Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 09:30

faust2016

You yes have my shirt

Topicstarter
Ik zoek een?
5.0 of 5.1 speaker set en een receiver

Wat is je budget?
100-200 euro + nog eens 100-200 voor een receiver. Dus dat zal waarschijnlijk 2e hands worden.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Op het moment heb ik 2 Tannoy Mercury MX2 boekenplank speakers naast de TV staan. Sinds kort verhuisd en het TV meubel in de huiskamer is te klein om de TV en beiden speakers te huisvesten. Dan kan je natuurlijk een nieuw TV meubel kopen, maar veel leuker is om er een paar vloerstaanders neer te zetten. En waarom dan niet gelijk een hele 5.0/5.1 set?

Wat heb je zelf al gevonden?
De eerste gedachte ging uit naar een set Jamo S426 HCS3 speakers, die ik vroeger altijd op ibood voorbij zag komen. Schijnt voor het geld best aardig te zijn. Deze staan op MP voor rond de 100 euro zonder en een paar tientjes meer met subwoofer. Qua receiver geloof ik dat het niet heel veel uit maakt. Ik zie vaak aangeraden worden om (in het lagere prijssegment) te gaan voor een die je mooi vind en de aansluitingen heeft die je nodig hebt. Ik ben vooral geïnteresseerd in advies over speakers.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik wil graag weten of er nog meer degelijke instapsetjes zijn die ik op V&A of MP zou kunnen vinden. Enige eisen zijn dat de fronts vloerstaanders zijn, dat het geluid een beetje aardig is, en voor mijn vriendin dat ze er niet afgrijselijk uit zien.
Verder ben ik benieuwd of iemand zowel m'n Tannoy MX2'jes en de Jamo's heeft gehoord en wat zou kunnen vertellen over de verschillen/overeenkomsten in geluid.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:22
Nou snap ik prima dat niet iedereen veel geld kan of wil stukslaan op speakers, maar komop €100 - €200 voor een 5.0 of zelfs 5.1 set met vloerstaanders? Wat hoop je er mee te winnen?

Ik denk dat je met dit budget (max €400) veel beter kunt kijken naar een alles-in-1 oplossing met kleine speakers, of gewoon een 2.0 set met iets grotere speakers. Die losse 0.1 kan zelfs 4e hands niets worden voor het beschikbare geld, dus lekker links laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:01
Oplossing lijkt me simpel.

Je gaat naar marktplaats, tikt in tannoy mercury, kiest de mx3, die gaan voor 100 per paar. Dan de center, die kan je vast voor 50 euro wel binnentikken. Dan tik je even 200 euro af voor een relatief moderne Yamaha receiver (persoonlijke favoriet).

Als je dat allemaal binnen hebt, verplaats je de MX2's naar achteren en de MX3's zet je naast je TV. Klaar!

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-09 14:12
Die Jamo S426 HCS3 heeft een bekende van mij ook.
Aangevuld met een Magnat Sub 301A
Voor het geld echt een prima set waar mijn inziens voor het geld erg mooi geluid uit komt.

Zelf heb ik de Q-Acoustic 3020/3090c en dat verschil hoor je natuurlijk wel, maar voor het geld is de Jamo eigenlijk een no-brainer. Voor 100 euro heb ik zelf een Onkyo TX-414 gehaald met HDMI. Vooralsnog geen problemen met het HDMI board.

Wat mij betreft kun je met dat Jamo setje + receiver weinig verkeerds doen. Stel je vindt het toch niets dan raak je het waarschijnlijk voor hetzelfde geld als dat je het koopt wel weer kwijt. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
Is een logitech z906 niet iets voor dit budget?