Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:20
Mede-auteurs:
  • Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:56

Bubbles

• KuuKe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

KuuKe

Mooh, na het succes van afgelopen jaar gaan we dit jaar weer in april los voor de stampede. Stampede 18 (eindelijk volwassen) stelt alle koeien in de gelegenheid om weer eens ouderwets proberen te scoren en daarmee de wetenschap weer eens een duwtje in de rug te geven.

Afbeeldingslocatie: https://rake.boincfast.ru/rakesearch/img/squares.png

RakeSearch is na het uitvallen van werk voor het andere project het project voor de stampede.. De stampede begint op zondag 1 april 2019 00.00 uur en eindigt op 1 mei 2019 om 00.00 uur.

Wat is RakeSearch?
The enormous size of the diagonal Latin squares space makes it unfeasible to enumerate all its objects straightforwardly in reasonable time. So, in order to discover the structure of this space, sophisticated search methods are needed. In RakeSearch project, we implement an application that picks up separate pairs of mutually orthogonal DLSs, which allows to reconstruct full graphs of their orthogonality. You can contribute to our research by running a free program on your computer.
About RakeSearch
Hoe kan ik de cliënt installeren?
RakeSearch maakt gebruik van de zogenaamde BOINC client. Na het installeren van deze BOINC client kies je voor RakeSearch.

Hoe word ik lid van DPC bij RakeSearch?
Teams worden bij RakeSearch geïdentificeerd door de teamnaam, in ons geval voluit "Dutch Power Cows". Nadat je de client hebt geïnstalleerd en geregistreerd bent bij RakeSearch kun je lid worden van DPC. Log hiervoor in op je persoonlijke pagina bij RakeSearch en kies bij je team voor Dutch Power Cows (teamid=1776, https://rake.boincfast.ru...m_display.php?teamid=1776 ).

Hoe kan ik samen met anderen een subteam vormen?
Er zijn twee manieren om samen met anderen onder een naam te werken ofwel een subteam te vormen.

De eerste manier kan door alle leden van je subteam hetzelfde RakeSearch account te laten gebruiken. Het nadeel van deze methode is dat je dan dus ook het wachtwoord maar ook de instellingen voor dat account moet delen. Het voordeel is dat het subteam behalve in de DPC hitparades op GoT ook in de statistieken pagina's van RakeSearch te zien is.

De tweede manier is door je naam als volgt aan te maken: subteamnaam~gebruikersnaam. Hierbij hebben alle leden dus dezelfde subteamnaam gevolgd door een tilde (~) maar een andere gebruikersnaam. Bijvoorbeeld MijnTeam~Jantje en MijnTeam~Pietje. Het voordeel van deze methode is dat ieder een eigen account en instellingen heeft bij RakeSearch .Het nadeel is dat de subteams alleen zichtbaar zijn binnen de statistieken van DPC. Bij RakeSearch en eventueel andere sites op internet zullen de leden individueel worden weergegeven. Afhankelijk of de statsbakkert dit implementeerd.

RakeSearch met BOINC Manager?
Je hebt een RakeSearch member-account nodig, registreer je hiervoor op RakeSearch Je kan dan je membername ingeven eventueel voor subteams zoals hierboven beschreven. Het gebruikte password heb je ook nodig om het project op te starten met de BOINC-Manager, verder moet je een werkend email-adres opgeven.

Je kan de laatste versie van BOINC Manager downloaden op boinc.berkeley.edu. Na installatie kan je een Project toevoegen onder Projectbeheer. Vervolgens je membername en password zoals geregistreerd bij RakeSearch

Vergeet niet DPC als team te kiezen!

Hoe kan ik zien wat de Status is van mijn project werkstukken?
Het werk dat ontvangen wordt, alhier benaamd met woorden als taak, blokje, werkstuk, assignment en zelfs projecten ter meerdere verwarring worden in het 'taken' venster van de BOINC Manager uitgelijst. Aldaar is de voortgang der werkzaamheden zichtbaar. Nadat het werk af is en geretourneerd kan je via je eigen account op de site van RakeSearch zien of het resultaat goed ontvangen is en of het al goedgekeurd is en of andere condities als wachtende op goedkeuring (Pending Validation). Dat kan dagen en sporadisch tot een week of langer duren.
De Stats
Dagelijks wordt er een overzicht gegenereerd van de behaalde resultaten.
De officiele stats vindt je hier

Tips & Trucs
Deze sectie kan worden aangevuld met jullie tips en trucs...
  1. Mensen met F-secure beveiliging kunnen tegen issues aanlopen, hiervoor is het beste wellicht een VM te maken met de RakeSearch cliënt. Voor die willen, zou je ook een exclusion aan kunnen maken.
  2. Voor RakeSearch zijn speciale optimale cliënt upgrades beschikbaar, deze zijn veelvoudig sneller dan de normale, hier volgt een handleiding voor -> zie RakeSearch geoptimaliseerde client
Bovenstaande is grotendeels overgenomen uit onze, deels verouderde en niet meer online zijnde wiki en van oude stampede topucs. Aanvullingen zijn van harte welkom en mocht er een ervaren, enthousiaste DPC-er mee willen helpen met het onderhouden van de startpost dan horen we dat uiteraard graag :)

[ Voor 30% gewijzigd door Suicyder op 30-03-2019 20:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
En ja ik vraag een naamswijziging aan het is Stampede 18 :+ excuus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanquezer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-06 15:44
Hoi, ik heb al n paar dagen geen werk van ruimtesteentjes@thuis.
Ben ik de enige of?...

