De eerste GF2 probs voor mij :(

Pagina: 1
Acties:

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:02
Na in eerste instantie zo blij te zijn met mijn Creative GF2 ben ik het nu wat minder.
Eigenlijk draaien alleen Quake engine spellen goed ( HL, Q3 en SOF ), maar UT wil niet, hij speelt 5 minuten en knalt dan er helemaal uit naar de desktop ( dus niet in taskbar ), zelfde probleem met 3D Mark 2000, daar schiet hij eruit bij de memory test ( 1e al ). Motocross Madness 2 ook een soortgelijk probleem, menu gaat probleemloos, maar na het laden schiet hij naar windows.

P3 450, 256mb 100mhz, ASUS P2B-F en Creative GF2.
Ik draai de N'Vidia 5.22 drivers.

wie ow wie weet raad? Mijn TNT2 Ultra draaide namelijk alles zonder problemen.

Flickr | Lego collectie

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:29
Heb ongeveer dezelfde specs als jij, behalve die videokaart dan.
Probeer eerst eens met nieuwere drivers te spelen, de 5.32 bijvoorbeeld. Die draaien hier toppie op mijn Creative Annihilator SDR. Geen problemen.
Als die ook fout gaan probeer dan de nieuwste drivers van Creative eens ff, ze hebben nl. net nieuwe FastTrack drivers uitgegeven.

Als die nog niet lukken, zet het dan hier weer eens ff neer. En succes!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-03 00:31

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Hey, TAG_Speedy,
Wat voor voeding heb je in jouw systeem zitten. Die GeForce heeft nogal wat amperetjes nodig van je AGP-poort. Het wordt toch wel aangeraden om minimaal een 300Watt voeding te gebruiken.

Wat je ook kan proberen is om in je bios-settings de AGP-aperture size op 4 te zetten. Hiermee wordt AGP-texturing uitgeschakeld waardoor je GeForce minder stroom vreet. Als je dan geen lockups meer krijgt ligt het meestal aan een te kleine voeding.

PSN-id: Chrasher

Verwijderd

zorg dat je je AGP drivers voor windows goed voor elkaar hebt (van je MOBO) ik denk dat dat het probleem is

• Carel
  • Laatst online: 15:35
5.16 drivers.............
Ik heb ook de creative GF2 , alleen die zijn stabiel en snel bij mij.
En doe dx8 dat helpt ook een hoop met problemen, vertragingen en snelheid.

• Speedy
  • Laatst online: 16:02
Bedankt voor de reply's zover, ff een update:

>Phreak:
Ik heb gister de 5,30 drivers geprobeerd, zelfde probleem nog steeds, ga zo de Creative drivers proberen.

>Chrasher
Ik heb een 250watt voeding, belangrijkste reden voor aanschaf van die kaart was ook de voeding (omdat ik dacht dat de GF2 minder energie vrat), maar de grap is in Quake engine games heb ik geen enkel probleem ( SoF, Q3 en HL ) die blijven uren draaien.
Van de AGP zal ik ook eens proberen.

>Dredge
Waar kan ik dat vinden? Ik heb niks veranderd aan mijn mobo kwa drivers sinds aanschaf, mijn TNT2 deed het namelijk goed, dus ging er vanuit dat deze ook geen probleem kende.

>Carel
5.16 wel goed? Maar wordt dan wel alles ondersteund en hoe zit het met de snelheid? Ik wou dat eigenlijk als laatste red middel gebruiken omdat de Quake games namelijk perfect gaan nu.

/update

Even in windows 2000 geboot, en warempel, motocross2 start en draait.... heb hier de oude creative drivers draaien, zou het toch dat zijn? Die doen het namelijk bij mij niet onder windows 98.

Flickr | Lego collectie

• Carel
  • Laatst online: 15:35
Ja elk spel wat ik heb doet het ermee, en dat zijn bijna alle nieuwe spellen.
Hij is iij 5% sneller als 5.22 of .30 bij mij
Pagina: 1