BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Volgens NPO.nl: Gesproken ondertiteling
In 2013 zijn wij gestart met het leveren van de dienst 'gesproken ondertiteling' voor blinden en slechtzienden. Hierbij wordt de ondertiteling, de geschreven vertaling van de buitenlandse spraak, van televisieprogramma's uitgesproken door een computer gegenereerde stem. Deze wordt via een extra taalspoor naast het stereo en surround (Dolby Digital) geluid bij de zenders NPO 1, 2 en 3 uitgezonden. De gebruiker kiest hiervoor HD-kanalen, waarop dezelfde uitzendingen te zien zijn als via NPO 1, 2 en 3, maar die daar bij buitenlandse spraak kunnen worden voorzien van de gesproken ondertiteling.
Gesproken ondertiteling is momenteel alleen beschikbaar wanneer je kijkt naar de tv-zenders NPO 1 HD, NPO 2 HD en NPO 3 HD. Online bieden we dienst (nog) niet aan.
Gesproken ondertiteling kun je aan- en uitzetten door met de afstandsbediening het menu van de tv-ontvanger te openen. Er zal in het configuratiemenu een optie 'taalinstellingen' aanwezig zijn, waar de gesproken ondertiteling aan- en uitgezet kan worden. Vaak kan deze ook per kanaal ingesteld worden middels de 'audio' of 'language' knop. De handleiding van het apparaat kan hierover meer duidelijkheid bieden.
[ Voor 68% gewijzigd door oohh op 27-03-2019 21:47 ]
Signature
Nee, gewoon npo 1 op kanaal 1.Eboman schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 22:11:
Bij mij op kpn is dat gewoon een extra zender in het aanbod. Ben je niet op de verkeerde zender terecht gekomen?
Dan heeft die ziggo next box standaard het geluidsspoor aan staan en geen optie om het te wijzigen.oohh schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 21:45:
Ik heb dit op mijn Samsung televisie ook weleens per ongeluk aangezet. Volgens mij gaat het om een apart geluidsspoor dat standaard wordt meegezonden, maar alleen hoorbaar is als je het handmatig uitzet. Het moest vast via de Ziggo Next box uit te zetten zijn. Of het is natuurlijk daadwerkelijk een bug.
Volgens NPO.nl: Gesproken ondertiteling
[...]
Er is wel een setting, en die staat uit. Taal staat op originele taal, etc

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Gezien TS als 1 v/d weinigen in NL de NEXT box van Ziggo al heeft lijkt het me niet de bedoeling om die niet meer te gebruiken.The Eagle schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 12:22:
En als Ziggo weigert daar iets aan te doen: check of je TV een CI+ slot heeft, huur een (extra) insteekkaart met decoderkaart voor een paar centen en kijk op die manier TV. Heb je zelf de controle
@Eboman, Nee, bij de Ziggo NPO HD zenders zijn er 3 audio-sporen beschikbaar zie ik in de stream-info.Eboman schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 22:11:
Bij mij op kpn is dat gewoon een extra zender in het aanbod. Ben je niet op de verkeerde zender terecht gekomen?
Edit: @DropjesLover, er is dus geen mogelijkheid op de afstandsbediening om het audio-spoor te selecteren? Dus schakelen tussen DD en stereo is dan ook niet mogelijk?
[ Voor 20% gewijzigd door hardware-lover op 28-03-2019 12:46 ]
Testing, one, two ...
Niet op de afstandsbediening direct, of per kanaal (voor zover ik weet, vanavond ff alles weer proberen). In de algemene settings kan je DD wel aan/uit zetten, maar dat maakt geen verschil op die voice over.hardware-lover schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 12:38:
[...]
@Eboman, Nee, bij de Ziggo NPO HD zenders zijn er 3 audio-sporen beschikbaar zie ik in de stream-info.
Edit: @DropjesLover, er is dus geen mogelijkheid op de afstandsbediening om het audio-spoor te selecteren? Dus schakelen tussen DD en stereo is dan ook niet mogelijk?
BThGvNeOA
Ik heb een CI+ kaart (geen decorder-kaart), maar als het in de stream van de NPO zelf zit lost dat het probleem niet op.The Eagle schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 12:22:
En als Ziggo weigert daar iets aan te doen: check of je TV een CI+ slot heeft, huur een (extra) insteekkaart met decoderkaart voor een paar centen en kijk op die manier TV. Heb je zelf de controle
Edit
Yep, je kan hef per kanaal in/uit schakelen
[ Voor 6% gewijzigd door DropjesLover op 28-03-2019 21:12 ]
BThGvNeOA
Het journaal heeft het niet, maar bij. TV op reis wel, en is niet uit te schakelen

