Op het moment wordt er bij ons een uitbouw achter de woonkamer geplaatst en een van de onderdelen daarvan is een houten hefschuifpui van zo'n 5 meter breed met GU beslag. Op zich een heel mooi ding, maar nu hij is geplaatst viel me op dat de stijlen waar het beslag op zit niet even breed zijn en het beslag ook niet mooi symmetrisch geplaatst is, zie onderstaande foto. Uiteraard direct met de aannemer contact gezocht en die heeft het nagevraagd bij de fabrikant, die wist te vertellen dat dit zo hoort en altijd zo is. Heeft er mee te maken, volgens de fabrikant, dat de ene stijl iets in de andere valt. Er is namelijk iets uit de rechterstijl en van de linkerstijl gefreesd om het goed te laten sluiten.
Nu vind ik het zo oerlelijk en vraag me dus af of het inderdaad zo is dat dit niet anders kan. Volgens mij zou het namelijk zo te maken moeten zijn dat de stijlen even breed zijn (je maakt de linker breder en freest dan het profiel er af) en ik kan me ook niet voorstellen dat het beslag zo is dat het niet symmetrisch geplaatst kan worden.
Is er iemand die hier ervaring mee/verstand van heeft en me kan vertellen of ik een punt heb of me hier maar bij neer moet leggen? Dat de fabrikant het altijd zo doet vind ik namelijk geen argument, want op de tekening die ik vooraf heb gekregen ziet het er wel zo uit als ik had verwacht.
Huidige situatie is als volgt en er zit 1cm verschil tussen de linker en de rechter stijl:
Nu vind ik het zo oerlelijk en vraag me dus af of het inderdaad zo is dat dit niet anders kan. Volgens mij zou het namelijk zo te maken moeten zijn dat de stijlen even breed zijn (je maakt de linker breder en freest dan het profiel er af) en ik kan me ook niet voorstellen dat het beslag zo is dat het niet symmetrisch geplaatst kan worden.
Is er iemand die hier ervaring mee/verstand van heeft en me kan vertellen of ik een punt heb of me hier maar bij neer moet leggen? Dat de fabrikant het altijd zo doet vind ik namelijk geen argument, want op de tekening die ik vooraf heb gekregen ziet het er wel zo uit als ik had verwacht.
Huidige situatie is als volgt en er zit 1cm verschil tussen de linker en de rechter stijl:
3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 11,52 kWh Zendure 2400AC