Nieuwe Router voor Thuis

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• reddorian
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-06-2025
Mijn vraag

Graag ontvang ik wat advies met betrekking tot het aanschaffen van een nieuwe router voor thuis.

Disclaimer,

Relevante software en hardware die ik gebruik
.

Ik heb een Ziggo internet max abonnement.
400Mbit/s download en 40Mbit/s upload snelheid.
Ziggo heeft hiervoor een Connection box geleverd met een max snelheid van 500Mbit/s

Momenteel zit deze aangesloten op een:

#ProductPrijsSubtotaal
1TP-Link TL-WR1043ND-450Mbps Wireless N Gigabit Router (NL model)€ 69,99€ 69,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 69,99

Dit is nog de oude 1.7 versie met een snelheid van 300Mbit/s en daarom wil ik deze nu vervangen.

De nieuwe router zal worden gebruikt om 2 PC,s op aan te sluiten(met kabel) en een veelvoud aan mobiele apparaten(via wifi)
In elk geval 4 iphones en 1 I-pad voor intensief gebruik zoals YouTube/Netflix, vaak tegelijk.
Verder nog telefoons van vriendjes/kennissen en overige meuk zoals thermostaat van CV en andere slimme apparaten.

Hij moet in een 2 verdiepingen (klein) vrijstaand huis + in een 15m cirkel eromheen WIFI bereik kunnen leveren.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Heb tweakers doorgespit en me geprobeerd in te lezen maar zie door de bomen het bos niet meer.
De pricewatch zoekoptie geeft ook niet echt de mogelijkheid om te zoeken op compatibiliteit met ZIGGO Connect Box of het aantal mobiele apparaten dat tegelijk aangesloten kan zijn.

Ik zoek een betrouwbare Router die de komende 5 Jaar meekan met de ontwikkelingen,die me goed WIFI bereik geeft in en rond de woning en die het aankan om alle mobiele apparaten tegelijk van WIFI te voorzien.
En hij moet compatible zijn met de Connection box van Ziggo.
Budget is MAX 200 Euro, maar ik hoop dat het goedkoper kan, zoals gezegd de oude router deed het top en die was 70 euro dacht ik.

De Oude router heeft het zeer goed gedaan, dus heb eerst naar de V4 versie van deze router gekeken, maar deze lijkt niet meer leverbaar.
TP-Link heeft ook nog een streepje voor vanwege de goede ervaringen met hun product.
Wel is het super irritant dat ze dezelfde productnaam gebruiken voor meerdere generaties van hun apparatuur,dat ze super veel routers hebben en dat er geen logische volgorde in zit waardoor het moeilijk te bepalen is wat de nieuwste versie is van hun apparatuur.

Afgelopen maand viel regelmatig de Ziggo Connectbox uit, en Ziggo heeft een nieuwe opgestuurd, en ik heb nu een nieuwe PC dus dit is een mooi moment om ook het huis netwerk te vervangen.

Alvast bedankt voor jullie advies en assistentie.

met vriendelijke groet,

Red

Op de digitale snelweg is geen maximumsnelheid.