Ziggo zelfde poorten 2 apparaten.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-06 19:39
Goedendag tweakers.

Ik zit met een probleem wat ik niet zo 1,2,3 weet op te lossen.

Situatie is als volgt:
Ik heb een game op zowel pc als op ps4 (cod ww2). Als een vriendin van mij er is, doen we zombie mode op ps4

Als ik alleen ben op de pc

Nu wilden we gisteren op ps4 spelen en kregen we steeds nat type strick. Dit terwijl de poorten gewoon open staan en het altijd heeft gewerkt.

Nu kwam ik er achter dat je niet 2 apparaten tegelijkertijd kan verwijzen naar een poort via intern ip

Het betreft poort 3075. En deze moet open staan anders kan ik niet eens games joinen helaas.

Is er een manier om dit op te lossen? Ik las een stukje over poort trigger. Maar dit snap ik niet helemaal.

Ik heb nog een “oude” ziggo modem
EPC3928AD

[ Voor 3% gewijzigd door Jboy1991 op 28-03-2019 07:55 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:05
Zet het ip van je ps4 in de dmz van je modem/router dan heb je nergens last van.

[ Voor 30% gewijzigd door HKLM_ op 28-03-2019 08:00 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
HKLM_ schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 07:59:
Zet het ip van je ps4 in de dmz van je modem/router dan heb je nergens last van.
Dan krijg je toch alsnog dat er twee intern IPS het zelfde Poort nummer gebruiken?

Ik wil er namelijk ook iets van leren. Hoe doen ze dit in bijv studentewoningen. Waarbij 5 studenten bijv dezelfde game spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:27
upnp aanzetten ipv uit?

eigenlijk moet je 2 publieke ip adressen hebben als je echt die specifieke poort wil forwarden aan zowel je PS4 als je PC

[ Voor 73% gewijzigd door SniperGuy op 28-03-2019 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
SniperGuy schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 08:09:
upnp aanzetten ipv uit?

eigenlijk moet je 2 publieke ip adressen hebben als je echt die specifieke poort wil forwarden aan zowel je PS4 als je PC
Na mijn idee staat UPnP aan. Heb het nooit uitgezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Jboy1991 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 07:53:
Goedendag tweakers.

Ik zit met een probleem wat ik niet zo 1,2,3 weet op te lossen.

Situatie is als volgt:
Ik heb een game op zowel pc als op ps4 (cod ww2). Als een vriendin van mij er is, doen we zombie mode op ps4

Als ik alleen ben op de pc

Nu wilden we gisteren op ps4 spelen en kregen we steeds nat type strick. Dit terwijl de poorten gewoon open staan en het altijd heeft gewerkt.

Nu kwam ik er achter dat je niet 2 apparaten tegelijkertijd kan verwijzen naar een poort via intern ip

Het betreft poort 3075. En deze moet open staan anders kan ik niet eens games joinen helaas.

Is er een manier om dit op te lossen? Ik las een stukje over poort trigger. Maar dit snap ik niet helemaal.

Ik heb nog een “oude” ziggo modem
EPC3928AD
Om te beginnen: bel Ziggo en zeg dat je dit modem hebt. Je krijgt gelijk een nieuwe opgestuurd met betere Wi-Fi. Als ze moeilijk doen zeg dan dit:
'Deze router heeft geen dual band Wi-Fi'. Dit hielp bij mijn schoonmoeder :)
Jboy1991 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 08:08:
[...]

Dan krijg je toch alsnog dat er twee intern IPS het zelfde Poort nummer gebruiken?

Ik wil er namelijk ook iets van leren. Hoe doen ze dit in bijv studentewoningen. Waarbij 5 studenten bijv dezelfde game spelen.
In studentenwoningen is het funest, omdat je inderdaad een poort maar één keer kan forwarden. DMZ lost dit ook niet op. Je hebt mi. twee oplossingen:

1. Elke keer de port forward IP aanpassen van PC <> PS4
2. Een zakelijk abonnement met meerdere IP-adressen. Dit vraagt wellicht een (semi-)professionele firewall voor de routeringen. Erg duur en misschien wel onnodig.

CoD is een crime als het gaat om NAT 8)7

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
The GUI schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 08:15:
[...]

Om te beginnen: bel Ziggo en zeg dat je dit modem hebt. Je krijgt gelijk een nieuwe opgestuurd met betere Wi-Fi. Als ze moeilijk doen zeg dan dit:
'Deze router heeft geen dual band Wi-Fi'. Dit hielp bij mijn schoonmoeder :)

[...]

In studentenwoningen is het funest, omdat je inderdaad een poort maar één keer kan forwarden. DMZ lost dit ook niet op. Je hebt mi. twee oplossingen:

1. Elke keer de port forward IP aanpassen van PC <> PS4
2. Een zakelijk abonnement met meerdere IP-adressen. Dit vraagt wellicht een (semi-)professionele firewall voor de routeringen. Erg duur en misschien wel onnodig.

CoD is een crime als het gaat om NAT 8)7
Ik gebruik de WiFi van de modem niet (uitgezet en een eigen router). En toen ik dit eerder aangaf wilde ze dat ik die mediabox (horizon?) erbij nam. En dit weigerde ik (heb CI module)

Dus enige manier dit op te lossen is telkens de poort open en dicht zetten?

-
Toch even contact gehad met ziggo en blijkt dat mijn modem idd moet worden vervangen. (Lost dit probleem niet op btw. Maar heb een te oude)

[ Voor 9% gewijzigd door Jboy1991 op 28-03-2019 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI
  • Nu online

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Jboy1991 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 08:30:
[...]

