Google agenda: uitnodiging afspraak overdragen andere agenda

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peggy
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-09 15:30
Mijn vraag

Mijn man en ik gebruiken (privé en zakelijk) een outlook agenda op onze PC's (geen Exchange, Office 365 Home). Om onze afspraken ook onderweg bij ons te hebben en te zorgen dat de privé afspraken met onze kinderen gedeeld zijn, heb ik google agenda ingericht. Onder mijn google-account heb ik naast mijn privé agenda extra agenda's aangemaakt voor de individuele kinderen (trainingen ed zijn kind specifiek en hoeft niet iedereen op z'n telefoon te hebben) en een algemene agenda "gezin". Deze heb ik steeds gedeeld met de desbetreffende gezinsleden. So far so good, iedereen happy.
Nu is de uitdaging natuurlijk om Outlook en google synchroon te houden. Mijn man en ik zorgen dan ook dat voor iedere afspraak de juiste mensen worden "uitgenodigd".
Het probleem ontstaat nu als bv mijn man een gezinsafspraak maakt in zijn Outlook agenda. Hij voegt dan mijn outlook-mailadres toe en mijn gmail-adres. In google-agenda komt de afspraak dan in mijn privé agenda te staan en ik lijk hem niet om te kunnen zetten naar de "gezins" agenda.

Iemand een suggestie hoe ik dit wel kan doen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Google Agenda

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

- We hebben ook al geprobeerd om de afspraak, vanuit outlook, te mailen naar het Agenda-Id (ipv mijn gmail-adres), maar dat lijkt helemaal nergens aan te komen.

- Ja, ik kan natuurlijk de afspraak kopiëren naar de "gezins"agenda en daarna verwijderen uit mijn privé agenda. Dit vind ik echter omslachtig en meer een work-around voor als het echt niet anders kan. Maar wilde eerst hier een poging doen.

Ik hoop dat iemand een goede tip heeft! Thx voor het meedenken alvast.

Peggy

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je wilt het niet te omslachtig maken, maar dat is het nu al, in mijn ogen.
Ik zou "gewoon" 1 outlook account maken als zijnde famildagenda, en dat op ieder zijn/haar telefoon toevoegen.
Iedereen kan dan zien (en toevoegen) wanneer moeders niet thuis is ivm koffie visite of wanneer iemand training heeft oid.
In google-agenda komt de afspraak dan in mijn privé agenda te staan en ik lijk hem niet om te kunnen zetten naar de "gezins" agenda
Waarschijnlijk omdat jij (het Gmail account) geen schrijfrechten heeft om de afspraak te wijzigen.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2019 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:41

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Voordat je een afspraak bevestigd bij Google kan je dacht ik aangeven in welke agenda deze opgeslagen moet worden. Een andere oplossing is om je standaard agenda aan te passen van privé naar gezin.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peggy
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-09 15:30
Dank voor jullie snelle reacties!

Mee eens dat het een heel proces aan het worden is ;-), maar ging voor google omdat de pubers dat al gebruiken.

Denk idd dat het met de schrijfrechten van de afspraak te maken heeft. Lukt nl ook niet om het te wijzigen voor het bevestigen. Ik houd het nu dan even zo.
Misschien op termijn toch maar naar een Exchange server of iedereen gewoon alleen maar op google.

Thx en een fijn weekend verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuw Google account maken en daar de agenda van delen met de kids, en dat account aan de (family) "uitnodiging/afspraak" toevoegen?

Ja, Piet ziet dan ook de training van Truus maar waarom zou dat een probleem zijn.