Surround set op basis van Teufel Ultima 40

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:55
Allen,

Hopelijk kan 1 van jullie mij een beetje advies geven.

Ik wil een nieuwe surround speaker set aanschaffen en mijn oog is gevallen op de 'Teufel Ultima 40 Surround' set.

Alleen is er dus een MK2 serie en de nieuwere MK3 serie.
Nu zal de MK2 er wel uit gaan, maar daarom is deze dus nu ook in de aanbieding (scheelt 100 euro).

De vraag is dus

- voor de MK3 gaan(100 euro duurder incl. verzendkosten, maar wel een nieuwere serie)?
- voor de MK2 gaan (100 euro goedkoper incl. verzendkosten)?
- voor de MK2 power gaan (is blijkbaar nu net zo duur als de standaard MK2, alleen komt er wel verzendkosten bij)

Ik ga de set aan mijn Onkyo 646 hangen.

Moet wel zeggen dat die 100 euro voordeel mij niet heel veel uitmaakt.
De MK2 is er alleen in het zwart en de MK3 ook in zwart/wit (wat mijn vrouw weer mooi vind).

De vraag met de 'power' variant is of de 70 euro extra het waard is voor de sub?
En of het dan niet overkill wordt in de woonkamer van+/- 6m x 4m.

Ik kan wel wat vinden over de verschillen tussen de MK 2 en MK3, maar is dat het prijsverschil waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjaRoel
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09:27
stimpyrulez schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 12:54:
Allen,

Hopelijk kan 1 van jullie mij een beetje advies geven.

Ik wil een nieuwe surround speaker set aanschaffen en mijn oog is gevallen op de 'Teufel Ultima 40 Surround' set.

Alleen is er dus een MK2 serie en de nieuwere MK3 serie.
Nu zal de MK2 er wel uit gaan, maar daarom is deze dus nu ook in de aanbieding (scheelt 100 euro).

De vraag is dus

- voor de MK3 gaan(100 euro duurder incl. verzendkosten, maar wel een nieuwere serie)?
- voor de MK2 gaan (100 euro goedkoper incl. verzendkosten)?
- voor de MK2 power gaan (is blijkbaar nu net zo duur als de standaard MK2, alleen komt er wel verzendkosten bij)

Ik ga de set aan mijn Onkyo 646 hangen.

Moet wel zeggen dat die 100 euro voordeel mij niet heel veel uitmaakt.
De MK2 is er alleen in het zwart en de MK3 ook in zwart/wit (wat mijn vrouw weer mooi vind).

De vraag met de 'power' variant is of de 70 euro extra het waard is voor de sub?
En of het dan niet overkill wordt in de woonkamer van+/- 6m x 4m.

Ik kan wel wat vinden over de verschillen tussen de MK 2 en MK3, maar is dat het prijsverschil waard?
Ik zou persoonlijk nooit speakers kopen zonder ze fysiek beluisterd te hebben, dat gezegd hebbende,

Heb je al gezocht of er reviews zijn van de sets zoals jij ze aangeeft. Als ik google op 'teufel ultima 40 mk3 review' krijg ik meerdere resultaten, en misschien wel in perspectief geplaatst met de MK2 set.

Maar nogmaals wat de reviewer bestempeld als goed, kan voor jou natuurlijk heel anders zijn. Hooguit dat bepaalde eigenschappen van een speaker beschreven kunnen worden die jij herkent, en ook als positief kan beschouwen.

3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:55
DjaRoel schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 13:18:
[...]

Heb je al gezocht of er reviews zijn van de sets zoals jij ze aangeeft. Als ik google op 'teufel ultima 40 mk3 review' krijg ik meerdere resultaten, en misschien wel in perspectief geplaatst met de MK2 set.
Jep heb ik al gezocht.
Helaas niet echt veel die op de verschillen in gaan (mits die er zijn natuurlijk).
wel een review gevonden met mooie grafieken, maar die zeggen mij dan weer niks.

[ Voor 6% gewijzigd door stimpyrulez op 28-03-2019 14:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:12

Jag

stimpyrulez schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 13:59:
[...]

Jep heb ik al gezocht.
Helaas niet echt veel die op de verschillen in gaan (mits die er zijn natuurlijk).
wel een review gevonden met mooie grafieken, maar die zeggen mij dan weer niks.
Je vraagt verdient wel een eigen topic in aankoopadvies idd.

De review waarnaar je linkt heeft idd ook metingen. Echter zijn het weinig zeggende metingen, waarbij niet wordt verteld hoe ze zijn verricht. Het zijn voornamelijk metingen op de luisterpositie, wat een optelling is van luidspreker en ruimte en je dus geen zinnige informatie geeft. Ook de opmerking over 300Hz resonantie is niet serieus te nemen, dat vereist echt een anechoische (meet ruimte zonder reflecties) om te bepalen, of een buiten meting met heel veel vrije ruimte. Kortom, technisch wankel uitgevoerd. Niet verrassend voor iemand (de reviewer) die ook gelooft in dure kabels, dat doe je in de regel ook alleen maar als je er allemaal niet zoveel van begrijpt :+.