Toon posts:

Validatie Home cinema projectje

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik zou graag mijn home cinema set vervolledigen met een receiver en soundbar of surround systeem.
Misschien best even vermelden dat mijn verwachtingen niet te hoog liggen en dat ik mijn budget zou willen beperken tot 600€

Receiver
Hier zou ik een projector (geen tv), chromecast, digibox en ps4 op wensen aan te sluiten om zo alle media te centraliseren. Ik dacht hierbij aan volgende opties
- Yamaha HTR-4071
- Denon AVR-X1400H of AVR-X1500H-AV

Soundbar
Belangrijkste vereiste is dat ik deze soundbar draadloos (via bluetooth?) kan aansturen en er dus geen kabel naar mijn projector/receiver moet gaan. Door de set-up van mijn woonkamer is dit echt een must aangezien een kabel, zelfs in een kabelgoot, er zichtbaar zou zijn. De stroomkabel is geen probleem.
Hier dacht ik aan:
- Sony HT-RT3
- Samsung HW-K470/XN
- Sony HT-RT4

Nu heb ik 2 vragen waar ik nergens een concreet antwoord op vind:

1) Zal ik met bovenstaande receivers het geluid via Bluetooth naar de opgegeven soundbars kunnen sturen?
Indien de receivers enkel bluetooth kunnen ontvangen, hoe los ik dit dan op?

2) Minder belangrijk maar
- Is de meerwaarde van achter speakers voldoende groot of maakt dit eigenlijk weinig uit voor dit budget en kan ik even goed voor enkel soundbar/subwoofer combo gaan?
- Bestaat er zoiets als een soundbar die je in plaats van vooraan, achteraan kan plaatsen?

Alvast bedankt _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Wil je een surround aka 5.1 of een soundbar? Dat zijn namelijk 2 heel verschillende aanpakken!

En wat bedoel je met het volgende?
- Bestaat er zoiets als een soundbar die je in plaats van vooraan, achteraan kan plaatsen?
Dat het geluid van achter de zitplaats komt? Dat komt de ervaring denk ik niet ten goede...

En sowieso, als je een soundbar neemt dan heb je weinig aan een receiver. Dan kun je beter een HDMI switch gebruiken als je niet genoeg ingangen op de projector hebt. Ik neem aan dat je projector een audio out of iets dergelijks heeft. Daarop zou je een bluetooth verzender kunnen plaatsen die het geluid naar de soundbar stuurt. Maar als je een soundbar met draadloze surrounds neemt dan gaat dat ook niet lukken aangezien BT alleen 2.0 verstuurd AFAIK.

Voor een receiver met 5.1 zit je met kabels en dat kan niet anders.

Ik denk dat je je misschien even wat beter moet inlezen over apparatuur en wat je nu echt wilt en kunt bereiken met al deze limitaties. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Póg mo Thóin op 28-03-2019 17:25 ]

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel moet ik telkens mijn kabels verwisselen als ik wil switchen tussen de verschillende toestellen maar dit dien ik dus blijkbaar op te lossen met een HDMI switch (min. 3 HDMI in, eentje uit).

Vervolgens wil ik dus het geluid via bluetooth versturen naar een soundbar (aangezien ik dit draadloos wil).
Hiervoor heb ik dan een Bluetooth zender nodig die ik aansluit op mijn projecter.

Ten slotte kan ik gewoon een bluetooth soundbar nemen en dan zou dit moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:13
Ik denk dat je van bluetooth verbindingen af moet stappen voor geluid
wat synch moet lopen, zoals films. Dit gaat absoluut niet lekker werken.
Er zullen vast wat opties ergens zijn om audio te vertragen, of versnellen.

Maar ik raad het je af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:40

Jag

Soundbars kunnen niet achter geplaatst worden.

Voor 600euro kan je een soundbar kopen met meerdere hmdi inputs.
De verbinding naar je projector kan wireless als je daar een losse wireless hdmi set voor koopt. Die zijn niet gratis :)

Bluetooth komt in dit verhaal niet voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:57
Ik denk dat je een aantal dingen backwards hebt:

Veel moderne receivers hebben wel bluetooth maar kunnen dat afaik zoals de naam zegt alleen receiven, dus ontvangen en niet uitsturen.

Er zijn verschillende soorten soundbars (qua aansluitingen) maar de meest gangbare hebben meerdere HDMI ingangen waar je je apparatuur op aan kan sluiten en ze nemen daarmee voor een belangrijk deel de taak over van receivers. Kies je voor een soundbar dan heb je geen receiver meer nodig want ze hebben allemaal ingebouwde versterking.

Een draadloze HDMI verbinding naar je projector lijkt me het verhaal alleen maar ingewikkeld, foutgevoelig, duur en lastig maken. En wat hierboven al gezegd is; een setup met bluetooth heeft merkbare vertraging, dus alleen doen als je het oke vind als de mensen in je films eerst hun mond bewegen en je halve seconde later pas geluid hoort!

Voor 600 euro kan je prima HDMI soundbars kopen met meerdere ingangen, dus geen HDMI switch nodig, lekker makkelijk. Wrap je HDMI en stroomkabel gewoon in een RABALDER en gaan!

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
ppeterr schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 18:30:
Ik denk dat je van bluetooth verbindingen af moet stappen voor geluid
wat synch moet lopen, zoals films. Dit gaat absoluut niet lekker werken.
Er zullen vast wat opties ergens zijn om audio te vertragen, of versnellen.

Maar ik raad het je af!
Oh yeah, synch vergeten! Alhoewel dat met Bluetooth aptX wel minder is.
Een klein beetje lag is wel een compromis. Maar als je geen kabels kan leggen dan kan je niet anders.
Jag schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 19:19:
Soundbars kunnen niet achter geplaatst worden.

Voor 600euro kan je een soundbar kopen met meerdere hmdi inputs.
De verbinding naar je projector kan wireless als je daar een losse wireless hdmi set voor koopt. Die zijn niet gratis :)

Bluetooth komt in dit verhaal niet voor :)
Die HDMI dingen zijn inderdaad niet zo betrouwbaar AFAIK.

TS, waar/hoe staat je projector en hoe krijgt die z'n voeding? Geen mogelijkheid om daar ook en HDMI kabel naar aan te leggen?

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-10 14:59
Zou Sonos een optie zijn? ik ken het niet, dus weet niet hoe het signaal van de beamer naar de soundbar gaat.
Pagina: 1