Toon posts:

Videokaart died, komt dit door me PSU?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i9-9900K Boxed€ 545,05€ 545,05
1MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon€ 180,-€ 180,-
1Gigabyte GeForce RTX 2080 Gaming OC€ 788,-€ 788,-
1NZXT Kraken X62 (met AM4 support)€ 146,20€ 146,20
1Corsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2C3000C15€ 129,30€ 129,30
1Corsair RM650x (2018) Zwart€ 101,-€ 101,-
1Samsung 860 QVO 1TB€ 115,05€ 115,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.004,60

Hey all!

Ik heb laatst (3 maanden geleden) deze build in elkaar gezet.
Prima PC, niks mis mee en word vooral gebruikt voor Virtual Machines en gamen enzovoorts.
Laatst crashte ik in game, en ik kon niks meer. Me hele PC vroor en ik was geforceerd om hem via de knop uit te doen. Toen ik hem aanzetten kreeg ik geen beeld meer op me videokaart niks, heb alles geprobeerd. Niks kreeg de kaart meer werkende. (Heeft 2 maanden prima gewerkt)
Heb besloten de kaart terug te sturen en kreeg voor 500 euro borg een 2070 opgestuurd tot mijn kaart weer gefixed is. Dat allemaal terzijde ben ik er nog steeds niet zeker van wat mijn PC crashte en de kaart kapot maakte? De 2070 runde in 1 keer zonder problemen. Nu ongeveer 3 weken in gebruik en is een prima kaart. Maar achteraf gedacht dacht ik aan me PSU. Die is 650W, is dat genoeg voor alles in me PC? Keep in mind toen me PC crashte en me kaart stopte met werken speelde ik Final Fantasy XIV (MMORPG) die super licht is. Ik heb niks van mijn PC overgeclocked al hoe wel ik dat makkelijk kan doen. Misschien ga ik dat in de toekomst ook wel doen. Dus dat zou sowieso een reden zijn om naar een 850w over te stappen. Maar is dit ook nodig als ik niet overclock? En zou mijn 2080 prima moeten werken als ik hem weer binnen krijg? De enige reden die ik kan bedenken is dat me PSU de weak was. Als jullie ideen en suggesties hebben hoor ik het graag!

Bedankt.

Beste antwoord (via Verwijderd op 28-03-2019 18:42)

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03:41
Ook al is je PSU zwak dan gaat je videokaart niet kapot.
650 Watt is prima voldoende.
Heeft ongeveer 500 nominaal nodig dit systeem.

Videokaarten gaan wel eens kapot.
Je zou eerder eens naar je koeling moeten kijken dan naar je PSU.

Onvoldoende airflow is wel een mogelijke oorzaak.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• boyette

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:58

nelizmastr

Goed wies kapot

Wattage is het probleem niet. De eerste lichting RTX kaarten was nou eenmaal onbetrouwbaar.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• boyette
nelizmastr schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 06:21:
Wattage is het probleem niet. De eerste lichting RTX kaarten was nou eenmaal onbetrouwbaar.
Herhaling is de moeder van de wetenschap.. maar daar werd volgens mij wat anders mee bedoelt..

Verwijderd

Topicstarter
boyette schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 06:21:

Mijn GPU is nooit boven de 60/80 graden gekomen zelfs niet in game.
Dus ik denk dat de airflow opzich prima is. Alles op idle is ongeveer 30 graden, in game na dat me PC aan is geweest voor meerdere uren kan dit in game ongeveer 75 graden worden. Maar hoger dan dat heb ik het persoonlijk nog nooit gezien...

Verwijderd

Topicstarter
nelizmastr schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 06:21:
Ah helaas, ik kan hem niet meer terug brengen. Alleen laten repareren en of een nieuwe krijgen..
De kaart is 30 dagen oud dus omruilen word m niet meer.. Hoorde veel goeie dingen over de kaart. Wat is mijn beste optie om te doen zodra ik mijn nieuwe kaart terug krijg?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:38
Verwijderd schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 18:45:
[...]

Ah helaas, ik kan hem niet meer terug brengen. Alleen laten repareren en of een nieuwe krijgen..
De kaart is 30 dagen oud dus omruilen word m niet meer.. Hoorde veel goeie dingen over de kaart. Wat is mijn beste optie om te doen zodra ik mijn nieuwe kaart terug krijg?
Een nieuwe nemen lijkt mij van de 2 de beste en snelste.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Verwijderd Heb je alles nu wel goed aangesloten, je had recent nog een topic met 'aansluitproblemen' het kan ook je voeding zijn, het gaat niet alleen om hoeveel Watt. in korte tijd is dit al 3e topic met deze RM650X als voeding. (dit gezegd hebbende was GB ook 1 van de meeste met 'RTX' problemen tot de bios-updates van begin dit jaar) waardoor het verbruik ook met zo'n 20-30w is verhoogt tot -280W, en met normaal gebruik verbruikt een 9900k geen 150w. als je ruim gaat rekenen 300/200 en heb je nog 150w over voor de rest van de onderdelen. 650Watt van de voeding geen maximaal piekvermogen, maar constant.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Verwijderd

Topicstarter
418O2 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 18:52:
[...]

Een nieuwe nemen lijkt mij van de 2 de beste en snelste.
Naja, ik heb geen optie..
Ik kan m niet meer retour sturen, dus ik moet wachten op de reparatie. Mochten ze het niet kunnen fixen krijg ik een nieuwe. Maar dat word wel weer dezelfde kaart. Is dat een probleem?
Pagina: 1