Niet in de mediabox, niet bij de zender zelf

BThGvNeOA
Ik had maanden geleden naar NPO gemaild. Daar komt deze extra 'service' vandaan. Het antwoord dat ik via de mail kreeg was nietszeggend. Ik zou bij de tv leverancier moeten zijn. Omdat mijn tv een vrij nieuwe Sony is belde ik met leverancier Expert in Tilburg. Allerlei menu's heb ik toen tijdens een half uur durend gesprek doorlopen maar alle instellingen zouden correct zijn. Uiteindelijk bleek die 'expert' er niets van te weten. Hij zou wel eens een mailtje sturen naar Sony. Zoals verwacht heb ik er niets meer van vernomen. Ter info: abonnement bij Ziggo via kabel. Geen box of iets dergelijks.
Voor een slaapkamer heb ik een schotel met abonnement bij Canal Digital. Hier is geen sprake van die malle Voice-over op NPO1, een verademing.
Het is SUPER IRRITANT EN WENT NOOIT!
Zoals hier boven staat, dit is een van de audio sporen welke je kan kiezen. Ik kan kiezen uit Dolby en GOS. GOS is de gesproken ondertiteling... Deze dus beter niet kiezen.ombre schreef op woensdag 29 december 2021 @ 20:49:
Die voice over gaat me steeds meer de keel uithangen. Als er geen ondertiteling is vindt die stem wel iets op de achtergrond om door alles heen te brallen.
Ik had maanden geleden naar NPO gemaild. Daar komt deze extra 'service' vandaan. Het antwoord dat ik via de mail kreeg was nietszeggend. Ik zou bij de tv leverancier moeten zijn. Omdat mijn tv een vrij nieuwe Sony is belde ik met leverancier Expert in Tilburg. Allerlei menu's heb ik toen tijdens een half uur durend gesprek doorlopen maar alle instellingen zouden correct zijn. Uiteindelijk bleek die 'expert' er niets van te weten. Hij zou wel eens een mailtje sturen naar Sony. Zoals verwacht heb ik er niets meer van vernomen. Ter info: abonnement bij Ziggo via kabel. Geen box of iets dergelijks.
Voor een slaapkamer heb ik een schotel met abonnement bij Canal Digital. Hier is geen sprake van die malle Voice-over op NPO1, een verademing.
Het is SUPER IRRITANT EN WENT NOOIT!
Als je geen gebruik maakt van een externe tuner, is dit wél een instelling in je TV. Geen idee waar het zit; audio opties ergens. Post anders je type TV, met de handleiding erbij is dit zo opgelost

Het is op zeker een instelling in je tv, 100% zeker. Ik heb maar één mogelijkheid voor je, als je hetzelfde menu hebt als ik:
Druk op je AB op de Audio knop, er verschijnt een "Audiotaal" lijstje in beeld, kies wat je wilt, als dat maar niet GOS is.
Heb je dat niet, zoek dan naar vergelijkbare mogelijkheden. Desnoods met de handleiding erbij.
Alles kan stuk.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 12:34
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Dit topic is gesloten.