Opties bij RMA scherm Samsung

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:09
Hey!

Ik heb een scherm van Samsung dat na 6 maanden gebruik fysieke klachten vertoont (plastic 'verbuigt' rondom de bezels, nooit iets geks mee gedaan, binnenkant licht zichtbaar). Gekocht bij Max ICT.

Zij geven na bijna een week het simpele antwoord: ga naar deze site van Samsung en melden mijn RMA af. Via die site regelt Samsung geen garantie meer (hebben ze me zelf ook via Twitter verteld). Via de webwinkel was waarschijnlijk sneller, zeiden ze daar ook.

Ook vroeg ik Max ICT via een drop-down menu naar wat de opties voor crediteren zijn. Omdat ik dit scherm toch niet helemaal prettig vind. Wat zijn in dit geval precies mijn rechten en plichten? Ik heb het liefst gewoon dat Max ICT mijn scherm vervangt of repareert. En dan ruil ik hem het liefst om voor een ander model, of verkoop ik het nieuwe/gerepareerde exemplaar zelf. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matszs
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-09 16:02

Matszs

><>

Dus je hebt een los scherm gekocht, zelf gemonteerd, en na 6 maanden heb je problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:15

Rannasha

Does not compute.

Je hebt het scherm gekocht bij Max ICT, dus afhandeling van garantiekwesties hoort via Max ICT te lopen. Je bent geen klant van Samsung en je hoeft dus ook niets met Samsung te regelen*. Dus: Alles enkel via Max ICT spelen. Hoe Max ICT het verder achter de schermen met Samsung of hun importeur afhandelt is niet jouw probleem.

Je hebt niet automatisch recht op het ontbinden van de overeenkomst. Max ICT heeft de optie om het scherm te repareren en/of te vervangen voor een gelijkwaardig (of beter) exemplaar. Pas wanneer ze dat niet willen of kunnen, dan wordt de optie tot ontbinden/crediteren relevant.

*: Soms is het sneller/beter om een kwestie toch via de fabrikant te spelen, omdat deze sneller zijn of betere voorwaarden bieden. Maar dit is niet de standaard situatie. De fabrikant hoeft niets te doen en de winkel mag je niet zomaar doorverwijzen naar de fabrikant.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:09
Matszs schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 12:36:
Dus je hebt een los scherm gekocht, zelf gemonteerd, en na 6 maanden heb je problemen?
Ik heb er niks mee gedaan. Gewoon uitgepakt en gebruikt. Het plastic is vanuit zichzelf dus gaan 'bewegen'. Ook alleen met een droge doek schoongemaakt. Was zelfs bang dat allesreiniger de boel zou verkleuren, haha.

Kortom, ik ben tot den treuren toe zuinig. :P

En thanks, @Rannasha. Dat wilde ik even weten. Samsung waarschuwde me al voor lange doorlooptijden namelijk, als ik het via hen regel. Dan vind ik het niet zo netjes van Max ICT dat ze me gewoon een linkje sturen waar ik niks aan heb, en dan de RMA ook nog eens afmelden op hun website. Dan wil ik hem gewoon naar hen sturen, en dan kijken zij inderdaad maar hoe ik een reparatie krijg of nieuw exemplaar. Dan ga ik hem daarna zelf wel verpatsen. :)