DPC Chef-kok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Xanquezer
Nee, je bent niet de enige, hoewel gistermorgen nog werk beschikbaar was, is deze op geraakt rond het middaguur. Er loopt vanuit mij ook een topic over op de projectforums. Zie http://asteroidsathome.net/boinc/forum_thread.php?id=741
Er zou een nieuwe server zijn kennelijk en hij zegt, nog even geduld. Mocht er het weekeind nog geen werk zijn moeten we wellicht nadenken een overstap te maken. Maar de reactie op het forum was positief, dus wil niet te snel het project afschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:53
Yeah! Grazen..... }:O }:O }:O

Ik ben er ook weer bij dit jaar :)

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-12-2023

Theadalus

Nostalgist

Ik heb effe wat benches gedraaid op een AMD Ryzen 7 PRO 1700X, met die paar wu's die nog beschikbaar waren. :+

- HT/SMT aan is langzamer, dus uit die handel (BOINC instellen op "Use at most 50% of the CPUs")
- AVX niks sneller dan SSE3, op beide duurt een wu ~ 3740 sec (SMT uit)

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
@Theadalus HT/SMT is meestal *per WU* aanzienlijk langzamer, maar omdat je er meer draait meestal toch zo'n 20-30% meer op het totale aantal WU's dat je verwerkt in dezelfde tijd. Is dat hier niet het geval wilde je zeggen?

Of even voor de duidelijkheid een voorbeeld rekensom:
Zonder HT/SMT: 3740 seconden/WU
Met HT/SMT: bijvoorbeeld 5925 seconden/WU (even arbitrair gekozen, geen idee wat voor een tijden realistisch zijn, ik heb nog geen WU's op mijn machine).

Stel, je hebt een quadcode met HT/SMT, dus 8 logische cores.
4 cores levert dan 4/3740=0.00107 WU/seconde
8 cores levert dan 8/5925=0.00135 WU/seconde
Betekent dus dat je over dezelfde tijd in zo'n geval zo'n 26% meer punten zou leveren. Kan iemand met WU's hier iets over bevestigen?

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theadalus

Theadalus

Nostalgist

@Bubbles
Nee, ik bedoelde dat de productie met HT/SMT aan lager is.
Maar ik rekende met hele wu's/dag, onafgerond is SMT net in het voordeel zie ik nu.

Gemiddeld:
SMT aan (8C/16T): 7330 sec/wu => (86400 / 7330) * 16 = 188,6 wu's/dag
SMT uit (8C/8T): 3740 sec/wu => (86400 / 3740) * 8 = 184,8 wu's/dag

Beetje lood om oud ijzer.

Overigens is Asteroids 1 van de weinige projecten waar SMT zo'n kleine toegevoegde waarde heeft, de meeste projecten waar ik draai, geeft SMT op zijn minst 40% meer output.

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Dan maakt het inderdaad heel weinig uit ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:31
Suicyder schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 08:38:
En ja ik vraag een naamswijziging aan het is Stampede 18 :+ excuus
@KuuKe Suicyder made a booboo :+

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@KuuKe @Bubbles
Even vervelend doen, tot wanneer willen we Asteroids@Home geven om WU's voor elkaar te krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 19:43

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Suicyder schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 08:03:
@KuuKe @Bubbles
Even vervelend doen, tot wanneer willen we Asteroids@Home geven om WU's voor elkaar te krijgen?
We zouden kunnen nadenken wat we voor backup project instellen.
Jij stelde voor om het weekend af te wachten, maar werkt Kyong ook in het weekend?

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die nieuwe server praten ze al over sinds vorig jaar trouwens. Hij zou zomer 2018 komen, toen mensen in december begonnen te vragen waar hij bleef zou hij in januari geïnstalleerd worden, nu kennelijk net geplaatst. Er zit allemaal niet veel energie in, dus verwacht geen weekeind werkzaamheden aldaar. Of wonderen met plotselinge beschikbaarheid van de server.

Kennelijk is het regelmatige "No WU" punt dus storageproblemen op de server, dat zou de nieuwe op moeten lossen.

Is het hele gebeuren een "sideproject"? Want dat gevoel heb ik erbij. Maargoed, we gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertS69
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 09-06-2020
Voor mensen die alvast Rakesearch willen uitproberen, er bestaat een geoptimaliseerde applicatie v1.1:
https://rake.boincfast.ru...read.php?id=39&postid=715

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
Tsja....we kunnen altijd besluiten dan maar aliens te gaan zoeken....

Nog een keertje SETI@Home doen zou geen slecht idee zijn. Kunnen we de plaatsen die we sinds de stampede van twee jaar terug weer verloren hebben weer terug gaan verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twcm
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-06 15:16
Mensen, ik ben morgen nog in de lucht, van het weekend ben ik er niet. Kunnen we aub voor morgen ??u beslissen wat we gaan doen?

