Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Sinds kort heeft de Rabobank de mogelijkheid geblokkeerd om periodieke overboekingen naar de Belastingdienst te doen. https://www.rabobank.nl/p...alen-aan-belastingdienst/

Nu mag ik elke maand overmaken. Voor elk jaar is het het hele jaar elke maand hetzelfde bedrag & kenmerk is. Gelukkig kan ik belasting betalen, leuk is het niet. En ik zou het graag in willen plannen voor de hele maand. Want er gebeurt altijd wel iets rond de betaaldatum waardoor ik het even vergeet, of geen zin heb om voor te gaan zitten.

Zijn er Tweakers bij andere banken, die weten dat het bij hun bank wel kan?

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ik heb zo het vermoeden dat dit een eis van de Belastingdienst is en dat je wellicht tijdelijk succes bij andere banken kunt boeken maar dat die mogelijkheden langzamerhand gaan opdrogen.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• platvoet
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:27
Het is inderdaad niet mogelijk om een betaalopdracht met een betalingskenmerk periodiek te laten gebeuren.
in het geval van de belastingdienst is het mogelijk om deze in het opmerkingen veldje te plaatsen de betalingen alsnog automatisch te doen.

Dit is mij telefonisch verteld door een medewerker van de belastingdienst en doe dit nu ook al een paar maanden. nog geen brieven gehad.

edit: zou het voor de zekerheid even navragen bij de "belastingtelefoon"

[ Voor 8% gewijzigd door platvoet op 27-03-2019 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Volgens mij staat de reden erbij:

Bij een periodieke betaling wordt bij iedere betaling een vaste omschrijving meegegeven. Omdat elke betaling naar de Belastingdienst een uniek betalingskenmerk nodig heeft, is een periodieke betaling niet mogelijk.
...volgens de Rabo

Maar normaliter krijg je toch van de BD zelf een verzoek tot automatische betaling van een specifieke belasting en als je daarmee akkoord gaat, vult de BD zelf die periodieke incasso uit.
Waarom gebruik je dat niet?

Zo werkt bij mij b.v. de automatische inning van MRB.

[ Voor 5% gewijzigd door ehtweak op 27-03-2019 10:43 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
platvoet schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 10:40:
in het geval van de belastingdienst is het mogelijk om deze in het opmerkingen veldje te plaatsen de betalingen alsnog automatisch te doen.
De optie om het in het veld van opmerkingen te doen, gebruikte ik altijd, maar is dus 2 maanden geleden ook (actief) geblokkeerd. Dat heeft de Rabobank zelf aan me bevestigd.

==
hoi

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Er even voor gaan zitten en 12 eenmalige betalingen via copypaste klaarzetten voor betaling op dagX?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:59
Eusebius schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 10:47:
[...]

De optie om het in het veld van opmerkingen te doen, gebruikte ik altijd, maar is dus 2 maanden geleden ook (actief) geblokkeerd. Dat heeft de Rabobank zelf aan me bevestigd.
Ik vind het wel een bijzondere keuze van de Rabobank eigenlijk. Ik begrijp dat normaliter het kenmerk uniek moet zijn, en daarom niet periodiek; maar het mededelingenveld zou niet uniek hoeven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
F_J_K schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 10:58:
Er even voor gaan zitten en 12 eenmalige betalingen via copypaste klaarzetten voor betaling op dagX?
Ja, dat lijkt me dan de meest handige oplossing [insert smiley met handje voor mond]

==
hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dan trouwens niet vergeten in 2020 opnieuw te gaan inplannen, als je het dan al maanden niet hebt hoeven doen en dus bent vergeten :Y)
BiLLY_daKid schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 11:01:
[...]
Ik vind het wel een bijzondere keuze van de Rabobank eigenlijk. Ik begrijp dat normaliter het kenmerk uniek moet zijn, en daarom niet periodiek; maar het mededelingenveld zou niet uniek hoeven zijn.
Pure gok: het gaat te vaak fout (door user error).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:59
Ik vraag mij af of de Rabobank kan en mag bepalen dat deze transacties niet goed zijn.
Ze houden namelijk ook geen betalingen (onverschuldigde betaling) tegen als een verkeerd rekeningnummer is ingevoerd. Daarom controleren ze op naam/nummer en geven ze een advies terug bij kleine typo's.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

BiLLY_daKid schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 11:01:
[...]

Ik snap uberhaupt niet waarom de Rabo dit doet. Ze veroorzaken nu een probleem bij hun klanten, terwijl de belastingdienst kennelijk een bepaalde regel heeft ingesteld. Tuurlijk, maak van procesprobleem bij een overheidsdienst even jouw probleem en wikkel het af op je klanten 8)7

Als ik de rabo was geweest had ik tegen de BD gezegd: jongens, dat jullie iets niet kunnen identificeren zonder BK is niet ons probleem. WIj zijn slechts boodschapper en gaan niet voor jullie afdwingen wat jullie zelf in zouden moeten bouwen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:52
Fijn he, zo'n VA? 22 handmatige transacties per jaar erbij. In het kader van regeldruk verminderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Je kan ook de VA op 0 zetten, dat is maar 1 handeling en dan vlak voor het nieuwe jaar de VA goed invullen en in 1 keer betalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ExtendedCaesar
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Snap het probleem niet zo. Sturen ze je niet netjes iedere maand een enveloppe met een acceptgiro?

