Laptop voor backpacken (fotobewerking / eventueel video)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• girnisagi
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-12-2020
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een laptop om mee te nemen als we een jaar gaan backpacken.
Uiteraard is daarom een grote vereiste dat deze klein en licht is.

Ik zoek een juiste verhouding tussen een goed en duidelijk beeldscherm voor Photoshop/Lightroom en toch draagbaar en compact.

Eventueel ook de mogelijkheid om wat te spelen met Adobe Premiere als de specs het toelaten.

De mogelijke 2 in 1 laptops klinken wel zeer interessant (om hem dus ook als tablet te gebruiken) maar uiteraard proberen we het budget wat in het oog te houden.
Ik had gehoopt rond +-1000€ verder te kunnen geraken, maar ik vind het moeilijk om in te schatten waar ik op kan/mag besparen.

Momenteel heb ik een Dell G3 met een I7 8750 met 16gig DDR4 2666mhz 256gig SSD en een Gforce 1060Gtx. Super tevreden van deze spec's, maar helaas een 17" laptop en dus niet haalbaar om een jaar mee te reizen.

Dezelfde spec's in een kleinere laptop komen al direct veel duurder uit precies.. :-)

Beste antwoord (via girnisagi op 04-04-2019 13:52)

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:16
Ik ben zelf een Apple gebruiker en in dit geval zou ik denk ik voor een MacBook Air of kleine Pro gaan. Die zijn nieuw wel duurder dan de 1000,- die je aangeeft, maar refurbished zou een optie kunnen zijn.
Mijn ervaring is dat de bouwkwaliteit van de behuizing zeer stevig is. Ik heb wel eens mijn laptop laten vallen van een redelijke hoogte en door de aluminium behuizing heeft hij dit prima overleefd zonder schade (klein krasje). Een plastic behuizing lijkt me niet handig als je er veel mee sleept.
Er zijn ook andere merken die stevige behuizingen leveren, maar daar ben ik niet echt bekend mee.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:16
Ik ben zelf een Apple gebruiker en in dit geval zou ik denk ik voor een MacBook Air of kleine Pro gaan. Die zijn nieuw wel duurder dan de 1000,- die je aangeeft, maar refurbished zou een optie kunnen zijn.
Mijn ervaring is dat de bouwkwaliteit van de behuizing zeer stevig is. Ik heb wel eens mijn laptop laten vallen van een redelijke hoogte en door de aluminium behuizing heeft hij dit prima overleefd zonder schade (klein krasje). Een plastic behuizing lijkt me niet handig als je er veel mee sleept.
Er zijn ook andere merken die stevige behuizingen leveren, maar daar ben ik niet echt bekend mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gostevie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-02 07:26
Interessant, ik ga ook met mijn vriendin 5 maanden backpacken en wij zijn ook op zoek naar een laptop die we daarvoor kunnen gebruiken. Alleen willen we geen video editing doen maar hem vooral gebruiken voor schrijven, films kijken, enz.

Ik hou dit topic in de gaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 29-05 20:33
Met de volgende criteria:
- Qwerty toetsenbord
- i5 of i7 uit Whiskey Lake of Kaby Lake Refresh
- dedicated GPU voor photoshop
- minimaal 1.256GB opslag
- SSD opstartschijf