Tropico 6 vs Anno 1800

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingFalcon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 14:24
Om meteen met de deur in huis te vallen, welk spel zouden jullie aanraden ? Tropico 6 of Anno 1800 ...

Ik heb me tot een paar maanden geleden bezig gehouden met Cities Skylines, maar dit begint op de duur toch wat saai te worden tenzij je begint met detailling, iets wat ik niet zo leuk vond.

Civilization vind ik dan persoonlijk weer niet omdat het turn based is.

Ik wil een uitdagende city builder met hier en daar wat challenges, wat oorlog maar vooral productieketens en dergelijke opzetten.

Ik heb factorio ook al eens bekeken maar grafisch stelt dat niet veel voor, is toch ook wel belangrijk voor mij.

Wat zouden jullie aanraden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 16:59
Ik denk dat anno een stuk dieper gaat. Tropico is wat oppervlakkiger en vooral veel lolliger, daar moet je net zin in hebben.

Tropico 5 heb je voor 5 euro, die zou je even kunnen proberen

[ Voor 20% gewijzigd door 418O2 op 27-03-2019 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:42
Tropico is grappig, maar zit sinds 4 niet zoveel vernieuwing in. Goed voor in een sale als alle dlc er is.

Ik denk dat je met Anno 1800 meer je ding gaat vinden.

Er is nog altijd een sale gaande op de ubishop, dus geef 1404 eens een poging zou ik zeggen. €4 voor de gold edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-09 17:01
Tropico 4/5 voor weinig om het wachten op Anno 1800 te verzachten.

Zelf Tropico 6 gekocht en het is wel grappig en zeker niet slecht (als je je verwachtingen niet te hoog legt) maar het was mssn zen 40€ wel niet waard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-09 23:13
Ik zou ook voor Anno 1800 gaan, lijkt tot nu toe een veelbelovend spel te worden. Als je grafische pracht en praal belangrijk vind lijkt dat me ook de betere game. Vind Tropico er zeer outdated uitzien.

Anno is tot nu toe nog niet uit, maar de reviews over de open beta zijn zeer positief, in tegenstelling tot Tropico.

Ik heb Anno in ieder geval in de preorder staan, anno 1404 was geweldig en dit lijkt vooral nog eens een grote verbetering te zijn op die game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik zou voor nog geen tientje tropico 5 plus alle dlc kopen en straks anno1800.
Heb deel 6 niet gespeeld, maar vermaak me prima met deel 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinis
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 14-01-2020
Ik heb toevallig Tropico 6 gister gekocht voor 30 euro en vind het een erg leuke game. Het is niet zo serieus als anno 1800. Hou wel rekening dat je anno 1800 voor 16 april moet kopen op steam om hem daarop te kunnen spelen, ik moest hem helaas vandaag pre orderen omdat ik hem perse op steam wil hebben. Daarna is hij alleen op uplay en de epic store beschikbaar (geen idee of dit tijdelijk is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:42
Martinis schreef op woensdag 3 april 2019 @ 15:39:
Ik heb toevallig Tropico 6 gister gekocht voor 30 euro en vind het een erg leuke game. Het is niet zo serieus als anno 1800. Hou wel rekening dat je anno 1800 voor 16 april moet kopen op steam om hem daarop te kunnen spelen, ik moest hem helaas vandaag pre orderen omdat ik hem perse op steam wil hebben. Daarna is hij alleen op uplay en de epic store beschikbaar (geen idee of dit tijdelijk is).
Is permanent. De ondersteuning blijft er wel, maar ik vind Anno op steam niet direct een meerwaarde hebben, zeker niet vanuit economisch oogpunt

Waar heb je tropico 6 voor €30 gevonden? Op de grey market zie ik toch nog een kleine €40.

Heb er wat gameplay van gezien, lijkt echt wel veel op 4 en 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinis
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 14-01-2020
AntiChrist7 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 17:17:
[...]

Is permanent. De ondersteuning blijft er wel, maar ik vind Anno op steam niet direct een meerwaarde hebben, zeker niet vanuit economisch oogpunt

Waar heb je tropico 6 voor €30 gevonden? Op de grey market zie ik toch nog een kleine €40.

Heb er wat gameplay van gezien, lijkt echt wel veel op 4 en 5
Op allkeyshop, bij hrk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-09 20:32
Zelf speel ik ook cities skylines, civ 6, anno 1800 beta gedaan ( en alle eerdere delen) en een aantal keer tropico gespeeld.

Op de een of andere manier kan ik tropico niet langer spelen dan een uurtje. Raak uitgekeken door het spel. Kan mijn vinger niet leggen op wat het is. De menu's , het overzicht het is het voor mij allemaal net niet.
Na de anno 1800 closed beta heb ik besloten dat ik sowieso anno 1800 ga halen. Ik heb SUPER genoten.

Tip: volgende week vanaf 10 april dacht ik start de open beta van anno 1800, dus dan kan je hem gewoon gratis proberen.!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:12

Basszje

Reisvaap!]

Als je goed tegen frustratie en slechte interfaces kan, is het het waard om eens te kijken naar Workers & Resources ( https://store.steampowere...esources_Soviet_Republic/ ) .

Ik heb daar nu een paar uur inzitten en het is een heel ander spel dan veel van de recente titels. Maar zoals gezegd, niet voor mensen die van moderne hulpmiddelen houden.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Anno 1404 kopen voor een paar euro. Bevalt het een beetje dan hoef je beiden niet te kopen de komende maanden. Dan haal je 1800 als die waarschijnlijk al in prijs is gaan dalen en heb je twee geweldige city builders. ;)

Nee, ben niet echt een Tropico fan. Heb er wel eens naar gekeken maar de games komen mij te simpel, te kleinschalig en een beetje simplistisch over. Veel liever Anno waar ik uren en uren in kan steken. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:50
Absoluut Anno omdat je helemaal los kan graan met grote maps en zelf kan bepalen hoe moeilijk de tegenstand is. Als je nog geen Anno hebt gespeeld zou ik ook eerst voor 1404 gaan wat de beste tot nu toe is uit de serie en dirty cheap.

Factory town (soort low key Factorio) is ook erg leuk als je graag productieketens op zet. Wel cartoony en geen vijanden (momenteel).

[ Voor 10% gewijzigd door Beakzz op 10-04-2019 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-09 20:01

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Zeker anno! Wel minder lollig dan tropico, maar wel vele malen meer mogelijkheden en grotere maps.

Ik heb ze beide gespeeld trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piripi
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-09 09:28
Ik heb alleen moeite met Anno 1404 op mijn Windows 10 machine wegens vastlopen van de game na een tijdje

xbox: pvanst1p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:50
piripi schreef op woensdag 10 april 2019 @ 11:17:
Ik heb alleen moeite met Anno 1404 op mijn Windows 10 machine wegens vastlopen van de game na een tijdje
Dat is wel balen dan, maar dat heeft niet veel met win 10 te maken denk ik aangezien een vriend en ik 100+ uur in Anno 1404 hebben zitten zonder een enkele crash op win 10.
Pagina: 1