Toon posts:

In een Cel naam van Tabblad selecteren, macro hier uitvoeren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een Excelvraag:

In een Cel (zeg A1) wil ik een selectielijst hebben van alle tabbladen aanwezig in het document. Dit lukt uiteraard.

Vervolgens wil ik een macro starten middels een knop (lukt ook), waarbij de macro uitgevoerd moet worden op het tabblad dat is geselecteerd middels de selectielijst en zichtbaar in Cel A1 (lukt niet!)

Alvast dank voor de oplossing!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-10 21:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

We zouden toch wel wat meer informatie willen hebben. Zoals wat je al aan informatie hebt gevonden, hoe je macro eruit ziet, etc.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dix-neuf
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 15:48:In een Cel (zeg A1) wil ik een selectielijst hebben van alle tabbladen aanwezig in het document. Dit lukt uiteraard. Vervolgens wil ik een macro starten middels een knop (lukt ook), waarbij de macro uitgevoerd moet worden op het tabblad dat is geselecteerd middels de selectielijst en zichtbaar in Cel A1 (lukt niet!)
Een macro met een knop starten is in dit geval niet nodig. Je kunt op grond van de keuze in A1 meteen een macro in het gekozen blad laten uitvoeren via een "Private Sub Worksheet_Change"-macro in Blad1.