Vraag

• mikehollemans
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 11-01-2021
Hey gasten,

Ik heb laatst een (ongebruikte) MSI GeForce 1080GTX overgenomen van een vriend van mij, waarbij een wereld voor mij open ging. Nu ben ik aan kijken voor andere componenten om de rest van de pc te bouwen. Na enige tijd zoeken heb ik het volgende bedacht als setup: (dikgedrukt is al in bezit).

Case: Thermal Take View 37
Grafische kaart: MSI GeForce 1080GTX
Processor: Intel Core i5-8600K / 3.6 GHz quad-core processor
Processor koeler: Cooler Master, Mugen 5 PCGH processorkoeler
Moederbord: MSI Z370
Geheugen: 16 GB DDR4 2400 MHz
Voeding: ?
SSD: Samsung V-NAND SSD 860 EVO 1TB
Monitor: BenQ Zowie XL2411P (144Hz)

Ik zoek een?
Ik ben opzoek naar een goede setup om te gamen. Spelen die gespeeld worden zijn Apex, OSRS of Fortnite.

Wat is je budget?
500 - 1000 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben niet op zoek naar een specifiek merk, het gaat mij er vooral om dat hij stil is.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik ga hem thuis in mijn slaapkamer gebruiken om te gamen.

Mijn vraag aan jullie is, is dit een goede setup om te bouwen of adviseren jullie mij om andere componenten te gebruiken?

Alvast bedankt! _/-\o_

Alle reacties

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 18:58
Welke resolutie?
De i5 8e generatie is alweer bijna oud te noemen, de 9e generatie is er ook. Die zijn wellicht beter.
Iets sneller RAM zou ook wel kunnen, er zullen vast wel 2666 of 2933 setjes zijn die niet duurder zijn.

• DanDGT
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 04-06 14:06
Qua prijs kun je inderdaad net zo goed de nieuwere 9600k nemen. Wel een z390 bordje pakken dan. Ram naar 3000 MHz en wat betreft voeding een nette 550w gold (bv pricewatch: Corsair RM550x (2018) Zwart). Koeler is top.

Bouwt computers @ Danmetic

• mikehollemans
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 11-01-2021
Bedankt voor de reactie!

Ik wil gaan spelen op de resolutie 1920 x 1080 16:9.

Ik heb rond gekeken en ben op het volgende gekomen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-9600K Boxed€ 275,50€ 275,50
1MSI Z390-A PRO€ 124,90€ 124,90
1MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G€ 579,53€ 579,53
1Thermaltake View 37 Riing Edition€ 104,90€ 104,90
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 51,90€ 51,90
1G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 85,36€ 85,36
1Corsair RM550x (2018) Zwart€ 84,80€ 84,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.306,89

Zijn er nog op of aanmerkingen voordat ik de bestelling plaats?

• Tjm De Groot
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02-2021
Als dat geheugen op de QVL lijst staat van het moederbord kan er een strik omheen.

Mooie setup veel plezier ermee. *O*

I7 8700K, MSI PRO CARBON Z370, GTX MSI 1080, 16 gigabyte ddr4 3200.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee