[PW] Filteren op resolutie bij smartphones

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 13:41

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Topicstarter
Het aantal verschillende resoluties bij smartphones begint onderhand de spuigaten uit te lopen.
2220x1080, 2240x1080, 2244x1080, 2246x1080, 2248x1080. Echt, WTF.

Als je telefoons wil zoeken met minstens een bepaalde resolutie, bijvoorbeeld Full HD of beter, moet je iets van 30 resoluties aanvinken om alle telefoons te krijgen. Is hier niet iets beters voor te verzinnen? Bijvoorbeeld sliders zoals de schermdiagonaal, eentje voor horizontale resolutie, eentje voor vertikale?
Of iets heel anders (crisp is gonna hate me): maak een rechthoek die je kunt slepen naar de minimale resolutie die je zoekt.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IM_YOUR_MAMA
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 25-09-2021
Dit wou ik net ook gaan posten maar dan voor de resoluties van laptops. De slider had ik ook in gedachte en vind dat ook een goede oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerse
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-07 09:50
Misschien moet de post 'resolutie' worden gesplitst in 'horizontaal aantal pixels' en 'verticaal aantal pixels'. En dan ook de beeldverhouding als apart item.

Daarna kunnen voor die 3 posten schuifregelaars komen zoals ook voor prijs en gewicht en zo: een minimale waarde en een maximale waarde.

Klein detail: het moet op 1 of andere manier wel duidelijk zijn of horizontaal en verticaal in portret of in landscape modus is. Bij monitoren ga ik uit van landscape, bij telefoons verwacht ik portret maar bij een tablet weet ik het nog niet. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 13:41

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Topicstarter
Ik was toevallig gisteren ook weer aan het zoeken naar een nieuwe telefoon en merkte het volgende nadeel van de huidige situatie: als je terugkomt in een categorie dan wordt je gevraagd of je de oude filters wil toepassen. Ja graag, dat is een nuttige feature. Maar in de tussentijd zijn er natuurlijk weer smartphones gekomen met een resolutie van 2221x1080, 2225x1080 en 2230x1080. Dus die moet je weer erbij gaan selekteren. Ik heb nu dan ook een "geen" filter gezet. Geen 128x64, geen 128x128 enz.
Als ik het goed tel zijn er nu 67 verschillende resoluties waarvan er veel geen toegevoegde waarde hebben.

Voor de orientatie moet je gewoon een standaard nemen, en dan onafhankelijk van hoe de specs zijn ingegeven bijvoorbeeld altijd de grootste eerst.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Ook bij oa laptops begint dit vervelend te worden.. maar smartphones ook absoluut!
Wat je voorstelt is een goed idee.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Waarom niet zoals bij televisies de benamingen Full HD, HD, 4k, etc? Of 'Full HD & hoger'. Vele malen beter dan een gigantische berg aan resoluties. Erger ik me ook al aan.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Als je op afmeting selecteert maakt het mij verder niet uit of het 2225-1080 is of anders.
1080p is 1080p, DPI lijkt me wel van belang en voor mijzelf een niet te groot toestel(anders kan ik wel mijn iPad mini in m'n zak stoppen :D)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:14
Ik schop dit even omhoog. Ik wil in de Pricewatch een nieuwe laptop uitzoeken en ik heb als eis dat er minimaal een FullHD scherm op zit. Nu zou ik dan 14 filters moeten aanklikken waaronder een paar met slechts een paar resultaten. Het moet toch vrij makkelijk zijn om een knopje "of hoger" in elkaar te flansen?

1920x1080 pixels, of meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

O88088 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 13:06:
Het moet toch vrij makkelijk zijn om een knopje "of hoger" in elkaar te flansen?
Die resoluties zijn niet als twee getallen opgeslagen. Dus nee, dat is niet zo simpel om in elkaar te flansen ;)

Nou zijn er wel wat mogelijkheden voor de collega's die dit beheren, zonder dat ze gelijk al die ingestelde waardes moeten gaan splitsen in een losse hoogte en losse breedte en ook zonder dat de programmeurs aan de slag moeten.

Maar al met al is het dus niet zo simpel als je impliceert.

Sowieso is een "of hoger" natuurlijk ook erg discutabel op het moment dat je 2 waardes in een hebt. Is een 3000x100 of een 100x3000 scherm ook "hoger" dan een 2280x1080?
Want het kan dan werken op alleen hoogte, alleen breedte of de vermenigvuldiging daarvan. En op alledrie is wat aan te merken.

En bij deze een move naar Pricewatch, want die collega's mogen dit regelen.

[ Voor 5% gewijzigd door ACM op 05-08-2020 20:08 ]

Pagina: 1