Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

El cheapo game PC gezocht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:48

Milmoor

Footsteps and pictures.

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Diablo, plus wat andere spellen. Tekstverwerken en administratie.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Max 650, liefst wat minder.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Full HD monitor, met DVI ingang, adapter naar HDMI beschikbaar.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Weinig, het mogen nu on board graphics zijn, mits high end in dat genre, maar wel later uitbreidbaar met een videokaart.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Deze lijkt aardig te voldoen: https://azerty.nl/product...5-2400g--3-5-ghz-8-gb-ram. Maar een is geen in een zoektocht. Zij hoeft geen game pc uiterlijk, daar gaat wel geld in zitten, en dat heeft ze maar beperkt.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Het gaat om een kant en klare computer voor een vriendin. Office, maar dat kan ook Open Office oid zijn. Windows, waar dat gebruikt haar omgeving. Wel mensen met IT kennis voor noodgevallen beschikbaar.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Neen, het moet zonder teveel bijstellen werken, want dat moet ik voor haar doen :).

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Voor wat minder geld een vergelijkbare PC, maar wel kant en klaar. De Aldi heeft momenteel niet de juiste aanbiedingen, maar ik zoek varianten van zo'n tip.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Beste antwoord (via Milmoor op 29-03-2019 12:04)

• BKooij
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 19-08 23:31
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2400G Boxed€ 137,15€ 137,15
1ASRock B450M Pro4€ 76,-€ 76,-
1BitFenix NOVA Zwart€ 32,-€ 32,-
1G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 85,36€ 85,36
1be quiet! Pure Power 11 400W€ 51,90€ 51,90
1Intel 660p 512GB€ 74,84€ 74,84
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 457,25

Dit is een straight upgrade, meer RAM en meer en (waarschijnlijk) snellere opslag.
Zelfs met assemblage ben je bij Azerty (+€70) goedkoper uit.

Nadeel is wel Windows: kopen volle prijs bij Azerty is nog eens €110 euro ofzo wat de prijs gelijk maakt aan het systeem van de advertentie, alleen moet je wel nog zelf installeren (easy enough). Je kan windows ook "Grijs" kopen voor een tientje of twee, afhankelijk waar; meningen zijn verdeeld hierover of het strikt eerlijk is maar op een beperkt budget kan het schelen I guess.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• BKooij
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2400G Boxed€ 137,15€ 137,15
1ASRock B450M Pro4€ 76,-€ 76,-
1BitFenix NOVA Zwart€ 32,-€ 32,-
1G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 85,36€ 85,36
1be quiet! Pure Power 11 400W€ 51,90€ 51,90
1Intel 660p 512GB€ 74,84€ 74,84
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 457,25

Dit is een straight upgrade, meer RAM en meer en (waarschijnlijk) snellere opslag.
Zelfs met assemblage ben je bij Azerty (+€70) goedkoper uit.

Nadeel is wel Windows: kopen volle prijs bij Azerty is nog eens €110 euro ofzo wat de prijs gelijk maakt aan het systeem van de advertentie, alleen moet je wel nog zelf installeren (easy enough). Je kan windows ook "Grijs" kopen voor een tientje of twee, afhankelijk waar; meningen zijn verdeeld hierover of het strikt eerlijk is maar op een beperkt budget kan het schelen I guess.

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Topicstarter
Laten assembleren had ik nog niet aan gedacht. Bedankt. Maar dat hoort duurder te zijn dan de budget basis systemen, tenzij ik nog harder dan zij al doen bochten af snij in de keuzes. Deze lijkt dat best netjes te doen: https://www.gamenowpc.nl/...chijf-crucial_mx100_250gb. Vanaf 459,95, inclusief Windows. SSD erin en je hebt nog best wat. Die SSD kan ik ook zelf doen, scheelt in de kwantiteit en/of geld. En even een schijf klonen is niet het werk. Bij zelf geheugen plaatsen krijg je ook meer snelheid. Maar voor je het weet ben ik toch weer zelf aan het assembleren. En dat wou ik graag uitbesteden.

