Storage VPS voor private cloud

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09-05 17:12
Hi, op het moment huur ik een nextcloud en website host bij serverdiscounter.de, echter is de uptime van deze dienst erg laag. Opzich ook te verwachten, wie voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten :9~ 8)7

Nu vroeg ik mij af of iemand nog adviezen heeft voor een betere VPS provider, het liefst moeten de kosten onder de 7 a 8 euro per maand blijven voor ~100GB aan opslag, en moet deze dienst het volgende kunnen draaien:
- Kleine persoonlijke website
- Nextcloud voor 2 personen en af en toe een gedeeld bestand
- Een git server
Ik had zelf deze dienst gevonden: https://sernethosting.com/billing/cart.php?gid=4 , 100GB voor €5.30 is best aardig maar heb geen ervaring met deze provider. Diensten als AWS en dergelijke lijken mij niet gunstig voor dit soort opslag of vergis ik me hierin? Lastly moet de vps linux draaien, maar dat maakt de zoekopdracht juist makkelijker :)

Thanks in advance voor de feedback :P

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleo123
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 14:57
Ovh met opslag uitbreiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jirad
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-04 16:59
Hetzner Cloud van Hetzner samen met 100GB Block Storage Volume?
Kom je uit op €7,85 per maand.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-02 20:18
Bij Contabo.com heb je een Linux VPS voor 5 euro per maand, 200GB SSD opslag, 8GB geheugen met 4 cores.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs
Bedankt voor de tips, ik ga ze eens vergelijken. Vooral Contabo is erg veel waar voor je geld, maar twijfel over de betrouwbaarheid op dat prijspunt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:00
WeHoDo schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 09:20:
Bij Contabo.com heb je een Linux VPS voor 5 euro per maand, 200GB SSD opslag, 8GB geheugen met 4 cores.
Goeie tip man! Dit is gewoon bijna diefstal. :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Ik heb goede ervaringen met https://www.vultr.com/features/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
dehardstyler schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 13:38:
[...]

Goeie tip man! Dit is gewoon bijna diefstal. :D
Weet niet of het wat is, maar reviews zijn goed.
Heb er zelf geen VPS, maar heb ze paar weken geleden gemaild voor wat info, en ze reageren best snel (3 a 4 uur). Binnen kort ga ik een VPS bij ze afnemen om te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
Gijs schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 13:33:
Bedankt voor de tips, ik ga ze eens vergelijken. Vooral Contabo is erg veel waar voor je geld, maar twijfel over de betrouwbaarheid op dat prijspunt?
Anders is Strato ook wel een goeie, daar heb ik 3 VPS-en (2x Linux en 1x Windows).
Prima kwaliteit / prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs
WeHoDo schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 13:44:
[...]

Anders is Strato ook wel een goeie, daar heb ik 3 VPS-en (2x Linux en 1x Windows).
Prima kwaliteit / prijs.
Ja ik zit op het moment met een andere VPS al bij STRATO ook, echter hebben zij niet echt goedkope storage voor een cloud oplossing. Ik heb een ticket uitstaan of HiDrive (de storage oplossing van Strato) direct gekoppeld kan worden aan de VPS zonder extra fratsen maar vrees het van niet...

Wil het liefste gewoon een nextcloud/owncloud oplossing zelf beheren zodat ik alles netjes zelf id hand heb :)

[ Voor 9% gewijzigd door Gijs op 27-03-2019 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
Gijs schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 13:46:
[...]

Ja ik zit op het moment met een andere VPS al bij STRATO ook, echter hebben zij niet echt goedkope storage voor een cloud oplossing. Ik heb een ticket uitstaan of HiDrive (de storage oplossing van Strato) direct gekoppeld kan worden aan de VPS zonder extra fratsen maar vrees het van niet...

Wil het liefste gewoon een nextcloud/owncloud oplossing zelf beheren zodat ik alles netjes zelf id hand heb :)
HiDrive kun je koppelen aan je VPS, via de WebDav protocol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Laatst online: 13:54
WeHoDo schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 13:43:
[...]