Ik had 3 machines aangezet (2xi5, 1xi7, 1080ti) met Astroids. Er is op 1 machine een beetje binnen gekomen.
Ik heb Rakesaerch nu erbij gezet. NB: Geen GPU werk via Rakesearch lijkt het nu.

@RobertS69 Via de Boinc client krijg ik v7.02 van Rakesearch - Hoe verhoud dit versienummer zich tot de 1.1 die je noemt? Ik zie het zo gauw niet.

Do not meddle in the affairs of dragons. For thou art crunchy an taste good with ketchup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertS69
Die v1.1 is een alternatieve versie en circa 10 x zo snel als de officiële Rakesearch applicatie.
Handmatig te installeren zie de link: https://rake.boincfast.ru...read.php?id=39&postid=715

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twcm
@RobertS69 - Gedownload en in de projectfolder gezet. Win_x64_avx2

Estimates waren 3uur en nog een beetje. Even afwachten wat het nu wordt.
Edit: Goedendag, dat is een stuk sneller. Er zijn er nu in 10-20 minuten klaar.

[ Voor 21% gewijzigd door twcm op 28-03-2019 15:29 ]

Do not meddle in the affairs of dragons. For thou art crunchy an taste good with ketchup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
Mijn mening: als asteroïds zaterdag niet voldoende werk heeft dan schakelen we over naar de nummer 2: Rakesearch

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destrega
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:00
Helemaal mee eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
KuuKe schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 15:47:
Mijn mening: als asteroïds zaterdag niet voldoende werk heeft dan schakelen we over naar de nummer 2: Rakesearch
Wat hij zegt. Erg jammer, mocht het zo lopen, maar als een project driekwart jaar doet over een server installeren, krijg ik ook wel een beetje twijfels. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
RobertS69 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 14:58:
Die v1.1 is een alternatieve versie en circa 10 x zo snel als de officiële Rakesearch applicatie.
Handmatig te installeren zie de link: https://rake.boincfast.ru...read.php?id=39&postid=715
En ook @twcm er even in taggen:
Om even de perikelen van een aantal stampedes geleden voor te blijven: is deze alternatieve client goedgekeurd door de projectleiding?

We hebben het hier namelijk wel over (al dan niet universitair) onderzoek. Leuk als iemand een applicatie 10x sneller kan maken, maar als dat ten koste gaat van rounding-errors of iets, dan lever je in potentie complete troep terug. In sommige gevallen kan dat geen kwaad, maar er zijn ook projecten bij waar dit onderdeel kan zijn van bijvoorbeeld een promotie-onderzoek, wat daarmee voor die persoon/personen in kwestie desastreus is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertS69
Ik geloof dat de projectleiding van Rakesearch ook blij is met deze app.
Het bewuste postdraadje aldaar is "gestickied":
https://rake.boincfast.ru/rakesearch/forum_forum.php?id=3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crack
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-06 12:59

Crack

...ehh.......Mooh?!?

@Bubbles:

Ik begrijp je bezorgdheid, maar het probleem is vrij overzichtelijk met alleen maar integers:
In principe wordt er een mega Sudoku-vierkant gemaakt, waarbij elk getal in alle richtingen maar één keer voor komt. Vervolgens worden paren gezocht (meer uitleg hier).
Het zoekalgoritme met code staat gewoon op Github.

Het verschil met de oorspronkelijke code is dat er nu gebruik gemaakt wordt van de uitgebreide instructieset zoals elke moderne processor heeft. Om het uiterste er uit te persen zijn er dus meerdere varianten beschikbaar.

De geoptimaliseerde software draait al sinds 2017 en heeft in februari een update gehad waardoor nog eens een stijging van 30% gehaald kon worden. Als je al v1.0 draaide, dan loont het dus zeker om te upgraden naar v1.1. Ook deze code is openbaar.

Ik weet niet of de uitkomsten vergeleken zijn met de oorspronkelijke code, maar het is een feit dat bijna iedereen de geoptimaliseerde code gebruikt. De resultaten zijn per cliënt herkenbaar, maar worden gewoon gehonoreerd.
Blijft natuurlijk wel de vraag: Waarom wordt de geoptimaliseerde code niet standaard uitgerold?

Wereldrecord voor ChicaneLinacB90 Badges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ongekend41
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-06 02:11

ongekend41

Division Brabant

Voor een stampede is het hierdoor misschien een wat minder geschikt project. Boinc is ook voor de wat minder technische mens nog wel te doen. Degenen die de alternatieve client kunnen compileren zullen rondjes om de Boinc-koeien rennen op vergelijkbare hardware. Dat kan tijdens de stampede best demotiverend werken voor sommigen. Een Boinc-wrapper zou mooi zijn.

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crack

Crack

...ehh.......Mooh?!?

@ ongekend41:

Het compileren is al gebeurd: Je hoeft alleen 2 bestanden in een folder te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertS69
@ongekend41: Tja ideaal wordt het nooit, maar hier de beschikbare versies:
https://github.com/sirzooro/RakeSearch/releases/tag/v1.1

En hier de installatie-uitleg:
https://rake.boincfast.ru/rakesearch/forum_thread.php?id=39

Voor Apple enzo, er bestaat emulatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ongekend41

ongekend41

Division Brabant

d:)b Bedankt, nu zie ik het ook. Dat maakt het inderdaad al een stuk makkelijker.