Ik gebruik de WiFi van de modem niet (uitgezet en een eigen router). En toen ik dit eerder aangaf wilde ze dat ik die mediabox (horizon?) erbij nam. En dit weigerde ik (heb CI module)
Ok, dus je modem is alleen een modem? Dan is het prima.

Ik snap dat je de mediabox hebt geweigerd. Sloom ding dat het is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
The GUI schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 08:32:
[...]

Ok, dus je modem is alleen een modem? Dan is het prima.

Ik snap dat je de mediabox hebt geweigerd. Sloom ding dat het is :+
Nee modem doet ook routering. (Heb die naast mijn tv staan. Terwijl Mn router in de hal hangt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The GUI
  • Nu online

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Jboy1991 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 08:34:
[...]

Nee modem doet ook routering. (Heb die naast mijn tv staan. Terwijl Mn router in de hal hangt)
Heb je dan twee routers die actief zijn? Of gebruik je de extra router alleen als access point? Als je twee routers gebruikt dan kan dat ook je probleem veroorzaken. Kijk in dat geval even hier.

Om nog even terug te komen op je eerdere vraag (over het hoofd gezien):
Ja je zou de port foward aan moeten passen. Je kan er ook twee onder elkaar zetten en dan wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
The GUI schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 08:37:
[...]

Heb je dan twee routers die actief zijn? Of gebruik je de extra router alleen als access point? Als je twee routers gebruikt dan kan dat ook je probleem veroorzaken. Kijk in dat geval even hier.

Om nog even terug te komen op je eerdere vraag (over het hoofd gezien):
Ja je zou de port foward aan moeten passen. Je kan er ook twee onder elkaar zetten en dan wisselen.
Mijn wifirouter staat in bridge modus. Daarop zit mijn pc en ps4 niet aangesloten. Die zitten rechtstreekse op de modem en dat heb ik allemaal goed ingesteld aangezien dat ik daar totaal geen problemen mee heb.

Hmm dat is jammer dat ik dan telkens moet switchen in mijn router instellingen.

[ Voor 11% gewijzigd door Jboy1991 op 28-03-2019 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewoutw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:11
umm zolang je geen server bent hoef je geen porten te forwarden toch. Als er een sessie van lan naar wan gaat krijgt die toch een eigen sessie (laag 5 osi model)? Dan krijgen beide toch hun eigen socket. aan de wan kant en kunnen daardoor weer probleem loos naar binnen toch?

Anders uPnP aanzetten....

[ Voor 3% gewijzigd door ewoutw op 28-03-2019 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:28

Compizfox

Bait for wenchmarks

Zoals anderen al aangaven: je kunt niet één poort forwarden naar meerdere interne IP-adressen. Je hebt immers maar één extern IP-adres, dat is de hele reden van NAT.

Ik snap alleen niet waarom je dat nodig zou hebben voor je PS4. Kan iemand dat uitleggen? Ik heb wel vaker gehoord dat je port forwarding nodig zou hebben om games te joinen op consoles, maar heb nog nooit begrepen of dit echt zo is, en waarom dan wel.

Op de PC heb je dit niet. Ook niet als het spel geen dedicated servers heeft.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
Compizfox schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 14:48:
Zoals anderen al aangaven: je kunt niet één poort forwarden naar meerdere interne IP-adressen. Je hebt immers maar één extern IP-adres, dat is de hele reden van NAT.

Ik snap alleen niet waarom je dat nodig zou hebben voor je PS4. Kan iemand dat uitleggen? Ik heb wel vaker gehoord dat je port forwarding nodig zou hebben om games te joinen op consoles, maar heb nog nooit begrepen of dit echt zo is, en waarom dan wel.

Op de PC heb je dit niet. Ook niet als het spel geen dedicated servers heeft.
Omdat het bij zombie mode via p2p gaat denk ik. Aangezien als er een speler tijdens de game weg gaat je migration host krijgt en dan zoeken ze dus een nieuwe hoster

Het rare is dat mijn ps4 aangeeft nat type 2 te hebben. Maar de game bijv nat type strick

Ik had gehoopt dat er een makkelijke oplossing was. Maar blijkbaar zit er niks anders op dan steeds de wisselenen met de IPS in de modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verdiep je even in wat 'port forwarding' betekent. Je stuurt alle binnenkomend verkeer op een bepaald poort naar EEN bepaald IP intern. Nogal logisch dat je dat niet naar twee verschillende apparaten kunt versturen.

Een game/platform die dat eist is netwerktechnisch niet van deze tijd. Of je moet via IPv6 werken waar elk apparaat z'n eigen publieke IP heeft...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
dion_b schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 19:26:
Verdiep je even in wat 'port forwarding' betekent. Je stuurt alle binnenkomend verkeer op een bepaald poort naar EEN bepaald IP intern. Nogal logisch dat je dat niet naar twee verschillende apparaten kunt versturen.

Een game/platform die dat eist is netwerktechnisch niet van deze tijd. Of je moet via IPv6 werken waar elk apparaat z'n eigen publieke IP heeft...
Ik heb mij erin verdiept. Alleen ik vroeg mij af of er toch geen mogelijkheid was dit alsnog voor elkaar te krijgen zonder telkens in de modem te hoeven spelen.

Die mogelijkheid is er dus helaas niet. Dus heb mijn antwoord allang binnen gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-01-2024
dion_b schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 19:26:

Helaas ondersteund de PS4 geen IPv6 (wel qua IP-adres maar doet er verder niets mee 8)7 ;w :F :X ) |:(
Pagina: 1