Besten,
Naar aanleiding van het bericht waarin bekend is gemaakt dat de kliniek waar Michael P verbleef niet over een cruciaal deel van zijn dossier beschikte, omdat hij daar niet mee in stemde, open ik dit topic. Ik ben erg benieuwd of jullie van mening zijn dat het recht op privacy in dit geval ook moet gelden. Zelf vind ik dat een veroordeelde (belangrijk bijvoeglijk naamwoord) verkrachter daar toch minder recht op zou moeten hebben dan jij en ik.
Wat jullie?
Nogmaals de link: https://www.volkskrant.nl...-hem-behandelde~b2efcd31/
Quote uit het artikel;
Naar aanleiding van het bericht waarin bekend is gemaakt dat de kliniek waar Michael P verbleef niet over een cruciaal deel van zijn dossier beschikte, omdat hij daar niet mee in stemde, open ik dit topic. Ik ben erg benieuwd of jullie van mening zijn dat het recht op privacy in dit geval ook moet gelden. Zelf vind ik dat een veroordeelde (belangrijk bijvoeglijk naamwoord) verkrachter daar toch minder recht op zou moeten hebben dan jij en ik.
Wat jullie?
Nogmaals de link: https://www.volkskrant.nl...-hem-behandelde~b2efcd31/
Quote uit het artikel;
Omdat zijn straf bijna ten einde liep, besloot de gevangenis in Vught hem over te plaatsen naar een kliniek waar kon worden gewerkt aan zijn terugkeer in de maatschappij. Dat werd de kliniek Aventurijn in Den Dolder, tegenwoordig FPA Utrecht. Bij de overdracht weigerde P. dat het medisch dossier over zijn zedenachtergrond werd gedeeld. Dat kan een gevangene doen op grond van de privacywetgeving.
Mede daardoor was de overdracht onvolledig en kregen de behandelaren in Den Dolder een incompleet dossier dat vooral gericht was op de agressie- en drugsproblematiek van P. en waarin zijn risico voor de maatschappij onvoldoende naar voren kwam. De kliniek had in het vonnis wel de ernst van zijn zedenmisdrijf kunnen zien: daarin werd expliciet vermeld hoe gruwelijk P. te werk ging tijdens de verkrachting. Hoe dan ook is P.’s zedenachtergrond niet meegenomen in zijn behandelplan.
[ Voor 48% gewijzigd door snmght op 28-03-2019 09:56 ]
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?