Weet niet of het wat is, maar reviews zijn goed.
Heb er zelf geen VPS, maar heb ze paar weken geleden gemaild voor wat info, en ze reageren best snel (3 a 4 uur). Binnen kort ga ik een VPS bij ze afnemen om te proberen.
Die domein prijzen zijn ook haast bizar te noemen. Voor sommige ligt de inkoop zelfs hoger...
Een kleine foto van de fysieke servers geeft wel wat weg https://contabo.com/?show=our_servers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
BlackMonkey schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 13:57:
[...]

Die domein prijzen zijn ook haast bizar te noemen. Voor sommige ligt de inkoop zelfs hoger...
Een kleine foto van de fysieke servers geeft wel wat weg https://contabo.com/?show=our_servers
Je bedoelt oude servers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs
BlackMonkey schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 13:57:
[...]

Ik vond 1.99 per maand voor een .com domein juist eigenlijk best duur, of ligt dat aan mij? De servers zien er inderdaad wel iets gedateerd uit maar ik ga in principe geen zware applicaties draaien. Bij een 200GB server krijg je ook 1 snapshot, dus als het dan een keer crasht is dat minder kritisch. Wil trouwens ook direct rsyncen naar mijn NAS hier thuis voor redunantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeHoDo
Gijs schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 14:03:
[...]

Ik vond 1.99 per maand voor een .com domein juist eigenlijk best duur, of ligt dat aan mij? De servers zien er inderdaad wel iets gedateerd uit maar ik ga in principe geen zware applicaties draaien. Bij een 200GB server krijg je ook 1 snapshot, dus als het dan een keer crasht is dat minder kritisch. Wil trouwens ook direct rsyncen naar mijn NAS hier thuis voor redunantie.
Neem je er 1 af voor 3 maanden ofzo, zijn de bedragen ook niet :)
Laat mij (ons) ook maar weten hoe het bevalt.
Welk Linux OS neem je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs
WeHoDo schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 14:04:
[...]

Neem je er 1 af voor 3 maanden ofzo, zijn de bedragen ook niet :)
Laat mij (ons) ook maar weten hoe het bevalt.
Welk Linux OS neem je?
Ja de kosten zijn aardig, het is alleen de tijd die het kost om de server op te zetten die sonde is als het meerdere keren moet gebeuren. Ik denk dat ik gewoon Ubuntu 18.04 server ga draaien, betrouwbaar en op mn laptop staat ook 18.04 dus lekker makkelijk :9

Zie trouwens nu ook dat het de volgende processoren zijn:
Intel® Xeon® E5-2620v3, E5-2630v4 or 4114 processor
2 van de 3 zijn nieuwer dan mijn huidige desktop processor dus dat is niet mis denk ik

[ Voor 16% gewijzigd door Gijs op 27-03-2019 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
Gijs schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 14:07:
[...]

Ja de kosten zijn aardig, het is alleen de tijd die het kost om de server op te zetten die sonde is als het meerdere keren moet gebeuren. Ik denk dat ik gewoon Ubuntu 18.04 server ga draaien, betrouwbaar en op mn laptop staat ook 18.04 dus lekker makkelijk :9
Hou rekening mee dat bij Contabo geen Plesk of cPanel zit.
Deze dien je los aan te schaffen of te kiezen voor bijv. gratis webmin oid.

Welke antivirus neem je? Ben hier namelijk ook naar op zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs
WeHoDo schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 14:12:
[...]

Hou rekening mee dat bij Contabo geen Plesk of cPanel zit.
Deze dien je los aan te schaffen of te kiezen voor bijv. gratis webmin oid.

Welke antivirus neem je? Ben hier namelijk ook naar op zoek.
Heb je antivirus nodig op een webserver met linux? Met fail2ban, en alles netjes wekelijks updaten kom je volgensmij een heel eind. En ik was eigenlijk van plan alles via ssh te doen en dan Ajenti er op te zetten voor het snel monitoren. Aangezien ik op mn desktop al ~2 jaar linux gebruik voor mijn studie elke dag moet ik daar in kunnen slagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Laatst online: 13:54
Gijs schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 14:03:
[...]

Als je dit overzicht mag geloven is het best goedkoop: Domeinnaam prijzen

En ik doelde inderdaad op oude servers. Hierdoor heb je meer kans op uitval en een grotere kans dat ze geen reserve onderdelen/server hebben. Maar zolang je er niets kritieks op wil draiien is dat natuurlijk geen ramp en is de prijs erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
BlackMonkey schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 14:21:
[...]

