Ik moet twee audio sources in één krijgen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmaturJammy
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 03-12-2024
(Dit is mijn eerste topic op tweakers)

Ik heb een Astro a40 headset, de headset heeft twee verschillende audio kanalen. Één voor de game "Realtek Digital Output(Optical) (Realtek High Definition Audio)" deze komt vanuit mijn optical output van mijn moederbord. De tweede channel is voor voice etc. "Oortelefoon van hoofdtelefoon (Astro MixAmp Pro Voice)" deze komt vanuit een usb. Dit zijn beide outputs van de a40, naast dat heb ik ook nog een input "Microphone from headset". Ik gebruik een aparte microfoon "Blue Yeti".

Het probleem dat ik heb is dat ik met elk opname software zoals shadowplay etc. het progamma alleen mijn standaard uitvoer en invoer apparaat opneemt. In mijn geval is dat "Realtek Digital Output(Optical) (Realtek High Definition Audio)" & "Blue Yeti".

Game kanaal: "Realtek Digital Output(Optical) (Realtek High Definition Audio)"
Voice kanaal: "Oortelefoon van hoofdtelefoon (Astro MixAmp Pro Voice)"

Ik gebruik het game kanaal voor mijn games natuurlijk en het voice kanaal gebruik ik voor discord etc. Zoals het nu is neemt bijvoorbeeld: shadowplay, de game en mijn stem op, maar ik wil dat hij ook discord opneemt.

Ik heb geprobeerd via "audiorouter" en "CheVolume"het geluid van het spel en discord te dupliceren naar een apart kanaal "audio a" om dan audio a op te nemen via shadowplay. Helaas werken deze niet met het dupliceren van de geluiden. Ook heb ik geprobeerd om via "Voicemeeter twee kanalen naar één kanaal te sturen, maar dit kan helaas alleen met input kanalen (microfoons etc.). Als laatst heb ik het ook nog geprobeerd via "audiomixer" van windows, maar dit werkte ook niet.

Dus als iemand een idee heeft om bijvoorbeeld twee kanalen naar één kanaal door te sturen (dupliceren want moet het zelf nog kunnen horen).
Voorbeeld: "Gamekanaal" & "Voicekanaal" naar "cable a" om dan "cable a" als standaardapparaat in te stellen. Ik weet dat dit dan heel vervelende is elke keer als ik mijn pc opstart omdat ik dan het kanaal van elk progamma opnieuw moet instellen, dit heb ik nu ook al omdat het gamekanaal als standaard staat moet ik bijv. internet/youtube naar voice overzetten.

Misschien is er ook wel een veel makkelijkere oplossing, zoja laat het me weten.

Alvast bedankt voor de hulp.

Beste antwoord (via AmaturJammy op 28-03-2019 13:54)

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-10 08:46
Ik begrijp het begin van het verhaal niet helemaal, maar ik gok even dat je de mixamp gebruikt van de A40 headset. Klopt dit? Daar gaat het dan waarschijnlijk mis. Je pc ondersteunt meerdere outputs. Eentje voor game geluid (naar de mixamp) en eentje van een andere app (discord oid en ook naar de mixamp). Je mixamp zorgt er vervolgens voor dat er één signaal naar je headset gaat! Als je beide kanalen op wil nemen (en je app ondersteunt geen mogelijkheid om deze kanalen samen te voegen) dan dien je ervoor te zorgen dat je pc één kanaal uit kan sturen ipv 2. Je moet dan met de mixer van windows (bv) gaan werken om het juiste niveau voor beide kanalen af te stemmen en dit als één signaal (mag gerust digital zijn) naar je mixamp te sturen. Dat ene kanaal kun je vervolgens prima opnemen met vrijwel elke willekeurige software.

Als je toch percéé van de mixamp gebruik wil maken en 2 kanalen vanuit je pc wil laten komen kun je wellicht het 2e kanaal nog eens los opnemen (audio recorder in windows, juiste signaal invoeren en openemen maar). Vervolgens kun je met wat videobewerking dit signaal weer onder je video zetten. Vergt wel wat handigheid:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-10 08:46
Ik begrijp het begin van het verhaal niet helemaal, maar ik gok even dat je de mixamp gebruikt van de A40 headset. Klopt dit? Daar gaat het dan waarschijnlijk mis. Je pc ondersteunt meerdere outputs. Eentje voor game geluid (naar de mixamp) en eentje van een andere app (discord oid en ook naar de mixamp). Je mixamp zorgt er vervolgens voor dat er één signaal naar je headset gaat! Als je beide kanalen op wil nemen (en je app ondersteunt geen mogelijkheid om deze kanalen samen te voegen) dan dien je ervoor te zorgen dat je pc één kanaal uit kan sturen ipv 2. Je moet dan met de mixer van windows (bv) gaan werken om het juiste niveau voor beide kanalen af te stemmen en dit als één signaal (mag gerust digital zijn) naar je mixamp te sturen. Dat ene kanaal kun je vervolgens prima opnemen met vrijwel elke willekeurige software.

Als je toch percéé van de mixamp gebruik wil maken en 2 kanalen vanuit je pc wil laten komen kun je wellicht het 2e kanaal nog eens los opnemen (audio recorder in windows, juiste signaal invoeren en openemen maar). Vervolgens kun je met wat videobewerking dit signaal weer onder je video zetten. Vergt wel wat handigheid:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AmaturJammy
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 03-12-2024
Ja klopt ik gebruik de mixamp van de a40 inderdaad.

Ja ik wel wel percéé gebruik maken van de mixamp. De reden dat ik twee losse kanalen gebruik voor mijn game en discord is zodat ik discord (via de mixamp) snel zachter kan zetten om de game goed te horen.

Maar jij weet dus niet zo snel een progamma wat deze twee kanalen kan samenvoegen?

Het opnemen via audiorecorder in windows is een mogenlijkheid ja maar kost wel veel moeite, vandaar dat ik op tweakers kwam om te vragen om advies hehe.

Wel bedankt voor het antwoord!