Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avanbeers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-03 20:54
Mijn vraag
Ik heb een TP-Link Deco m9 plus gekocht. Installatie was een eitje en heb nu in mijn hele huis één netwerk (SSID) met goed bereik. Alle apparaten kan ik verbinden met mijn netwerk (laptops, tablets, telefoons). Alleen met de Chromecasts (een 2013) heb ik wel problemen. Die krijg ik niet aan de praat. De chromecast ziet simpel weg het meshnetwerk niet. De router van mijn internet provider (die nog aanstaat maar waar ik eigenlijk de wifi van uit wilde zetten) wel. De instellingsmogelijkheden van het deco systeem zijn (zeer) beperkt.

Iemand een idee wat hier aan te doen is? ik lees op internet wel wat meer negatieve ervaringen met chromecast icm meshnetwerken maar nergens een oplossing. Aangezien google zelf ook een meshnetwerk verkoop denk ik dat het wel op te lossen moet zijn.

Relevante software en hardware die ik gebruik
- Deco app
- chromecast home app
- TP-link Deco m9 plus

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- ligt niet aan de chromecast, met andere router werkt deze wel
- resetten van de chromecast
- (her)installeren van de app

Beste antwoord (via avanbeers op 27-03-2019 22:18)

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
1. De 2013 Chromecast ondersteunt alleen 2.4 GHz, heb je dat wel aan staan, of wellicht alleen 5 GHz aan?

2. Scan inderdaad eens met een geschikte app op welk kana(a)l(en) je mesh WiFi nu zit (bijv: https://play.google.com/s...?id=com.vrem.wifianalyzer) en/of pas het kanaal eens aan.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:46
Praten die deco dingen onderling op een ander vlan ofzo? Weet van de chromecast dat ze dat i.i.g niet lekker vinden.

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:37
Scan eens met een telefoon op welk kanaal de mesh setup is gaan zitten

En aangezien je chromecast alleen 2.4 doet, staat je 2.4 netwerk wel aan?

[ Voor 35% gewijzigd door laurens0619 op 27-03-2019 20:02 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
1. De 2013 Chromecast ondersteunt alleen 2.4 GHz, heb je dat wel aan staan, of wellicht alleen 5 GHz aan?

2. Scan inderdaad eens met een geschikte app op welk kana(a)l(en) je mesh WiFi nu zit (bijv: https://play.google.com/s...?id=com.vrem.wifianalyzer) en/of pas het kanaal eens aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:37
@Cpt.Morgan op de deco kun je het kanaal niet aanpassen

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avanbeers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-03 20:54
bedankt voor de reacties! ik had ook nog een chromecast ultra (via Lan verbonden) dus die eens los gehaald en aan mijn tv gehangen. Die doet het zonder problemen. Ik denk dat Deco een mix van 2.4 en 5 gebruikt waar de chromecast niet mee om kan gaan. Had me niet gerealiseerd dat deze allen nog op 2.4 werkte.
Pagina: 1