Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WIELEWAAL63
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 06-09-2023
Mijn vraag
Voor mijn werk gebruik ik sinds enige tijd Office 365, met als tekstverwerkingsprogramma Word Online. Sinds enkele dagen merk ik dat in documenten in plaats van enkele spaties plotseling overal dubbele spaties worden geplaatst. Wat is er aan de hand en hoe kan ik dit weer herstellen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Office 365

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik ken de functie voor zoeken en vervangen bij Office (om dubbele spaties te vervangen door enkele), maar het is onhandig om die steeds bij elk document toe te moeten passen. Hoe kan ik ervoor zorgen dat in elk document standaard gewoon weer enkele in plaats van dubbele spaties worden gezet.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Autocorrect/spellcheck? https://answers.microsoft...-81cc-2342b5922616?auth=1

edit: Welke browsers heb je geprobeerd? Test eens met een andere.

[ Voor 18% gewijzigd door F_J_K op 27-03-2019 14:34 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WIELEWAAL63
Ik heb inmiddels een trucje gevonden: aan het eind van de tekst nog een zin extra plaatsen, en dan met de cursor teruggaan naar het eind van de voorgaande zin. Op de een of andere manier geeft hij dan maar een enkele spatie. Het blijft raar, maar het werkt in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

@WIELEWAAL63 maar het gebeurt dus in iedere browser en ongeacht bovenstaande instelling?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:10
Zijn het wel echt spaties en niet, bijvoorbeeld, ongewenste instellingen voor afstand (spacing) tussen karakters, of iets dergelijks?

Misschien hier even naar kijken:

https://support.office.co...42-45c0-ad8f-e8a6e4a33462

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WIELEWAAL63
Ik gebruik standaard Firefox als browser. Ik heb daarnaast ook Chromium. Maar daarmee lukt het me op de een of andere manier niet om in te loggen in mijn Office 365-account; het inlogwachtwoord wordt daar niet geaccepteerd. Daardoor kan ik niet checken hoe het met een andere browser is.
Overigens gaat het echt om dubbele spaties en niet om verbrede spatiëring.
Verder werk ik met Word Online; omdat daar minder functies in zitten dan in Word, heb ik daar geen dialoogvenster op zitten waarmee ik het lettertype e.d. kan aanpassen.

[ Voor 19% gewijzigd door WIELEWAAL63 op 28-03-2019 12:10 ]

Pagina: 1