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:37
Afgelopen 2 maanden werden de temperaturen steeds slechter en slechter van de CPU en GPU, de waterflow ging ook steeds minder hard...
CPU was op 100% load @4Ghz in een paar tellen +94 graden...

Vanavond de }:O eens uit elkaar gehaald en kwam wat "gras" tegen op een plek waar ik het niet wil zien :(
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4pjMs2fJj03vUlWlIflvdnyF/full.jpg

Voorzichtig gewassen in warm water en geborsteld met een zachte tandenborstel waarna afgespoeld met gedemineraliseerd water is hij weer helemaal schoon!

Hierna de }:O een uur getest op 100% met OC en kom weer op mooie waardes uit :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9n8QBIMQ0G0ntMIqtkr2FOKe/full.jpg

@Damic Al wat verder gekomen met je AMD threadripper cpu ? }:O

[ Voor 4% gewijzigd door dylan111111 op 29-03-2019 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPCquatar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-12-2024

DPCquatar

Kwaak

Voor de rakesearch client. Welke kan ik het beste gebruiken?

Ryzen 5 2600 ondersteunt namelijk nogal wat en eerlijk gezegd heb ik geen idee wat de verschillen zijn.

SSE2, SSSE3, AVX, AVX2

Cruncht tegenwoordig meestal vault projects

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertS69
AVX2: https://rake.boincfast.ru...read.php?id=39&postid=715
New AVX2 app does not use PEXT instruction. This means that this app version also on AMD Ryzen and Threadripper will be faster than AVX one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.nIX
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 11-06 12:20
Dus, het begint er steeds maar op te lijken dat we toch Rakesearch gaan draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
@dylan111111 3.5GHz en 74°C

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twcm
Deze installatieuitleg klopt voor Windows in ieder geval niet meer.

Voor Windows geldt:
Stop BOINC (en alle lopende taken)
Ga naar de map waarin Boinc de projecten/data opslaat (standaard is dat \programdata\boincdata\..) [ ik zet die map altijd in de root neer]

Open de projectfolder. In dit geval rakesearch.
Hier vind je de exe en de data van het project.
[backup de huidige exe] Verwijder de oude exe; zet de nieuwe ex een het xml bestand in deze folder.
Start de Boinc client weer.

[ Voor 1% gewijzigd door twcm op 29-03-2019 08:05 . Reden: verbetering ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cpt.nIX schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 05:39:
Dus, het begint er steeds maar op te lijken dat we toch Rakesearch gaan draaien?
Lijken, mijn idee was hetzelfde als wat Kuuke riep, Asteroids@Home geven tot het weekeind (niet tot en met) en mocht er dan nog geen werk zijn overstappen.

Volgens mij zou dat de 1e keer zijn sinds Stampedes dat er overgestapt wordt (sowieso voor de start??).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destrega
Als rakesearch hem gaat worden, lijkt het mij handig om even een howto (met screenshots) te maken voor de optimized client.
Misschien ook even een lijst met alle populaire CPU's en welke versie van de optimized client gebruikt moet worden. Anders krijgen we 100x dezelfde vragen hier.

[ Voor 3% gewijzigd door Destrega op 29-03-2019 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twcm
@Destrega Zo ingewikkeld is het niet hoor: Kijk met een tool (zoals CPU-Z) naar welke instructiesets je processor ondersteund.
Ga naar de github link die hierboven al diverse keren is genoemd en download de file die past bij jouw platform en instructieset.
Daarna volg je (voor Windows) mijn instructies van hier boven.
Denk je echt dat het te ingewikkeld is voor iemand die hier op Tweakers zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkM2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-09-2024
SSE en AVX zijn uitbreidingen op de standaard instructieset van zowel Intel als AMD processors.

Van laag naar hoog:
SSE is in 1999 geïntroduceerd.
AVX is in 2011 geïntroduceerd.
AVX2 is in 2013 geïntroduceerd.
AVX512 is in 2016 geïntroduceerd, of AMD deze uitbreiding heeft weet ik niet.

Zelf heb ik er nooit problemen mee gehad, de AVX2 versie deed het altijd.
Je kunt het desnoods gewoon van hoog naar laag uitproberen, als het niet werkt moet je een lagere versie nemen.

Tien tegen één dat de volgende versie werkt:
https://github.com/sirzoo...h_windows_64_avx2_v11.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destrega
Het is mij wel duidelijk en de vaste DPC leden zullen hier waarschijnlijk weinig moeite mee hebben. Maar ik verwacht dat dit soort extra handelingen wel nieuwkomers zal afschrikken.

Even een heldere howto in de openingspost van de stampede lijkt me dus zeker geen overbodige luxe.

[ Voor 5% gewijzigd door Destrega op 29-03-2019 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
Het ziet er dus echt naar uit dat we het project gaan veranderen?

In dat geval ook maar een topic titel change aanvragen?

