Update vragen van een topic

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BroederM
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-09 19:36
@Yorinn wijzigde het verzoek van @Tehh in
Negatieve review: Bedrijf klaagt mij aan (€80.000) om een update.

Met als bijschrift dat de TS hierop terug komt wanneer hij wil.

Ik snap Yorinn, en ik denk dat het ook redelijk kort is na de laatste reactie van de TS.

Maar eigenlijk vind ik het super als een Tweaker vraagt "hoe is het er mee" dit kan een reminder zijn voor de TS en bevestiging dat de community meeleeft.

Een Tweaker gooit soms zijn ziel en zaligheid op het forum. Wij lezen mee, herkennen ons zelf hierin en reageren, adviseren en leven mee.

De TS helpt soms iemand die in een zelfde situatie zit.

Dus mag het echt niet om een update te vragen? Om moet er een soort cool down periode zijn na de laatste reactie van de TS?

My life is in 2D, How about yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
@Yorinn, in hetzelfde topic wordt wederom om een update gevraagd. Ga je die nu ook verwijderen? Of mag het dit keer wel omdat er nóg eens twee weken verstreken zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Tehh schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 10:18:
@Yorinn, in hetzelfde topic wordt wederom om een update gevraagd. Ga je die nu ook verwijderen? Of mag het dit keer wel omdat er nóg eens twee weken verstreken zijn?
Die heb ik dan gemist gisteren. Gezien er nu wel al een reactie op is, zie ik geen reden om hem alsnog te verwijderen.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Yorinn verder is de vraag van @BroederM wel terecht. Ik ken het originele bericht van @Tehh niet maar als hij duidelijk uit belangstelling vraagt naar hoe het gaat met TS, is het toch prima? Ik vind de toon van de kick van Robbie T in "Negatieve review: Bedrijf klaagt mij aan (€80.000)" wel op het randje, die kwam over alsof hij recht had op een update. Dat zou niet mijn insteek zijn van een updateverzoek. Ik zou oprecht willen weten hoe het verlopen is en of we nog kunnen helpen. Maar ik ga er vanuit dat dat ook de insteek van Robbie T was :)

Desalniettemin heeft het een zeer waardevolle update opgeleverd, dus volgens mij een prima verloop.

[ Voor 9% gewijzigd door Room42 op 16-04-2019 10:26 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Yorinn schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 10:21:
[...]

Die heb ik dan gemist gisteren. Gezien er nu wel al een reactie op is, zie ik geen reden om hem alsnog te verwijderen.
Right. De reden dat mijn reactie verwijderd is heeft dus alles te maken met timing / snelheid van moderators en lijkt niets te maken hebben met het feit of het nu wel of niet is toegestaan om een update te vragen. Enkele uren na mijn vraag hoe het afgelopen was met het vragen om uitstel kwam er namelijk ook een reactie van de TS.

Resteert de vraag van BroederM: "Dus mag het echt niet om een update te vragen? Om moet er een soort cool down periode zijn na de laatste reactie van de TS?"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dit is IMHO niet zwartwit. Maandenlang elke twee weken een kick is onzinnig, en een kick gevolgd door alleen nog offtopic reacties (als de TS niet reageert) is ook weinig waard: open dan een eigen topic. De tweede kick hier was schijnbaar reminder om een uitgebreide terugkoppeling te geven. Prima uitkomst. Dat is de mensen die actief meededen ook wel gegund.

Zou een 'hoe gaat het' DM mooier zijn, want kickt het topic niet omhoog? M.i. niet: het antwoord komt 1op1 en kan niemand meelezen, en/of wordt de TS met pech gespamd met vele DMs omdat we niet van elkaar weten dat anderen ook een bericht stuurden. Wat dat betreft zou ik een- of hooguit tweemaal een verzoek in het topic graag zien, maar dan niet al na twee weken wat bij zo'n proces helemaal niet zo veel is.

/my2cents, als general chat-bezoeker en niet als crew

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroederM
Ben toch wel benieuwd of er nog een "richtlijn" hierin komt.

Kijk naar Deur kan niet open, foute bouwtekening: wie verantwoordelijk

Een update en hoeveel positieve reacties het geeft.
Natuurlijk was dit een update vanuit de TS zelf.

Is het een tussen oplossing om een apart forum op te richten met daarin "Hoe is het afgelopen met"

En daarin de TS van een topic een verzoek geven om een update.
Zo word de TS niet "overspoeld" met DM's en word topic niet onnodig om hoogt gekickt.

Blijft alleen de vraag over wat een acceptabele "cool down" is voor een verzoek tot update.

"Coldcase topic update verzoekjes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
BroederM schreef op donderdag 18 april 2019 @ 19:14:
Ben toch wel benieuwd of er nog een "richtlijn" hierin komt.
Ik hoop het niet. We hebben genoeg regeltjes as-is, laten we er niet nog meer introduceren. Gewoon een beetje boerenverstand en mocht je dan een keer op de vingers getikt worden is dat ook niet meer dan dat; je wordt voor zoiets echt niet gebanned (tenzij je er een spelletje van maakt ofzo...).
BroederM schreef op donderdag 18 april 2019 @ 19:14:
Is het een tussen oplossing om een apart forum op te richten met daarin "Hoe is het afgelopen met"
De usecase is, IMHO, véé te klein en smal om een eigen forum te rechtvaardigen (een ook daar hebben we er al genoeg van IMHO).

[ Voor 26% gewijzigd door RobIII op 18-04-2019 22:00 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroederM
Ik verzamel ze een beetje. Maar ook hier weer een zoek van @Dennism hoe om te gaan met updates. Dit maal in het topic BroederM in "Geen geld terug of product bij aankoop op Ethereumminers.nl"

Ik snap de VVD gedachte "minder regels" maar geef dan een Mod advies wat mag.

Nu durf ik geen update te vragen gezien de moderatie in het verleden. Maar ondertussen lees ik de zelfde frustratie bij andere Tweakers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Je kunt prima om een update vragen, zolang 't niet de spuigaten uit loopt en een topic eindigt met 14 reacties "en hoe is 't nu?". Als één iemand het gevraagd heeft en dat is de laatste reactie in een topic en er volgt niets dan is het weinig zinvol een topic een dag, week, maand, jaar later nog eens te schoppen met eenzelfde reactie.

[ Voor 6% gewijzigd door RobIII op 26-04-2019 17:00 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1