Amazon.de is nog goedkoper: https://www.amazon.de/s?k...m_browse-bin%3A7167368031

[ Voor 30% gewijzigd door Milmoor op 28-03-2019 22:20 . Reden: SSD kan ik zelf. ]

• lamaa1
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 23-11 18:59
Milmoor schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 22:05:
Laten assembleren had ik nog niet aan gedacht. Bedankt. Maar dat hoort duurder te zijn dan de budget basis systemen, tenzij ik nog harder dan zij al doen bochten af snij in de keuzes. Deze lijkt dat best netjes te doen: https://www.gamenowpc.nl/...chijf-crucial_mx100_250gb. Vanaf 459,95, inclusief Windows. SSD erin en je hebt nog best wat. Die SSD kan ik ook zelf doen, scheelt in de kwantiteit en/of geld. En even een schijf klonen is niet het werk. Bij zelf geheugen plaatsen krijg je ook meer snelheid. Maar voor je het weet ben ik toch weer zelf aan het assembleren. En dat wou ik graag uitbesteden.
Mooie prijs moet ik zeggen. Al vind ik die 75 euro upgrade voor een 240GB SSD wel prijzig.En geen idee wat de kwaliteit van de onderdelen is die erin zitten. Die bovenste op Amazon (479) zou ik ook lekker laten. Ziet er uit als een goedkope voeding, heeft maar een stick RAM, Oh en volgens de specs (in de productbeschrijving) is het ook maar 4 GB 2133 Mhz RAM en niet 16GB die in de productspecificaties wordt benoemd.

Persoonlijk zou ik de build van @BKooij nemen. De snelle (dual channel) RAM maakt best een verschil in performance. Tevens weet je ook dat de voeding van goede kwaliteit is en je een snelle SSD krijgt van een prima merk. Je bent net wat duurder uit maar dan krijg je er ook wat voor.

[ Voor 11% gewijzigd door lamaa1 op 28-03-2019 22:36 ]

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Topicstarter
lamaa1 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 22:31:
[...]
Persoonlijk zou ik de build van @BKooij nemen. De snelle (dual channel) RAM maakt best een verschil in performance. Tevens weet je ook dat de voeding van goede kwaliteit is en je een snelle SSD krijgt van een prima merk. Je bent net wat duurder uit maar dan krijg je er ook wat voor.
Die van Amazon is configureerbaar. Maar ik heb twijfels bij het tot op het bot uitkleden van zo'n configuratie. Ik overweeg om toch maar zelf te assembleren. Dan zijn de onderdelen net telkens een klasse beter.

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 00:30
Gewoon lekker zelf bouwen. Je kunt dan idd kiezen voor goeie componenten. Lijstje van BKooij is eigenlijk prima al zou ik zelf als SSD de pricewatch: Crucial MX500 2,5" 500GB nemen omdat hier toch (zij het een aangepaste versie) power loss protection opzit. Opgeslagen data op je SSD worden dan beschermd tegen corruptie door stroomonderbrekingen. Daarbij, al zul je daar waarschijnlijk niet zoveel van merken, presteert ie ook beter.

Ik zou dan wel voor een betere behuizing kiezen. Met goeie stoffilters, stille fans, en compacter.

Zoiets als dit misschien? : pricewatch: Fractal Design Define Mini C

Zeker wat duurder maar dan heb je wel een erg fijn kastje met geleuidsdemping, goeie fans, en prima bouwkwaliteit.

[ Voor 17% gewijzigd door Baloes op 29-03-2019 09:23 ]

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Topicstarter
@BKooij @lamaa1 @Baloes, Iedereen bedankt voor het meedenken. Er kwam toevallig een leuke tweedehands aanbieding voorbij vandaag, anders had ik jullie advies opgevolgd en was zelf gaan bouwen a.d.h.v. jullie tips.

• Baloes
Dat kan ook natuurlijk 😊

Ff nieuwsgierig : wat voor 1tje?
Heb je toevallig een link?

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Topicstarter

• Baloes
Dat is een heel leuk pctje voor z'n geld idd. Kan wel meer aan dan alleen diablo. 😊

Heel misschien zou je er nog een koelertje op kunnen zetten. Dan blijft ie helemaal stil tijdens zwaardere belasting.

Zoiets bv. pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.4 version B

Draagt ook nog bij aan de airflow 😊

[ Voor 33% gewijzigd door Baloes op 29-03-2019 15:48 ]

• BKooij
Goede deal inderdaad, En voor een geweldig prijsje :)

• lamaa1
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 23-11 18:59
Mooi pctje voor zijn geld idd! Veel plezier ermee!
Pagina: 1