Overigens zal ik in dat geval afhaken. F-Secure houdt de connecties met de Rakesearch servers tegen en ik heb geen zin om mij er verder in te gaan verdiepen waarom ze dat doen en mij voorts af te vragen of ik voor de komende maand de beveiliging van mijn systeem wens te compromitteren.

Ik crunch nog de wachtbak met vliegende steentjes leeg en ga daarna terug naar het zoeken naar ruimtemannetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Er is vooralsnog geen sprake van dat we switchen van project. Sterker nog, ik heb net een stapel WU's binnen gekregen van Asteroids@home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus

Theadalus

Nostalgist

Bubbles schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 12:27:
Er is vooralsnog geen sprake van dat we switchen van project. Sterker nog, ik heb net een stapel WU's binnen gekregen van Asteroids@home.
Ik weet niet wat jij een stapel noemt, maar waarschijnlijk een paar verdwaalde WU's. ;)
'Tasks ready to send' staat nog steeds op 0, en mijn clients krijgen het bericht "Project has no tasks available"...

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
Ik zit hier nu al zeker 16 uur weer zonder werk met Asteroids@home ben maar weer tijdelijk omgeschakeld naar Rakesearch voor nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 926911

Is er al meer duidelijkheid wil graag als nieuweling meehelpen maar het is nu wel onduidelijk hoe en wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
Aannemende dat er in een weekend niet wordt gewerkt lijkt het me verstandig om af te wachten of er in de loop van zaterdag voldoende werk beschikbaar lijkt te komen van Asteroids@Home.

Mocht dat niet zo zijn dan is mijn voorstel (maar jullie hebben het voor het zeggen!) om over te schakelen naar Rakesearch. Als iemand met enkele eenvoudige screenshots een how-to in elkaar kan zetten dan is dat meer dan welkom. Dan is er een fatsoenlijke startpost en dan zijn "buitenstaanders" ook veel eerder genegen om zich door de installatie heen te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
Dat was raar: 19 taken die op 97.777% blijven steken (+10h run time), heb ze maar geabort. Ondertussen wel wat power verloren gegaan en is de buffer nog goed vol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertS69
Deze bevindingen gaan over Asteroids Damic?

[ Voor 226% gewijzigd door RobertS69 op 29-03-2019 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
@RobertS69 jup, en er zijn er nog 4 gevolgd met weer +8h staan stampen deze keer op 99.777%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BetelgeuseFive
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 31-05 15:05
Nog steeds geen nieuw werk op Asteroids@Home, dus ben ik maar eens naar Rakesearch gaan kijken. Ik krijg dit project echter niet toegevoegd (Failed to add project, nog voordat ik een username/password op kan geven). Misschien dezelfde oorzaak als het niet kunnen bezoeken van de website: F-Secure waarschuwt dat de site onveilig is (Harmful website blocked). Ik heb hier (waarschijnlijk in het stemtopic) al eerder wat over gelezen. Dit maakt het wel lastig om met deze stampede mee te dribbelen, want ik schakel F-Secure liever niet uit.
Misschien moet ik dan maar op een virtuele machine Linux draaien, of heeft er iemand een betere suggestie ?

Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
BetelgeuseFive schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 11:30:
Nog steeds geen nieuw werk op Asteroids@Home, dus ben ik maar eens naar Rakesearch gaan kijken. Ik krijg dit project echter niet toegevoegd (Failed to add project, nog voordat ik een username/password op kan geven). Misschien dezelfde oorzaak als het niet kunnen bezoeken van de website: F-Secure waarschuwt dat de site onveilig is (Harmful website blocked). Ik heb hier (waarschijnlijk in het stemtopic) al eerder wat over gelezen. Dit maakt het wel lastig om met deze stampede mee te dribbelen, want ik schakel F-Secure liever niet uit.
Misschien moet ik dan maar op een virtuele machine Linux draaien, of heeft er iemand een betere suggestie ?

Tom
Ik gebruik ook F-Secure en krijg, logischerwijs, dezelfde meldingen.

Persoonlijk denk ik dat je twee dingen kunt doen als je mee wilt doen. Of F-Secure uitschakelen, of een VM omgeving inrichten, daar geen F-Secure op zetten en daar Rakesearch installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crack

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Kan je in F-secure niet een uitzondering maken voor: https://rake.boincfast.ru/rakesearch/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BetelgeuseFive
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 31-05 15:05
Dat kan wel, maar dat doe ik liever niet. Het zou mij niet verbazen dat er een goede reden is dat F-secure de boel blokkeert. In het verleden had ik dit met de website van een vereniging waar ik lid van ben. De webmaster wist van niets, maar nadat hij contact had opgenomen met F-secure kreeg hij te horen waarom de site geblokkeerd werd. Er bleken nog oude (ongebruikte en ongepatchte) Wordpress plugins op de site te staan waar misbruik van gemaakt kon worden. Iemand met een beetje kennis van zaken had de site zo over kunnen nemen (of daar schadelijke bestanden kunnen achterlaten). Nadat de webmaster de oude meuk had verwijderd werden we niet meer door F-secure geblokkeerd.
Ik ben nu bezig om een virtuele machine met Fedora op te zetten (draaiend in een gisteren geupdate VMware Player). Ik loop liever geen onnodige risico's ...

Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
Haha, klinkt herkenbaar @BetelgeuseFive . Ik ben nu ook aan het pogen via een VM e.e.a. aan de praat te krijgen. Wil eigenlijk toch wel meedoen deze Stampede, maar niet ten koste van alles ;)

Hopelijk graag ik over een uurtje of zo mee voor Rakesearch }:O }:O }:O

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik zal de startpost een update gaan geven etc.

edit:
Done, naamswijziging aangevraagd. Ik ga nu nog even info schrijven mbt F-secure en ik begreep dat er een korte "handleiding" was gemaakt voor de optimized cliënts. Die zouden we kunnen bijvoegen met een sticky post bijvoorbeeld.

edit2:
Wellicht wil iemand een simpele kale VM beschikbaar stellen voor mensen?

[ Voor 84% gewijzigd door Suicyder op 30-03-2019 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus

Theadalus

Nostalgist

Suicyder schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 14:33:
edit2:
Je kunt BOINC + Virtualbox downloaden.

Ik gebruik zelf VMware voor vm's, dus weet niet hoe Virtualbox werkt, zal wel geen rocket science zijn... ;)

Computing...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panzer_V
Het is mij gelukt. Heb Hyper-V geïnstalleerd en eerst gepoogd om Boinc onder Ubuntu aan de praat te krijgen. Helaas lukte dat niet snel genoeg. Heb uiteindelijk een VM omgeving met Windows 10 ontwikkelaarsomgeving (met test licentie) geïnstalleerd en daarop Boinc met Rakesearch aan de praat gekregen.

Kortom....ik doe deze Stampede gewoon mee }:O

@Admins ==> Goeie toevoeging bij de Tips&Trics inzake F-Secure! Chapeau }:O

[ Voor 9% gewijzigd door Panzer_V op 30-03-2019 16:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A-Jay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-06 20:42
Rakesearch aan mijn stats engine toegevoegd. En de speciale cliënt in boinc geladen. Morgen is ff kijken of het ook wil draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
Suicyder schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 14:33:

edit2:
Als je Windows 10 draait kan je eenvoudig Hyper-V installeren. Vervolgens kan je via "Hyper-V snel maken" een Windows 10 ontwikkelomgeving installeren (letterlijk klik en klaar). Enige dat je daarna nog eventueel moet doen is de hoeveelheid RAM geheugen verhogen en het aantal virtuele processors verhogen.

Daarna BOINC installeren, Rakeseach toevoegen en klaar is kees.

Zie ook ==> https://docs.microsoft.co...ck-create-virtual-machine

Makkelijker kan ik het niet maken voor een "newbie" op het gebied van VM omgevingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertS69
Als je Windows of linux hebt, heb je geen VM nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic
Iets van een 25 minuten voor een RakeResearch project met v1.1 avx2 ow en minste tot nu toe is 9 minuten :D

edit: blijkbaar is RS minder cpu intensief dan Asteroids, want mijn cpu is nu maar 70°C :D en is lekker op 3.68GHz aan't stampfen 8)

[ Voor 61% gewijzigd door Damic op 31-03-2019 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_p_g
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-05 10:32
Om Rakesearch ook met F-Secure te laten werken, zal de blokkade van de website en de "3d party" optimized client opgeheven moeten worden. Onder "App- en bestandsbeheer" en "blokkade" de executable toestaan !

Natuurlijk is het "safety first" bij onbekende executables volledig te begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
Ik heb inmiddels mijn eigen pc en de testpanel laptop ook omgezet naar Rakesearch.
Ik moet zeggen, dat die laptop met zijn i7-8850h rondjes draait om mijn i5-4690k.
Die laptopprocessoren zijn de afgelopen jaren echt hard vooruit gegaan. Jammer dat ik die nog maar 4 dagen in mijn bezit mag houden :|

[ Voor 8% gewijzigd door Arjant2 op 31-03-2019 22:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Panzer_V
En de koeien zijn los!!! Grrrrrrazen }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hebben we eigenlijk officiële stampede stats? Of iemand die ze gereed heeft/maakt?

* Suicyder kijkt @Bubbles en @KuuKe even aan

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• A-Jay
Suicyder schreef op maandag 1 april 2019 @ 09:44:
Hebben we eigenlijk officiële stampede stats? Of iemand die ze gereed heeft/maakt?

* Suicyder kijkt @Bubbles en @KuuKe even aan
Net als vorige keren, heb ik het weer draaien. http://shebanian.com/stats/stampede/5/20190401 voor de stats van vandaag. Is misschien nog niet 100% accuraat aangezien ik zaterdag RakeSearch pas aan de job toegevoegd heb, maar verwacht het wel. Heb de start score in de database, dus lijkt allemaal wel te kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
Ziet er weer mooi uit @A-Jay .

Is er ergens een locatie waar de badges te downloaden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grass460
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-02 20:47

grass460

[DPC] Division_Brabant

zo rakesearch draaid nu ookbij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
@A-Jay er is iets raar met het menu aan de hand ;)

* Damic gaat eerst iets eten dan even wc en dan stats posten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cpt.nIX
2 koetjes aan het grazen gezet. Zetten alleen nog niet veel zoden aan de dijk, ivm oudere systemen. Maar goed, alle kleine beetjes helpen!

