Toon posts:

Uitbreiding 2.0 set met rears?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Al enige tijd ben ik in het bezit van de volgende setup:

- Draide d71 tweeweg zuilen. Dit zijn oudere zuilenspeakers van Nederlandse komaf. Het was een Hifi instapmodel destijds, maar ik ben er erg blij mee :) .
- Een Denon AVR X2400h receiver

Ik heb altijd 2.0 gebruikt en alleen voor muziek, maar in mijn nieuwe woning wil ik er meer uithalen. Vriendinlief en ik zijn naast muziekliefhebbers namelijk ook film-/serie liefhebbers.

Wat kunnen wij uitbreiden aan onze set om onze film-/serie ervaringen te verbeteren? Wat voegen we toe en in welke volgorde doe ik dat het beste, dat probeer ik te "ontdekken".

* Center speaker? Niet te vinden van Driade. Fabrikant is al een lange tijd failliet.
* Subwoofer? De speakers hebben, omdat het zuilen zijn, al veel bas. Is een woofer dan wel mijn beste volgende aankoop?
* Rear speakers? Ik heb speakerkabels achter de plinten laten leggen naar de andere kant van de woonkamer. De mogelijkheid is er dus om deze toe te voegen.

Wat adviseren jullie als volgende stap? Woofer of rears? En zijn er dingen die ik in acht moet nemen ten aanzien van mijn huidige speakers, zoals merken, vermogens?

Alvast hartelijk bedankt voor het lezen en een eventuele reactie!

Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 13:58:
Al enige tijd ben ik in het bezit van de volgende setup:
- Draide d71 tweeweg zuilen. Dit zijn oudere zuilenspeakers van Nederlandse komaf. Het was een Hifi instapmodel destijds, maar ik ben er erg blij mee :) .
.....
Wat adviseren jullie als volgende stap? Woofer of rears? En zijn er dingen die ik in acht moet nemen ten aanzien van mijn huidige speakers, zoals merken, vermogens?
Ipv nu at random te gaan investeren rond dit instapmodel van jaren geleden, zou ik liever op luistersessie gaan voor een mogelijk geheel nieuwe setup binnen een vast te stellen budget.
Want het is niet zo rationeel je nu te laten beperken door iets dat misschien toch niet zo geweldig blijkt te zijn.

Het is natuurlijk maar een overweging, maar dat zou mijn advies aan je zijn. ;)
Je huidige Driade's kun je in dat geval verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 11:04
Op marktplaats staan wel een aantal Driade centers te koop, daar zou je ook naar kunnen kijken, dan kun je later daar sub en surrounds van andere merken bij zoeken.