Als je dit overzicht mag geloven is het best goedkoop: Domeinnaam prijzen

En ik doelde inderdaad op oude servers. Hierdoor heb je meer kans op uitval en een grotere kans dat ze geen reserve onderdelen/server hebben. Maar zolang je er niets kritieks op wil draiien is dat natuurlijk geen ramp en is de prijs erg mooi.
Ja, deze lijst mag je geloven :)
Heb ik zelf gemaakt destijds, wellicht zijn de prijzen nu iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedboot
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14-07-2024
Ik heb al een jaar een VPS SSD Small bij Contabo.
Ik ben erg blij met de snelheid. Ook draai ik er een website, een Nextcloud en een Plex server.
Gaat als een speer.
Ik draai Ubuntu 18.10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-05 07:58
Contabo is wel maar 100mbit op de goedkope VPS'en. Hetzner biedt gewoon 1000mbit op alles aan. Ben zelf een groot fan van Hetzner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaliXL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-04 14:05
Ik zelf ben al ongeveer een half jaartje klant bij Your own net, en dat bevalt tot nu toe erg goed. Hebben managed nextcloud instances met admin rechten binnen jouw prijsrange.

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:25
Die ga ik binnenkort eens proberen als mijn server bij OVH afloopt. Ziet er interessant uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Nu online
WeHoDo schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 13:44:
[...]

Prima kwaliteit / prijs.
Strato heeft als grote nadeel dat je niet echt een VPS krijgt. Het is een container VPS. Dit heeft als grote nadeel dat je dus zelf geen controle hebt over de kernel. Ook wordt je VPS regelmatig zonder waarschuwing herstart bij Strato.

Niets mis mee voor die prijs overigens, maar het is geen hele echte VPS.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
GrooV schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 09:58:
Contabo is wel maar 100mbit op de goedkope VPS'en. Hetzner biedt gewoon 1000mbit op alles aan. Ben zelf een groot fan van Hetzner
SSD VPS-en beginnen bij 200mbit. Ok, het is geen 1000mbit, maar ligt eraan wat je er mee doet.
Als je 50 gebruikers hebt (VPS als mailserver) dan gaat dit prima op 200mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:28
Je kunt ook voor 2,50 per maand bij Transip een 250GB nextcloud abbo nemen. Dan host je de rest ergens anders.

https://www.transip.nl/stack/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
Drardollan schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 11:19:
[...]

Strato heeft als grote nadeel dat je niet echt een VPS krijgt. Het is een container VPS. Dit heeft als grote nadeel dat je dus zelf geen controle hebt over de kernel. Ook wordt je VPS regelmatig zonder waarschuwing herstart bij Strato.

Niets mis mee voor die prijs overigens, maar het is geen hele echte VPS.
Klopt, je kan geen SELINIX erop draaien.
Over herstarten krijg ik gewoon ruim van te voren een mailtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
WeHoDo schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 11:21:
[...]

Klopt, je kan geen SELINIX erop draaien.
Over herstarten krijg ik gewoon ruim van te voren een mailtje.
Ik heb nog nooit 1 mail gehad, maar dat kan zijn omdat ik ergens iets moet installeren.
Ik weet wel dat ik het per definitie irritant vind, als je bijvoorbeeld TransIP pakt dan heb je daar totaal geen last van. Als er een host herstart moet worden gaan de VPS'en eerst naar een andere bak, maar eerlijk is eerlijk, daar betaal je ook goed voor.

Thanks voor de tip. Gelijk een VPS besteld daar. Gaat echt als de brandweer voor die 5 euro pm. Tenminste fatsoenlijk geheugen en processor (NL krijg je maar 1GB en met geluk 1,5 of 2 processors).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
Drardollan schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 15:46:
[...]

Ik heb nog nooit 1 mail gehad, maar dat kan zijn omdat ik ergens iets moet installeren.
Ik weet wel dat ik het per definitie irritant vind, als je bijvoorbeeld TransIP pakt dan heb je daar totaal geen last van. Als er een host herstart moet worden gaan de VPS'en eerst naar een andere bak, maar eerlijk is eerlijk, daar betaal je ook goed voor.

[...]

