Welk 1440p 144hz gebogen scherm

Pagina: 1
Acties:

• Datastream
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Hallo allemaal,

Ik kan niet kiezen. :(

Ik zit te twijfelen over een 1440p 144hz gebogen scherm. Er is zo weinig keus en MSI schermen heb ik al een slechte ervaring mee.

Ik twijfel nu dus over de Samsung LC27HG70 en de AOC AGON AG273QCX. Of in ieder geval die vielen op het oog vanwege freesync 2 en de vermeende response times. Ik ben van plan g-sync compatibility te gebruiken tot AMD's Navi GPUs uitkomen. Dus een GSync scherm ga ik niet kopen.

https://tweakers.net/pric...lc27hg70-grijs-zwart.html
https://tweakers.net/pric...-agon-ag273qcx-zwart.html

Heeft iemand al de AOC gekocht? Of ken je iemand met de AOC? Standaard van de samsung is nogal belachelijk groot maar dat zou mij alleen maar forceren een VESA mount te kopen.

Ik heb al wat gegoogled over de AOC maar nog niet echt nuttige informatie kunnen vinden.

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:41
Hardware info heeft gisteren een review geplaatst van het AOC scherm. Als je die leest is die behoorlijk negatief en ik heb elders geen enorm positieve dingen gelezen, dus ik zou zeker naar de Samsung neigen.

• Datastream
  • Niet online
Wekko306 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 11:11:
Hardware info heeft gisteren een review geplaatst van het AOC scherm. Als je die leest is die behoorlijk negatief en ik heb elders geen enorm positieve dingen gelezen, dus ik zou zeker naar de Samsung neigen.
Ah bedankt ik ga die even lezen!

edit:
Ik heb hem gelezen en wat ik eruit kan op maken is dat zo'n beetje alle gebogen 27inch 1440p 144hz schermen gewoon bagger zijn met die van samsung misschien nog de beste/goed te noemen.

Dus of ik kan misschien nog jaren wachten op een beter gebogen scherm of gewoon weer voor plat gaan.

Lastig kiezen zo

[ Voor 31% gewijzigd door Datastream op 28-03-2019 15:45 ]

Verwijderd

Het is idd lastig kiezen en ik zit ook met hetzelfde bijltje te hakken. Voor mij is de keuze enigzinds makkelijk, want de gebogen schermen vind ik nog te nieuw en dus nog niet voldoende door ontwikkeld, maar ja de keuze voor een platte scherm is ook nog niet makkelijk gemaakt, want als de reviews leest over ghosting en donkere strepen door de één-kleurige vlakken, dan lijkt het of er met alle nieuwe schermen wel wat mis mee is . . . 8)7 7(8)7

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 25-01 08:33

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Waarom wil je perse een gebogen scherm? Ik heb 'toevallig' een 1080p 144Hz gebogen scherm, puur omdat de prijs gunstig was t.o.v niet gebogen... Ik heb er in ieder geval niet heel veel aan, het voegt zeg maar weinig toe. Ook omdat ik 3 monitoren heb (twee andere modellen ook...)

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

• Datastream
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 10:04:
Het is idd lastig kiezen en ik zit ook met hetzelfde bijltje te hakken. Voor mij is de keuze enigzinds makkelijk, want de gebogen schermen vind ik nog te nieuw en dus nog niet voldoende door ontwikkeld, maar ja de keuze voor een platte scherm is ook nog niet makkelijk gemaakt, want als de reviews leest over ghosting en donkere strepen door de één-kleurige vlakken, dan lijkt het of er met alle nieuwe schermen wel wat mis mee is . . . 8)7 7(8)7
Ja dat dus. Lijkt wel alsof elk nieuw scherm serieuze mankementen heeft. Vooral veel verhalen over dode pixel rows die ik met een msi optix mpg27cq ook meegemaakt heb. En lijkt wel alsof die 1440p 144hz schermen vol leugens zitten. 1ms? Ja maar dan wel met intense overdrive waardoor je heel veel ghosting krijgt en geen freesync kan gebruiken. Wil je geen ghosting? Jammer joh dan slechte response times.

Krijg steeds meer het idee alsof de techniek er gewoon nog niet is dus gewoon weer voor een 24 inch 144hz scherm moet gaan waarbij al langer duidelijk is dat het wel naar behoren werkt.
d22wth schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 10:06:
Waarom wil je perse een gebogen scherm? Ik heb 'toevallig' een 1080p 144Hz gebogen scherm, puur omdat de prijs gunstig was t.o.v niet gebogen... Ik heb er in ieder geval niet heel veel aan, het voegt zeg maar weinig toe. Ook omdat ik 3 monitoren heb (twee andere modellen ook...)
Ik heb het geprobeerd met een 1800R 27 inch scherm en vond het gewoon beter dan een plat scherm. Heb op werk ook twee 1440p 27 inch schermen die wel plat zijn en bij de hoeken is het gewoon vervelend dat ze van je weg staan imo. Vond het iig wel degelijk wat toevoegen. Ook voor meerdere schermen is het fijner want dan staat alles in een boog om je heen ipv naar duidelijke hoeken.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum:
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora.

Move VB -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

• Datastream
  • Niet online
dion_b schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 00:19:
Ahum:
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora.

Move VB -> CAA
Mijn excuses
Pagina: 1