Facebook iemand post onder mijn naam

Pagina: 1
Acties:
  • 2.610 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandra_Duke
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 11-08-2023
Ik heb op een foto geklikt op Facebook, echt stom. had meteen door dat het foute boel was. Niets ingevuld alles afgebroken en gestopt.
Nu een paar weken later wordt er compleet spam en aanstoot gevende berichten onder mijn naam gepost op communities.

Ik heb mijn inlog email gewijzigd en al 3 x mijn wachtwoord. Het oude email adres kwam ook 1 keer voor als breached bij haveibeenpwnd. Dit alles gedaan te hebben, wordt er nog steeds onder mijn naam berichten geplaatst. Wie weet hoe ik contact kan opnemen met Facebook, of hoe ik ervoor kan zorgen dat het niet meer gebeurd?

Ik heb al zo'n meldingsformulier ingevuld, maar daar komt geen reactie op.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:55
Worden deze berichten daadwerkelijk met jouw account geplaatst of door een gelijknamig account?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-10 22:27
Mogelijk heb je een bepaalde applicatie toegang gegeven om dit te doen. Ergens bij je privacy instellingen zou je dit weer ongedaan kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ezechiel
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 13:26
Kijk eens op https://www.facebook.com/settings?tab=applications of daar geen vreemde app bij staat.

| PoE | iPhone 13 Pro |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandra_Duke
Bedankt voor de reacties. Ja het gaat echt onder mijn account. Ik ga eens bij mijn instellingen kijken bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-10 18:32
Door op een foto te klikken op Facebook kan niet opeens je account overgenomen worden. Als dat mogelijk zou zijn, dan zou Facebook hele grote problemen hebben. Wat voor foto ging het om, en waarom wist je gelijk dat het foute boel was?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-10 22:55

Zeror

Ik Henk 'm!

Just in case; Verander je wachtwoord. Evenals het wachtwoord van je emailadres waarmee geregistreerd hebt op Facebook. Edit: Wacht, dat had je al gedaan. Overheen gelezen.

[ Voor 74% gewijzigd door Zeror op 28-03-2019 18:10 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Zeror schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 18:07:
Just in case; Verander je wachtwoord. Evenals het wachtwoord van je emailadres waarmee geregistreerd hebt op Facebook.
3 keer is niet genoeg? :+
Ik heb mijn inlog email gewijzigd en al 3 x mijn wachtwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandra_Duke
Het was een foto van een auto ongeluk in Nijmegen. Ik wist dat het foute boel was toen ik op een site kwam en gegevens moest invullen. Natuurlijk niet gedaan. Nu wordt op alle communities en groepen waar ik lid van ben foto’s van ongelukken met vreselijke tekst geplaatst. Facebook herkent het ook als spam. Wordt snel geblokkeerd. Echter ik kam nu bv geen video meer uploaden in een groep omdat ik teveel zou posten, wat niet zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Sandra_Duke schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 18:38:
Het was een foto van een auto ongeluk in Nijmegen. Ik wist dat het foute boel was toen ik op een site kwam en gegevens moest invullen. Natuurlijk niet gedaan. Nu wordt op alle communities en groepen waar ik lid van ben foto’s van ongelukken met vreselijke tekst geplaatst. Facebook herkent het ook als spam. Wordt snel geblokkeerd. Echter ik kam nu bv geen video meer uploaden in een groep omdat ik teveel zou posten, wat niet zo is.
Oké, je klikte dus op een foto wat je naar een andere website leidde. Dat bleek niet heel duidelijk uit je startpost. Heb je al een virusscan gedaan op je computer, en gekeken naar de instellingen/toestemmingen op Facebook zelf?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:55

Onbekend

...

Ga eens naar https://www.facebook.com/settings?tab=security en bekijk welke apparaten allemaal zijn ingelogd en log de onbekende apparaten uit.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandra_Duke
Ja mijn Mac is virus vrij. Heb het met mijn telefoon gedaan. De instellingen bekeken en apps etc. Niets geks gevonden. Ik bedacht mij wel dat het nog om Posts van gisteren kan gaan die nu oas gerapporteerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandra_Duke
Onbekend ik kan wel zien in de log dat twee dagen geleden “door mij” die berichten zijn geplaatst. Ik kan niet vinden welke apparaten zijn ingelogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Sandra_Duke schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 18:50:
Onbekend ik kan wel zien in de log dat twee dagen geleden “door mij” die berichten zijn geplaatst. Ik kan niet vinden welke apparaten zijn ingelogd.
Ik zou beginnen met ALLES uit te loggen via de link van Onbekend. En dan nog een keer je wachtwoord wijzigen. Als het goed is zou er dan niks meer via jouw account moeten kunnen posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandra_Duke
Maar ik kan nergens vinden wat of waar is ingelogd. Ik heb ook nergens onbekend staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
'Onbekend' is de gebruiker die deze link postte: https://www.facebook.com/...ity&section=sessions&view

Daar zie je 'Where you're logged in' (al dan niet in het Nederlands), als je daar op 'See more' klikt kan je vervolgens rechtsonder op een link klikken om alles overal uit te loggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandra_Duke
Ik heb al mijn apparaten al uitgelogd gehad en wachtwoord en zelfs aanmelden met een geheel nieuw e-mailadres gemaakt en mijn oude verwijderd dus als het goed is kan niemand meer inloggen. Ik doe alles met apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Sandra_Duke schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 18:55:
Ik heb al mijn apparaten al uitgelogd gehad
Via deze link https://www.facebook.com/...ity&section=sessions&view ?

[ Voor 21% gewijzigd door Hahn op 28-03-2019 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandra_Duke
Moet ik facebook voor windows ook verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandra_Duke
Ik heb het gevonden, kan alleen via de pc. Ik heb alles uitgelogd alleen deze sessie niet, ga ik nu doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandra_Duke
Wat ik wel zie bij aanmelden dat facebook het verwijderde emailadres gebruikt. Dus niet mijn priamire nieuwe en enigste emailadres. Kan ik dat nog wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandra_Duke
Ik heb een tweestaps beveiliging aangebracht. Nu kan ik echt alleen zelf nog inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-10 14:25

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Top. Prima zo. Maar met marketing heeft je topic weinig te maken dus eigenlijk hoort het hier niet thuis. En als je als laatste hebt gepost, verschijnt er een melding ier op het forum als je een nieuwe post maakt. Die stat er niet voor niks he. Pas dan gewoon je laatste bericht aan ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.