Acceptgiro inscannen met de camera van je Phone, bedrag invullen en klaar.

BD nog even aan je adresboek toevoegen, en er zeker van zijn dat het bedrag dat je naar hun betaald, te bevestigen is met je vingerafdruk, en klaar.

Dat is iig hoe ik het altijd heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rk15
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 20:32
Bij ABN AMRO kan het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Eusebius Hoezo moet jij een maandelijkse betaling doen op 't rekeningnummer van de Centrale Belastingdienst (Apeldoorn)?

Het klinkt nú meer alsof je bewust té veel geld aan het overmaken gaat naar dat nummer zodat je "rentederving" middels de belastingdienst aan het omzeilen bent :o

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeFoX
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 31-08-2024
Bij de ING kan het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
wimmel_1 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 22:03:
@Eusebius Hoezo moet jij een maandelijkse betaling doen op 't rekeningnummer van de Centrale Belastingdienst (Apeldoorn)?

Het klinkt nú meer alsof je bewust té veel geld aan het overmaken gaat naar dat nummer zodat je "rentederving" middels de belastingdienst aan het omzeilen bent :o
In plaats van dit soort aannames te doen (alhoewel het meer een beschuldiging lijkt te zijn) kan je natuurlijk ook gewoon vragen waarom hij maandelijks geld wil/moet overmaken naar de belastingdienst...

[ Voor 4% gewijzigd door Hahn op 27-03-2019 22:28 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hahn schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 22:27:
[...]

In plaats van dit soort aannames te doen kan je natuurlijk ook gewoon vragen waarom hij maandelijks geld wil/moet overmaken naar de belastingdienst...
Vroeg ik dat al niet dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Ja, maar waarom vind je het nodig om die aanname (beschuldiging) erbij te stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hahn schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 22:29:
[...]

Ja, maar waarom vind je het nodig om die aanname (beschuldiging) erbij te stoppen?
Dat laatste maak jij er nú van. Ik gaf alleen maar een mogelijke optie aan waarom 't eventueel zou kunnen gaan gebeuren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
wimmel_1 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 22:31:
[...]

Dat laatste maak jij er nú van. Ik gaf alleen maar een mogelijke optie aan waarom 't eventueel zou kunnen gaan gebeuren ;)
Dat is geen antwoord op de vraag waarom je het nodig vindt om dat erbij te stoppen, in plaats van eerst het antwoord af te wachten.

[ Voor 6% gewijzigd door Hahn op 27-03-2019 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Geef een normaal antwoord of geef geen antwoord, niet op deze manier.

[ Voor 66% gewijzigd door Ardana op 28-03-2019 18:14 ]

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hahn schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 22:32:
[...]

Dat is geen antwoord op de vraag waarom je het nodig vindt om dat erbij te stoppen.
Iets met een "Discussie Platform" én een (simpele) open vraag aan de topic starter?

Voor de goede orde: Aan belasting ontwijken is niets mis, die mogelijkheid is er én is gewoon legaal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Eh .. even voor de duidelijkheid. Dit heeft niks met ontduiking te maken maar met het type ondernemerschap. Ik ben namelijk een zogenaamde pseudo-ondernemer, een nogal curieuze tussenvorm tussen werknemer en ondernemer. Daar horen een paar rare kronkels met betalen bij, maar verder ben ik vrij normaal :P
wimmel_1 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 22:31:
[...]
Hier moet ik even op googlen, maar dit klinkt interessant :+ overigens lopen mijn zaken netjes via een fiscalist, dus ik doe geen illegale dingen. Waarvan acte.

[ Voor 40% gewijzigd door Eusebius op 27-03-2019 23:07 ]

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:45

Barrycade

Through the...

Als je zaakjes via een fiscalist lopen kan die dan je overmakingen niet even regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Commentaar op moderatie mag via DM of andere kanalen.

[ Voor 81% gewijzigd door Ardana op 28-03-2019 20:58 ]

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:31

Croga

The Unreasonable Man

Eusebius schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 23:03:
Eh .. even voor de duidelijkheid. Dit heeft niks met ontduiking te maken maar met het type ondernemerschap. Ik ben namelijk een zogenaamde pseudo-ondernemer, een nogal curieuze tussenvorm tussen werknemer en ondernemer. Daar horen een paar rare kronkels met betalen bij, maar verder ben ik vrij normaal :P
Wees gerust, als gewone, normale, ZZPer doe ik dit ook.... Voorkomt dat ik midden volgend jaar plotseling enkele tienduizenden euros op moet hoesten... Ik snap dan ook niet waarom iemand niet snapt dat als je baas niet maandelijks de belasting voor je betaald, je dat gewoon zelf kunt doen.....
Pagina: 1