Thanks voor de tip. Gelijk een VPS besteld daar. Gaat echt als de brandweer voor die 5 euro pm. Tenminste fatsoenlijk geheugen en processor (NL krijg je maar 1GB en met geluk 1,5 of 2 processors).
Ben benieuwd naar je beleving.
Wat ga je erop draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
WeHoDo schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 15:56:
[...]

Ben benieuwd naar je beleving.
Wat ga je erop draaien?
Ubuntu 18.04 met wat tools als Zabbix en een Unifi controller.

Heb nu diverse Nederlandse partijen gehad, 1 groot drama. Allemaal beloven ze de wereld, maar in de praktijk heb je trage hardware en minimaal geheugen. Dit voelt echt een stuk soepeler aan tot op heden.

Let wel, ik praat enkel over budget VPS'en nu. De VPS'en van bijvoorbeeld TransIP zijn absoluut goed, maar geen budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs
Bedankt voor alle info, heb gekozen voor een Contabo VPS, mogelijk dat nog wat VOH webstorage toevoeg om backups naar te rsyncen. Bedankt voor alle tips/adviezen! Ik zal binnenkort wel laten weten hoe het bevalt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-05 14:23
Kan je later nog switchen van OS? Of zit je vast aan je eerste keuze?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gijs
Ryan_ schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 23:57:
Er zit een herinstallatie optie in het paneel, dus dat moet mogelijk zijn, alleen niet met behoud van data vrees ik. Ubuntu 18.04 is volgensmij een veilige keuze...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Ryan_ schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 23:57:
Over het algemeen kan dat bij een VPS ja.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyberJack
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-04 15:23
Ik zit nu ongeveer een jaar bij Contabo en tot nu toe niets dan lof. Eventuele vragen reageren ze snel op en mocht er onverwacht iets zijn dan wordt je netjes op de hoogte gehouden.

Zelf heb ik de SSD VPS van 8.99 per maand waarop ik Arch linux draai. (16gb geheugen, 400gb storage en een 400mbit verbinding) Daarbinnen draait alles met Docker.

Wisselen van OS is zeker mogelijk, maar dan verlies je wel al je data, dus zorg voor een backup.

Mocht je met firewall of ssh instellingen aan de slag gaan, en mocht je je zelf buitensluiten dan hebben ze console toegang via VNC geregeld. Wachtwoord kan je aanpassen in de beheer omgeving.

https://bottenberg.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
CyberJack schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 08:45:
Mocht je met firewall of ssh instellingen aan de slag gaan, en mocht je je zelf buitensluiten dan hebben ze console toegang via VNC geregeld. Wachtwoord kan je aanpassen in de beheer omgeving.
Die VNC was wel verrassend. Ik ben gewend dat budget VPS aanbieders geen console aanbieden, de duurdere jongens bieden een console aan via controlepaneel.

Maar dit is een prima oplossing, ik heb het direct uitgezet omdat ik VNC niet veilig vind. Maar met 1 druk op de knop is het aan te zetten en te gebruiken, wat gewoon top is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJack
Drardollan schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 09:04:
[...]
ik heb het direct uitgezet omdat ik VNC niet veilig vind. Maar met 1 druk op de knop is het aan te zetten en te gebruiken, wat gewoon top is.
Ik wist nog niet dat die ook uit te zetten is. (y)
Daar ga ik dan ook maar eens naar kijken, want ik vind VNC ook niet veilig genoeg.

Edit: VNC is inderdaad makkelijk uit te zetten. Wel een stuk veiliger.

[ Voor 8% gewijzigd door CyberJack op 29-03-2019 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
CyberJack schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 08:45:
Ik zit nu ongeveer een jaar bij Contabo en tot nu toe niets dan lof. Eventuele vragen reageren ze snel op en mocht er onverwacht iets zijn dan wordt je netjes op de hoogte gehouden.

Zelf heb ik de SSD VPS van 8.99 per maand waarop ik Arch linux draai. (16gb geheugen, 400gb storage en een 400mbit verbinding) Daarbinnen draait alles met Docker.

Wisselen van OS is zeker mogelijk, maar dan verlies je wel al je data, dus zorg voor een backup.

Top dat je ervaring deelt.
Wat heb je op je VPS / docker draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
CyberJack schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 09:06:
[...]

Ik wist nog niet dat die ook uit te zetten is. (y)
Daar ga ik dan ook maar eens naar kijken, want ik vind VNC ook niet veilig genoeg.

