van.

Ik heb op het moment helaas geen geld om mijn systeem compleet te vervangen want dan ben ik toch al snel minimaal 600euro kwijt vrees ik.

• Joep Wolters
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 29-12-2025
Persoonlijk zou ik dan meteen voor een rx 580 gaan
pricewatch: ASRock Phantom Gaming D Radeon RX580 8G OC

Deze is niet heel veel duurder maar je krijgt wel een stuk meer power voor je geld en is meer toekomst bestendig

Je kan ook inderdaad tweede Hands gaan voor een 1060 oid

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:47
Je betaalt dan wel 30% meer voor een kaart met een slechtere koeler die maar 15% sneller is, ik zou het niet doen.
Of die aanbieding met games geldt nog, dan is het een aardige optie.

[ Voor 21% gewijzigd door mitsumark op 29-03-2019 08:00 ]

Pagina: 1