Internet toegang via browser met een speciaal adres

Pagina: 1
Acties:
  • 463 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathanvandijk
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 17-09 02:07
Iemand in mijn omgeving zegt dat je gratis WiFi kan krijgen door een extetion achter het webadres kan zetten waardoor hij verbind met een WiFi punt.
Zou te maken hebben met een afbeelding extetion

[ Voor 78% gewijzigd door Nathanvandijk op 28-03-2019 11:34 ]

Beste antwoord (via Nathanvandijk op 28-03-2019 11:45)

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:15

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Ik denk dat je vriend dit heeft gezien op een meme die nog wel eens de ronde doet op 9GAG en soortgenoten. Namelijk dat je, bij het krijgen van een redirectscherm voor betaalde internettoegang in bijvoorbeeld hotels, de extensie ".jpg" achter de URL moet zetten. De theorie achter die stelling is dat de catchpagina alleen kijkt naar high level URL's en niet naar verwijzingen naar afbeeldingen.

Maar goed; dit is een broodje aap. Al zou het zo zijn, dan nog kun je alleen dat plaatje bekijken en niet de pagina zelf. Maar ik kan je uit ervaring vertellen dat de software die hotels voor dit soort doeleinden gebruiken, niet zo "dom" is dat het dit toelaat :)

Edit: dit plaatje

[ Voor 5% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 28-03-2019 11:45 ]

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Mijn eerste instinct zegt: Nee.
Mijn technische kennis volgt stellig.

Is het niet zo dat je kennis het op de telefoon probeerde en via de mobiele provider kon internetten? Hoe dan ook, wat je beschrijft is onmogelijk, of toe te wijzen aan "je gebruikt nog een andere internetverbinding dan enkel Wifi".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat werkt ongeveer hetzelfde als draadloze stroom. Als je de stekker in je linkeroor steekt bij volle maan heb je ook gewoon stroom zonder aangesloten te zijn.

Oftewel: "iemand in jou omgeving" heeft te veel broodjes aap gegeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathanvandijk
Lees heb aangepaste bericht dan kan je mijn verder helpen ik heb net nieuwe informatie gevraagd

Ik heb de hulpvraag anders geformulieerd

[ Voor 18% gewijzigd door Nathanvandijk op 28-03-2019 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:40
Nee, dit kan niet.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Bullshit verhaal. Topic kan dicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nathanvandijk schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 11:34:
Lees heb aangepaste bericht dan kan je mijn verder helpen ik heb net nieuwe informatie gevraagd

Ik heb de hulpvraag anders geformulieerd
Dat veranderd precies 0 aan het antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Een afbeelding, zeg je? 99% zeker iets wat nog in de cache stond.

Gratis stroom (en internettoegang) hebben ze, zoals @Verwijderd al aangeeft, enkel bij het Broodje aap-restaurant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathanvandijk
Oke bedankt ik ga verder zoeken want het kan daadwerkelijk wel want hij is een ict'er

1 vraag nog hoe kan ik dit topic sluiten

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:15

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Ik denk dat je vriend dit heeft gezien op een meme die nog wel eens de ronde doet op 9GAG en soortgenoten. Namelijk dat je, bij het krijgen van een redirectscherm voor betaalde internettoegang in bijvoorbeeld hotels, de extensie ".jpg" achter de URL moet zetten. De theorie achter die stelling is dat de catchpagina alleen kijkt naar high level URL's en niet naar verwijzingen naar afbeeldingen.

Maar goed; dit is een broodje aap. Al zou het zo zijn, dan nog kun je alleen dat plaatje bekijken en niet de pagina zelf. Maar ik kan je uit ervaring vertellen dat de software die hotels voor dit soort doeleinden gebruiken, niet zo "dom" is dat het dit toelaat :)

Edit: dit plaatje

[ Voor 5% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 28-03-2019 11:45 ]

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Nathanvandijk schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 11:41:
Oke bedankt ik ga verder zoeken want het kan daadwerkelijk wel want hij is een ict'er

De meeste mensen hier zijn ook ICT-er en wij zeggen je dat het niet kan. Waarschijnlijk heb je hem verkeerd begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:35

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Nathanvandijk schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 11:41:
Dat kunnen normale users niet, maar alleen moderatoren.

Maar gezien het verzoek en het feit dat je vraag beantwoord is, komt hier een slotje op.

Let bij het aanmaken van een volgend topic wel even op het volgende: Het algemeen beleid #quickstart.

[ Voor 34% gewijzigd door rens-br op 28-03-2019 11:50 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.