Edit:

Hm, effectief maar met 1 koetje aan het grazen. M'n 2500k heeft berekeningsfouten, vreemd genoeg. Iemand tips? *memcheck draaien gaat*

Edit 2:

Juist. Deze prutser had de verkeerde versie van de geoptimaliseerde client gedownload. 8)7

[ Voor 49% gewijzigd door Cpt.nIX op 01-04-2019 18:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic
* Damic wijst naar @Cpt.nIX en roept luid PRUUUUUTSSSSEEEEEEERRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR :+ :(:)

[Stampede 18]RakeSearch week 1

[ Voor 5% gewijzigd door Damic op 01-04-2019 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.nIX
Damic schreef op maandag 1 april 2019 @ 18:28:
* Damic wijst naar @Cpt.nIX en roept luid PRUUUUUTSSSSEEEEEEERRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR :+ :(:)
* Cpt.nIX doet huilen :P

Eerst nog even de laatste SETI grassprietjes eruit werken, dan gaan we volle kracht aan de slag met RS.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dylan111111
@Damic Met die 15x AMD Ryzen 7 PRO 1700X van Theadalus ga ik niet in de buurt komen deze stampede helaas...
( of toch wel ;))

@Theadalus op dit moment }:O :Y
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6JkMuvz.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
bwa een paar 2990WX'en doen ook wonderen :D

@Cpt.nIX ik heb ook zoiets voor. Er staan 46 taken van Asteroids in mijn lijst, ben eens benieuwd wanneer ie die afwerkt :/

[ Voor 60% gewijzigd door Damic op 01-04-2019 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
En @Theadalus wat zijn de ervaringen met dit project aangaande HT/SMT? Heeft het hier wel zin om dat mee te laten draaien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A-Jay
Dag 1 is voorbij, dik 5.2M bij elkaar gegraasd door 41 koeien. De een iets groter als de andere ;)

A-Jay in "[Stampede 18]RakeSearch week 1"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theadalus

Theadalus

Nostalgist

Bubbles schreef op maandag 1 april 2019 @ 20:58:
En @Theadalus wat zijn de ervaringen met dit project aangaande HT/SMT? Heeft het hier wel zin om dat mee te laten draaien?
HT/SMT heeft zeker toegevoegde waarde hier.
Ik zal effe benchen voor de verschillen...

Computing...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theadalus

Theadalus

Nostalgist

@dylan111111 Das een hele grote }:O ! :P

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:49
Hmm, ik sta niet in de stats van gisteren. Doe ik iets verkeerd in RakeSearch?

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:52

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Hehe... eindelijk wat wu's binnen kunnen krijgen.
Goed.. |:( |:( |:( zit niet helemaal op te letten. Ik had asteroids@home blijkbaar als project toegevoegd omdat ik er eerder vanuit was gegaan dat dit het stampede project zou worden.

Toevallig liep ik er tegenaan omdat ik aan het kijken was naar die geoptimaliseerde client en geen rake.boincfast.ru_rakesearch directory kon vinden..

Poging # 2.. ;)

[ Voor 79% gewijzigd door DukeBox op 02-04-2019 20:39 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Xesxen schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 18:59:
Hmm, ik sta niet in de stats van gisteren. Doe ik iets verkeerd in RakeSearch?
Heb je je op de website van RakeSearch aangemeld bij de Dutch Power Cows? Wanneer heb je je eerste WU's ingeleverd (en punten voor gekregen)? (Een deel van) de stats updaten maar 1 keer per dag, dus daar kan dan al wat vertraging in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
Bubbles schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 19:32:
[...]

Heb je je op de website van RakeSearch aangemeld bij de Dutch Power Cows? Wanneer heb je je eerste WU's ingeleverd (en punten voor gekregen)? (Een deel van) de stats updaten maar 1 keer per dag, dus daar kan dan al wat vertraging in zitten.
Een paar dagen terug inmiddels. Aldus de stat page heb ik gisteren in ieder geval punten gehad, dus geen idee waarom het afwijkt...

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ongekend41

ongekend41

Division Brabant

Xesxen schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 19:35:
[...]

Een paar dagen terug inmiddels. Aldus de stat page heb ik gisteren in ieder geval punten gehad, dus geen idee waarom het afwijkt...
Het lijkt er op dat je nog geen WU's hebt ingeleverd tijdens de stampede. Wel daarvoor, maar die tellen alleen in de "normale" stats mee. Voor de stampede stats tellen alleen de tijdens de stampede behaalde punten mee. Grazen dus }:O

Edit: Kijk ook even hier voor info over de geoptimaliseerde client. Die zorgt voor een hoop tijdwinst.

[ Voor 11% gewijzigd door ongekend41 op 02-04-2019 19:50 ]

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
Hmm, blijkbaar kan BOINC niet tegen een disk die readonly word tijdens het werken. Poging twee dan maar :+

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkM2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-09-2024
Wat je met een readonly HD moet ontgaat me ten enenmale want het ontneemt je alle productiviteit, in ieder geval die van BOINC.
Je bent aangemeld bij DPC en staat op plaats 45:
https://rake.boincfast.ru...y=expavg_credit&offset=40
Als ik naar je machines kijk dan is er iets vreemds.
Alles machines hebben werk.
De machine met punten heeft 2 wu’s die in behandeling zijn, maar geen enkel geldige wu’s.
Zeer merkwaardig want je bent op 28 mrt met die machine begonnen.
Als ik je was zou ik maar als de gesmeerde bliksem dat readonly uit zetten.

