Hoi iedereen, ik loop weer even helemaal vast. Ik heb eerst deze klasse gemaakt:
Vervolgens maak ik deze klasse:
En tenslotte deze:
Als ik nu de tweede klasse (adressenlijst2) wil compileren, krijg ik een heleboel van dit soort foutmeldingen:
Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik nu verkeerd doe.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| public class Adressenlijst { public static void main(String args[]) { String naam; String straat; int huisnummer; String postcode; String woonplaats; } } |
Vervolgens maak ik deze klasse:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| public class Adressenlijst2 { public static void main(String args[]) { Adressenlijst Jan = new Adressenlijst(); Adressenlijst Piet = new Adressenlijst(); Jan.naam = "Jan Natuurlijk"; Jan.straat = "Janstraat "; Jan.huisnummer = 1; Jan.postcode = "1111xx"; Jan.woonplaats = "Janneman"; Piet.naam = "Piet Natuurlijk"; Piet.straat = "Pietstraat "; Piet.huisnummer = 9; Piet.postcode = "9999xx"; Piet.woonplaats = "Pieterman"; } } |
En tenslotte deze:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| public class Adressenlijst3 { public static void main(String args[]) { System.out.println("Naam: " + Jan.naam + "\nAdres: " + Jan.straat + Jan.huisnummer + "\n" + Jan.postcode + Jan.woonplaats + "\n"); System.out.println("Naam: " + Piet.naam + "\nAdres: " + Piet.straat + Piet.huisnummer + "\n" + Piet.postcode + Piet.woonplaats + "\n"); } } |
Als ik nu de tweede klasse (adressenlijst2) wil compileren, krijg ik een heleboel van dit soort foutmeldingen:
code:
1
2
3
4
| symbol: variable postcode location: variable Piet of type Adressenlijst Adressenlijst2.java:19: error: cannot find symbol Piet.woonplaats = "Pieterman";' |
Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik nu verkeerd doe.