Ik heb een pagina waarop een Modal staat. In de modal wordt een andere pagina geopend door middel van op een link te klikken. Dat werkt allemaal super en vlot zoals ik het wil.
Nu wil ik dat de er een bepaalde div om de 10 seconden refresht. In de div die gerefresht moet staat echter de link waarop geklikt moet worden om de modal te openen. Na de refresh werkt deze dus niet meer.
Internet biedt mij niet onmiddellijk een oplossing aan, de code die ik gebruik heb ik ook hier en daar van internet samen gesmeten, jquery en Ajax (En javascript) zijn nu niet onmiddellijk mijn dada.
Het script voor de modal te openen:
De link om deze modal te openen
Het script om de DIV te refreshen:
De code van de modal:
De te refreshen DIV:
De reden dat ik wil dat enkel de DIV refresht en niet de volledige pagina is vrij simpel. Als er een modal openstaat dan refresht de enkel de DIV. Indien de pagina refresht dan wordt de modal ook gerefresht, en deze dient om input te geven. Indien er dan net een page refresh is gebeurd dan kan ik opnieuw beginnen met m'n input... Nu refresht m'n DIV netjes als de Modal ook open staat zonder dat de modal verdwijnt.
Alle hulp is welkom, een duwtje in de juiste richting of een klare oplossing, het maakt me niet uit. Ik weet echter niet hoe dit op te lossen.
Nu wil ik dat de er een bepaalde div om de 10 seconden refresht. In de div die gerefresht moet staat echter de link waarop geklikt moet worden om de modal te openen. Na de refresh werkt deze dus niet meer.
Internet biedt mij niet onmiddellijk een oplossing aan, de code die ik gebruik heb ik ook hier en daar van internet samen gesmeten, jquery en Ajax (En javascript) zijn nu niet onmiddellijk mijn dada.
Het script voor de modal te openen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| <script> $(document).ready(function(){ $('.openPopupMemoEdit').on('click',function(){ var dataURL = $(this).attr('data-href'); $('.modal-body').load(dataURL,function(){ $('#Modal1').modal({show:true}); }); }); }); </script> |
De link om deze modal te openen
code:
1
| <a href="javascript:void(0);" data-href="EditMemo.php" class="openPopupMemoEdit">Edit memo</a> |
Het script om de DIV te refreshen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| <script> $(document).ready(function() { var refreshId = setInterval(function() { $(".MemoRefresh").load("nieuwepagina.php"); }, 10000); }); </script> |
De code van de modal:
code:
1
2
3
4
5
| <div class="modal" id="Modal1"> <div class="modal-body"> </div> </div> |
De te refreshen DIV:
code:
1
2
3
4
| <div class="MemoRefresh"> <a href="javascript:void(0);" data-href="EditMemo.php" class="openPopupMemoEdit">Edit memo</a> Random tekst. </div> |
De reden dat ik wil dat enkel de DIV refresht en niet de volledige pagina is vrij simpel. Als er een modal openstaat dan refresht de enkel de DIV. Indien de pagina refresht dan wordt de modal ook gerefresht, en deze dient om input te geven. Indien er dan net een page refresh is gebeurd dan kan ik opnieuw beginnen met m'n input... Nu refresht m'n DIV netjes als de Modal ook open staat zonder dat de modal verdwijnt.
Alle hulp is welkom, een duwtje in de juiste richting of een klare oplossing, het maakt me niet uit. Ik weet echter niet hoe dit op te lossen.

[ Voor 10% gewijzigd door Amarog op 27-03-2019 09:41 ]