Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightRaven88
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-09 09:33
Goedemiddag mede-tweakers,

Ik heb de intentie om een nieuwe pc in elkaar te schroeven.
Nu weet ik dat ik de AMD Ryzen 2600x erin wil zetten, 16gb 3000mhz geheugen en een RTX 2060.
Heb geen intentie om over te clocken en out of the box geeft de 2600x betere prestaties met een betere stock koeler.

Mijn vraagstuk ligt dan ook bij het te kiezen moederbord.
De keuze tussen een B450 chipset of een X470 chipset om precies te zijn.
Waarom zou ik voor de een of de ander moeten kiezen? En dan kijk ik niet eens merk afhankelijk.

Ik zou graag jullie mening willen horen.
Bij voorbaat dank.

mvgr,
Johan

Beste antwoord (via NightRaven88 op 27-03-2019 13:57)

• rain2reign
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:36
X470 heeft meer PCI-e lanes en ondersteund SLI. Wil je gaan overklokken dan zit daarboven op bij de x470 vast aan de veel duurdere modellen, want die hebben VRMs (en vrm-design) en de mosfets die wel van goede kwaliteit zijn. Somming x470 moederborden hebben ook een internal USB 3.1 gen2 header op het moederbord voor het ondersteunen van de frontpanel usb-c als je die hebt.

Met B450 kom je even ver naar mijn mening. En de pricewatch: MSI B450 Gaming Pro Carbon AC doet het beter in overklokken bijvoorbeeld dan de meeste x470 moederborden totdat je tegen de dure moederborden aankijkt. Die hebben als min-punt dat je geen internal USB 3.1 gen2 header hebben voor een frontpaneel usb-c connector vindt ik.

Maar aangezien je niet gaan overklokken en overklokken op Ryzen niet zo heel veel nut heeft, want Precision Boost Overdrive (PBO) doet het even goed of zelfs beter presteert dan overkloks in sommige games. Heeft het ook geen nut om daar veel aan uit te geven. Tenzij je iets specifieks nodig hebt wat, zou ik gewoon bij de B450 blijven, zoals de pricewatch: MSI B450 Tomahawk of de iets duurdere Pro Carbon AC (hierboven). Er is ook de pricewatch: ASRock B450 Pro4 als een andere alternatieve optie.

[ Voor 3% gewijzigd door rain2reign op 27-03-2019 13:41 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• rain2reign
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:36
X470 heeft meer PCI-e lanes en ondersteund SLI. Wil je gaan overklokken dan zit daarboven op bij de x470 vast aan de veel duurdere modellen, want die hebben VRMs (en vrm-design) en de mosfets die wel van goede kwaliteit zijn. Somming x470 moederborden hebben ook een internal USB 3.1 gen2 header op het moederbord voor het ondersteunen van de frontpanel usb-c als je die hebt.

Met B450 kom je even ver naar mijn mening. En de pricewatch: MSI B450 Gaming Pro Carbon AC doet het beter in overklokken bijvoorbeeld dan de meeste x470 moederborden totdat je tegen de dure moederborden aankijkt. Die hebben als min-punt dat je geen internal USB 3.1 gen2 header hebben voor een frontpaneel usb-c connector vindt ik.

Maar aangezien je niet gaan overklokken en overklokken op Ryzen niet zo heel veel nut heeft, want Precision Boost Overdrive (PBO) doet het even goed of zelfs beter presteert dan overkloks in sommige games. Heeft het ook geen nut om daar veel aan uit te geven. Tenzij je iets specifieks nodig hebt wat, zou ik gewoon bij de B450 blijven, zoals de pricewatch: MSI B450 Tomahawk of de iets duurdere Pro Carbon AC (hierboven). Er is ook de pricewatch: ASRock B450 Pro4 als een andere alternatieve optie.

[ Voor 3% gewijzigd door rain2reign op 27-03-2019 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

rain2reign schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 13:39:

Mooi stukje info _/-\o_

Als aanvulling, de Pro Carbon AC (sinds zaterdag in mijn bezit) is een heerlijk bordje. Ten opzichte van de Tomahawk heeft de Pro Carbon een betere geluidschip en Bluetooth mochten deze punten voor TS evt interessant zijn. Voor mij waren dat doorslaggevende argumenten om voor dit bord te kiezen.

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightRaven88
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-09 09:33
Dank jullie wel heren voor jullie antwoord.

Precies hetgeen wat ik nu zeker wilde weten is bevestigd.
Kan met een B450 prima uit de voeten.
Zal dan ook de B450-tomahawk van MSI worden.