Toon posts:

Rekening UPC = altijd gedonder.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie:

1 woonadres waarbij persoon A alleen kabelTV heeft en persoon B alleen Chello.

Persoon A krijgt een rekening voor TV en B krijgt helemaal geen rekening.

Gebeld met Chello, waarna persoon B de Chello rekening krijgt en persoon A nu ineens geen rekening.

Dit is een aantal keren zo gegaan. Je kunt het UPC niet aan het verstand brengen dat er 2 abonnees op 1 adres zitten.

Momenteel is het zo dat er wél een Chello rekening komt, maar geen TV rekening. We hebben ons best gedaan, maar de administratieafdeling van UPS in gewoonweg te stom om dit te begrijpen.

Vraagje:

Kan UPC achteraf die TV rekening vorderen? En tot hoever terug. Er is immers vaak genoeg uitleg gegeven en het is de fout van UPC.

UPC is gemachtigd tot 2 maandelijkse automatische afschrijving en niets anders.... indien ze dit verzuimen mág men m.i. niet eens terugvorderen...

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Alles dat niet betaald is mogen ze terugvorderen echter wel in overleg omdat de fout bij hen vandaankomt.

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Ik zou gewoon nog 1x wisselen zodat je alleen het tv-deel moet betalen. Dat is veel goedkoper. En dan lekker goedkoop internetten, maar wel het geld apart zetten, ze KUNNEN het namelijk nog een keer terugvorderen (hoewel de kans heel klein is).

Woon je bij een hospita ofzo?

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Tot hoe lang kunnen ze dat geld terugvorderen?
Ik heb namelijk ook een paar jaar een 'proef'abo gehad ;->

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Ik zou Chello voor 75 piek per maand moeten hebben maar ze schrijven steeds 90 af. Ik heb geen zin om er achteraan te gaan of om geld in te houden/terug te vorderen want dat wordt niks met UPC. Ben al blij dat ik voor 90 piek onbepertk kan interetten.

Het Chello abonnement staat op naam van mijzelf en wordt ook door mij betaald. De radio en tv staan op naam van m'n vader (die hier al een tijdje niet meer woont, maar whatever) en wordt van me moeder's girorekening afgeschreven.

Bij de KPN hebben we al 3x geprobeerd om de voorletters L.M. (fout) te veranderen in J.M.
Dat schijnt ook niet te kunnen. Zo kregen we ook een keer een berg gratis adresstickers. Met L.M. erop |:(

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Tja.. zolang ze niks vragen .. :) maar ik weet niet hoelang ze terug kunnen vragen.. :?

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Aangetekende brief. Dan sta je helemaal sterk van jongens...jullie fout!!

• gumtree
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-08 21:03
weet je wat ik ook altijd zo irri vind is die rekening data.

voorbeeld:

rekening datum (verzend datum dus):

19 juli 2001

Betalingen bijgewerkt tot:
29 juni 2001

Dat zijn dus bijna 3 weken... betalen moet binnen 14 dagen dus die termijn kunnen ze dus nooit verwerken op de rekening. En een machtiging die krijgen ze niet van mij.

Verwijderd

Hahaha, ja dat ken ik :)

Woon nog bij mijn moeder die kabel tv afneemt, chello staat op mijn naam en krijg als sinds sept. vorig jaar geen rekening meer :o

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 13:08

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Ze hebben BTW een nieuw factuur-administratie systeem, het is nu redelijk oncijferbaar zonder dat alles apart door de brievenbus kwam voor, chello, en telecom en TV :)

en dat vage, 'betaling per bank' is er ook uitgehaald.

Hopelijk maken ze er nu niet zo'n bende meer van >:)

/dev/null

Verwijderd

Ach ik betaal al 16 maanden niks meer voor Chello dus vind het wel best zo :P

Verwijderd

Heb ook 9 mnd Chello niet betaald.
Ik heb inmiddels (per 31 juli) opgezegd en gvraagd om een ontvangstbevestiging van m'n opzegging.
Tot op heden niets ontvangen.
Helpdesk gebeld, en wat blijkt, ze hebben de opzegging ontvangen.

Ik ben nu benieuwd of ik per 31 juli echt afgesloten wordt....

Verwijderd

Op donderdag 26 juli 2001 15:15 schreef maarten- het volgende:
Heb ook 9 mnd Chello niet betaald.
Ik heb inmiddels (per 31 juli) opgezegd en gvraagd om een ontvangstbevestiging van m'n opzegging.
Tot op heden niets ontvangen.
Helpdesk gebeld, en wat blijkt, ze hebben de opzegging ontvangen.

Ik ben nu benieuwd of ik per 31 juli echt afgesloten wordt....
Denk je niet dat ze dan opeens je die rekeningen gaan toesturen ?

ik wil het ook wel opzeggen als ik dan die rekeningen niet hoef te betalen :)

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 13:08

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Ook als je geen abonnee meer bent, kunnen ze nog echt wel die kosten op je verhalen.

/dev/null

• YoG
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

YoG

Ik heb ongeveer een week geleden *2 exact dezelfde brieven* gehad van UPC waarin ze me schreven dat ze sinds november '99 niet in staat zijn geweest om fl.5,19 over te maken op mijn rekening! :Z
vandaag kreeg ik nog een 'setje' van deze brieven thuisgestuurd.. ze hebbven dus al aan 3,20 aan postzegels verspild.. :D

spek pc, spek hifi, last.fm

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 09:15

freddifish

schnappi !

ik was verhuisd en kreeg 5 maanden later een creditnota van mijn oude adres...(o.a. modemborg :) ) maar het heeft me zeker 10 minuten bellen en een brief gekost :(

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Verwijderd

typisch nedelandse profiteursmentaliteit, hoewel heb ook al 3 maanden geen rekening gehad en al 3 keer gebeld. Er komt een punt waarop ik vind dat ik zat geprobeerd heb.
Chello: de verbinding word steeds beter, maar de administratie (nog) niet? :?

Verwijderd

Topicstarter
Overigens klopt er wel meer niet met hun administratie...

Zo hebben ze m'n accountgegevens gewijzigd destijds, waardoor hun computer blijkbaar dach dat ik een nieuwe abonnee was en dus werd er ten tweede male de modemborg van 100,- bij mij afgeboekt.

Tot nu toe heb ik die, ondanks 10x een toezegging, niet terug weten te krijgen.

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:53
Zelfde hier.

Mijn vader zou TV gaan betalen en ik Chello.

Mijn vader kreeg geen rekening meer en ik moets beiden betalen van UPC.
Ik bellen met de UPC, was een foutje zou opgelost worden. Maand later mijn vander moest Chello betalen en ik moest Chello betalen en de TV. We moesten dus 2x Chello + borg betalen op 1 adres???

Ik weer bellen, ja was een foutje zou opgelost worden.

Volgende maand mijn vader TV en ik 2x Chello zonder actie korting en 2x borg. Ik bel Chello en begin een beetje moedeloos te worden, deel alleen mee dat ik alles wat te veel is afgeschreven storneer. Dit is zo'n 5 maanden doorgegaan !!

Toen eindelijk werd ik gebeld door iemand van UPC en is alles opgelost. Sinds dien heb ik acceptgiro's ipv automatische incasso heb ik niet om gevraagd ??

• gumtree
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-08 21:03
lekker houden zo die acceptgiro's ik geef die gasten geen machtiging.... geen zin in al die telefoontjes dat het niet klopt...

je moet trouwens wel extra betalen voor die acceptgiro's binnenkort, weet alleen niet hoeveel
Pagina: 1