Edit: VNC is inderdaad makkelijk uit te zetten. Wel een stuk veiliger.
Kun je bij Contabo je VPS ook booten in veilige modus / rescue modus?
Bij Strato kun je een rescue manager opstarten, waardoor hij een andere "OS" laad en je eigen OS daarnaast inlaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberJack
WeHoDo schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 09:09:
[...]
Wat heb je op je VPS / docker draaien?
Momenteel:
  • een paar sites,
  • Matomo met een MariaDB database (analytics),
  • TinyTinyRss met een PostgreSQL database,
  • Nextcloud met een PostgreSQL database, (ik wil ook seafile nog eens gaan proberen)
  • Traefik (reverse proxy met letsencrypt support),
  • dockprom (Docker hosts and containers monitoring with Prometheus, Grafana, cAdvisor, NodeExporter and AlertManager)
Volgende op de planning is een mail server op basis van MailCow.
Uiteindelijk wil ik alles nog overzetten naar Kubernetes, maar dat zal een migratie worden naar een nieuwe VPS.
WeHoDo schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 09:16:
Kun je bij Contabo je VPS ook booten in veilige modus / rescue modus?
Bij Strato kun je een rescue manager opstarten, waardoor hij een andere "OS" laad en je eigen OS daarnaast inlaad.
Er is een Rescue system optie, waarbij je een boot optie krijgt om op te starten van een "SystemRescueCD", "Debian 9 (live)" of een "Clonezilla" image.

The rescue system is started via the network. It will not change any files on your hard disks. You should consider using the rescue system if you cannot login to your VPS anymore or if you need to fix something that requires the operating system not to be started. Please note that for many cases, connecting via VNC might be the easier approach.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
CyberJack schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 09:26:
[...]

Momenteel:
  • een paar sites,
  • Matomo met een MariaDB database (analytics),
  • TinyTinyRss met een PostgreSQL database,
  • Nextcloud met een PostgreSQL database, (ik wil ook seafile nog eens gaan proberen)
  • Traefik (reverse proxy met letsencrypt support),
  • dockprom (Docker hosts and containers monitoring with Prometheus, Grafana, cAdvisor, NodeExporter and AlertManager)
Volgende op de planning is een mail server op basis van MailCow.
Uiteindelijk wil ik alles nog overzetten naar Kubernetes, maar dat zal een migratie worden naar een nieuwe VPS.

[...]

Er is een Rescue system optie, waarbij je een boot optie krijgt om op te starten van een "SystemRescueCD", "Debian 9 (live)" of een "Clonezilla" image.

The rescue system is started via the network. It will not change any files on your hard disks. You should consider using the rescue system if you cannot login to your VPS anymore or if you need to fix something that requires the operating system not to be started. Please note that for many cases, connecting via VNC might be the easier approach.
toon volledige bericht
Klinkt goed!
Ben zelf zoekende naar een Kerio Connect Fall Back VPS.
De VPS bij Contabo lijkt mij een leuke keuze daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-05 15:19
Heb een tijd geleden ook wel gekeken naar Contabo maar vond het toen precies te goedkoop om goed te zijn. Vroeg me toen constant af wat het addertje onder het gras zou zijn.

Maar blijkbaar is er niet echt sprake van dat addertje

Zal misschien toch ook eens de gok wagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
Kenhas schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 09:39:
Heb een tijd geleden ook wel gekeken naar Contabo maar vond het toen precies te goedkoop om goed te zijn. Vroeg me toen constant af wat het addertje onder het gras zou zijn.

Maar blijkbaar is er niet echt sprake van dat addertje

Zal misschien toch ook eens de gok wagen
Aan het geld zou je geen gat slagen.
En daarnaast gewoon elke dag een backup maken, voor het geval dat. Maar dat hoe ik een tweaker niet te vertellen.

Vanavond ga ik ook eens kijken. Begint toch te kriebelen om te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
Gijs schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 02:16:
[...]

Er zit een herinstallatie optie in het paneel, dus dat moet mogelijk zijn, alleen niet met behoud van data vrees ik. Ubuntu 18.04 is volgensmij een veilige keuze...
Mag ik vragen waarom je gekozen hebt voor 18.04 ipv 18.10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
Gebruik zelf altijd CentOS 7.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Ryan_ schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 10:06:
[...]

