Toon posts:

Alpha pal 6035 vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Paar vraagjes :

1) Moet de fan die erop zit de lucht naar de proc blazen of ervandaan? alpha zelf geeft aan ervandaan, maar veel sites geven aan de fan om te draaien en lucht naar de proc toe te blazen.

2) Iemand een idee hoeveel graden een amd1400 wordt bij het gebruik van deze koeler met een mobo temp van ongeveer 35 graden en een omgevingstemp van 20-30 graden
ok niet ideaale kamer, maar goed, dacht dat het een goeie koeler was.

hij wordt nu met kast dicht 62/63 graden stressed, kast open 55 stressed, vondt het nog best wel veel ondaks een 1400 of klopt dit wel ongeveer.

Alles zit in een aopen en geen extra casefans

alvast bedankt voor evt antwoorden/reacties

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

1) Gewoon proberen! Heb ik ok gedaan en bij mij werkte naar de cpu blazen het beste

2) Valt niet te zeggen...

Maar aangezien je een mobo temp hebt van 35 graden denk ik dat je daar es naar moet kijken, want dat is gewoon errug hoog... die temp komt bij mij nnauwelijks boven de kamertemp uit... Als je die temp omlaag krijgt zul je zien dat de CPU temp ook zal droppen...

• Karel2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06-2022
Ik heb ook een Alpha PAL6035MT + YS Techfan, mijn CPU (1.4Ghz @ 1.5Ghz) is stressed (Koe) 53 graden dus is denk ik 62 graden wel wat veel. Ik heb de fan op zuigen staan (default), verder heb ik een goede casefan opstelling 1x in en 2x uit (Antec 830SX kast) en gebruik ik Artic Silver op de core. Toen ik m;n CPU op 1575Mhz had @ 1.85v kwam de temp zelfs niet stressed boven de 57 graden uit....dus effe alles nalopen