Loop vast met kernel update !

Pagina: 1
Acties:

• Rick Brands
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 21:45
Heb dus SuSe linux 7.0 en er staat de linux 2.2.16 kernel op. Nu heb ik dus al de linux 2.4.7 kernel gemaakt en alles maar ik loop vast bij het booten naar deze kernel ik heb linux namelijk op een tweede harde schijf staan en boot met een floppy naar linux toe.

Als ik dus in typ (wat volgens de doc van internet moest)

/sbin/lilo

Komt er het volgende
Warning: dev/hdb6 is not on the first disk
added linux *
added suse
added windows

Nu start ik op nieuw op maar kom ik gewoon weer in de oude kernel

Help want dit is mijn eerste kernel update maar ik ben volgens mij al best een eind

:'(

Verwijderd

post je /etc/lilo.conf eens?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op woensdag 25 juli 2001 14:09 schreef killer het volgende:

Komt er het volgende
Warning: dev/hdb6 is not on the first disk
added linux *
added suse
added windows

Nu start ik op nieuw op maar kom ik gewoon weer in de oude kernel

Help want dit is mijn eerste kernel update maar ik ben volgens mij al best een eind

:'(
Klein gokje :
In je lilo.conf, heb je i.p.v. /dev/hdb6
dev/hdb6 ingevuld, en tsja, zonder die eerste slash doet 'ie ut blijkbaar niet :-)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Het lijkt dat lilo naar /dev/hdb6 wordt geschreven. Je zegt echter dat je met behulp van een floppy boot. (kan ook wel, /dev/hdb6 is eel logical partition op de tweede schijf, die is never nooit bootable (vandaar de warning van lilo))

Verander in /etc/lilo.conf de regel 'boot=/dev/hdb6' eens in 'boot=/dev/fd0', stop een lege floppy in de drive en draai lilo. Dan schrijft hij lilo naar de bootsect. van de floppy, en zal het waarschijnlijk wel gaan werken.

[edit]
Je moet de nieuwe kernel wel eerst ff aan lilo.conf toevoegen.
Kopieer /usr/src/linux/arch/i386/boot/bzImage naar bijv. /boot/kernel-2.4.7 (ff niet de oude kernel overschrijven!!) en pas dan lilo aan:
Er zal een blokje in staan als
code:
1
2
3
image = /boot/vmlinuz
  root = /dev/hdxx
  label = linux

Maak van zo'n blokje een kopie boven het eerste blokje, en verander image naar de nieuwe kernel (/boot/.....) en label naar een nog niet gebruikt naampje (test24 ofzo)
Voer daarna de bovenstaande procedure uit.