Verder wens ik iedereen veel cruch plezier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A-Jay
Er zijn 4 nieuwe koeien bij. En we hebben nu in totaal 6.9M weggezet. Er zijn 20 nieuwe badges verdient.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Theadalus

Theadalus

Nostalgist

Hierbij de beloofde benchmarks (op een AMD Ryzen 7 PRO 1700X @ 3,5 GHz).

Gemiddelde over 100 WU's
SMT uit (8C/8T): 960 sec/wu => (86400 / 960) * 8 = 720,0 wu's/dag
SMT aan (8C/16T): 1023 sec/wu => (86400 / 1023) * 16 = 1351,3 wu's/dag

AMD SMT aan geeft dus een 87,7% verhoging van de productie! d:)b

Ik heb geen cijfers, maar uit eerdere benchmarks weet ik dat ook Intel HT een aanzienlijke verbetering geeft.

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Jay
Xesxen schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 20:16:
Hmm, blijkbaar kan BOINC niet tegen een disk die readonly word tijdens het werken. Poging twee dan maar :+
Poging 2 lijkt succesvol. Je staat nu in de stats van vandaag. http://shebanian.com/stats/stampede/5/20190403

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus

Theadalus

Nostalgist

Asteroids@Home heeft ook weer wu's. :P

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelkef
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-05 18:29
Theadalus schreef op woensdag 3 april 2019 @ 12:50:
Na de stampede kan die weer wat aandacht krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Teeeee laaattt :+

Had het ook al gezien, maar het is niet anders. Vermoed dat het werk er door gejaagd zou zijn voor het einde en heb ook nog niets gezien over de nieuwe server (dit komt nog van de oude als ik de statuspagina moet geloven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertS69
Het zou ook nog kunnen dat RakeSearch door het werk heen is voor einde stampede. :+
Zie "Research progress", rechts bovenaan: https://rake.boincfast.ru/rakesearch/server_status.php
De teller zag ik gisteren nog op zoiets van 69,x % staan.
Een draadje hier over eventueel opstarten van rank 10:
https://rake.boincfast.ru...ead.php?id=141&postid=712

Toevoeging: Progressie gaat nu een beetje rapper daar wij maar ook XtremeSystems en Seti.Germany flink stampen.

[ Voor 13% gewijzigd door RobertS69 op 03-04-2019 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 926911

Kreeg ik dus afgelopen zondag ook werk van binnen. Heb daar 5 dagen op moeten wachten. 8)7

En met hierboven het kan zo maar zijn dat Rake er ook voor het eind van de maand er doorheen zit.

Trouwens vraag mij af waarom heeft DPC geen discord channel bij Tweakers of hebben jullie een eigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
Er is voor gekozen om eerst alleen de hoofdgroepen aan te maken zoals ook op het forum. DPC valt onder de Softe Goederen.

Voor Spielerij is een uitzondering gemaakt omdat het daar drukker is en de spielerijmensjes grote behoefte hebben elkaar niet in het vaarwater te zitten met de verschillende spelletjes.

Ik denk dat DPC veel te klein is voor een eigen Discordchannel bij Tweakers alhoewel een tijdelijk channel tijdens een stampede misschien wel handig is. Aandachtspuntje voor de volgende stampede lijkt me?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cpt.nIX
Niet om als spelbreker over te komen, maar zelfs tijdens een stampede lijkt het me niet dat er voldoende animo is voor een channel. Al zou het wel eens leuk zijn om een beetje te buurten met de rest van de koeien hier :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Er is, heel old-skool, nog steeds gewoon een IRC-channel in de lucht hoor. :)

server: irc.iuturna.net
port: 6667, of 6697 voor ssl
hoofdchannel: #dpc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.nIX
Holy cow. IRC. Daar heb ik in geen jaren meer opgezeten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A-Jay
22 badges, 1 nieuwe koe en 7.2M uit de wei gegeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Jay
18 badges, 2 nieuwe koeien en 7.7M uit de wei gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gaat lekker zo, overigens zag ik gisteravond Tasks ready to send op 19k staan, nu weer op bijna 28k, dus er lijkt gewoon werkt bij te komen nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus

Theadalus

Nostalgist

Suicyder schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 07:35:
Gaat lekker zo, overigens zag ik gisteravond Tasks ready to send op 19k staan, nu weer op bijna 28k, dus er lijkt gewoon werkt bij te komen nog.
Ja dat kan niet anders, mijn kudde graast al zo'n 20.000 wu's per dag. ;)

Trouwens, waar blijven die Brabolanders, ze hebben nog genoeg power op OGR staan...?
Effe switchen mensen! :Y

[ Voor 14% gewijzigd door Theadalus op 05-04-2019 10:31 ]

Computing...

Pagina: 1 2 3 Laatste