Mag ik vragen waarom je gekozen hebt voor 18.04 ipv 18.10?
Voor servers kies je bij Ubuntu de .04 omdat dit LTS versies zijn. Ofwel, langere support.

18.04 wordt ondersteunt tot april 2023 en 18.10 tot juli 2019.

https://www.ubuntu.com/about/release-cycle

[ Voor 6% gewijzigd door Drardollan op 29-03-2019 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs
Drardollan schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 10:11:
[...]

Voor servers kies je bij Ubuntu de .04 omdat dit LTS versies zijn. Ofwel, langere support.

18.04 wordt ondersteunt tot april 2023 en 18.10 tot juli 2019.

https://www.ubuntu.com/about/release-cycle
Ja en mogelijk zelfs tot april 2028 als we de geruchtenmolen mogen geloven: https://liliputing.com/20...rs-really-really-lts.html
Dus inderdaad een veilige keuze, met op het moment nog genoeg moderne features, en tegen de tijd dat er weer genoeg nieuw leuks is zal de 20.04 LTS uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Gijs schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 12:40:
[...]

Ja en mogelijk zelfs tot april 2028 als we de geruchtenmolen mogen geloven: https://liliputing.com/20...rs-really-really-lts.html
Dus inderdaad een veilige keuze, met op het moment nog genoeg moderne features, en tegen de tijd dat er weer genoeg nieuw leuks is zal de 20.04 LTS uitkomen.
Voor servers heb je sowieso vaak niet van die moderne features nodig. Ik denk dat de meeste Linux bakken met Ubuntu dienen als webserver, zolang Apache/PHP/MariaDB updates krijgen is het voor de meeste mensen al meer dan prima.

Maar 10 jaar is wel echt lang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-04 08:49

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Dit iets voor je?
https://soleus.nu/lidmaatschap/

Pas redelijk binnen je prijs en voor jouw gebruik lijkt het me meer dan prima. :)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
unezra schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:33:
Dit iets voor je?
https://soleus.nu/lidmaatschap/

Pas redelijk binnen je prijs en voor jouw gebruik lijkt het me meer dan prima. :)
Idee is leuk, maar nog best prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
Gijs schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 21:51:
Bedankt voor alle info, heb gekozen voor een Contabo VPS, mogelijk dat nog wat VOH webstorage toevoeg om backups naar te rsyncen. Bedankt voor alle tips/adviezen! Ik zal binnenkort wel laten weten hoe het bevalt!
Heb je de VPS al draaien en bevalt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-05 19:18

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Modbreak:Ik heb even wat posts verwijderd omdat ze de sfeer binnen het topic redelijk verpestten en om te voorkomen dat het op de man zou gaan.

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs
WeHoDo schreef op zondag 31 maart 2019 @ 23:29:
[...]

Heb je de VPS al draaien en bevalt het?
Yes, de vps draait en alles is ingericht met Docker containers op Ubuntu 18.04.Zelfs gitlab draait soepel, terwijl dat eigenlijk een hele zware applicatie is (min 2gb ram en 2 cores nodig volgens de website). Wat mij betreft een aanrader, kan echter nog niet veel zeggen over uptime en betrouwbaarheid. :)
Kort lijstje van wat er nu op de server staat met Docker:
- Nextcloud als cloudopslagdienst
- Nginx als proxy en wat nginx nog meer doet, met automatische letsencrypt
- Ghost als website host
- gitlab als git server, maar wordt denk ik vervangen door gitea ivm snelheid
- portainer als interface voor Docker
- fail2ban om half Azië buiten de deur te houden, had 5600 SSH login attempts in 12 uur uit China/India voor ik het installeerde
Er komt nog meer bij vermoed ik maar voor nu is het even goed 8)7

Edit: dit heb ik gebruikt om de Dockers op te zetten https://github.com/evertr...ypt-nginx-proxy-companion

[ Voor 6% gewijzigd door Gijs op 01-04-2019 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
Gijs schreef op maandag 1 april 2019 @ 14:01:
[...]

Yes, de vps draait en alles is ingericht met Docker containers op Ubuntu 18.04.Zelfs gitlab draait soepel, terwijl dat eigenlijk een hele zware applicatie is (min 2gb ram en 2 cores nodig volgens de website). Wat mij betreft een aanrader, kan echter nog niet veel zeggen over uptime en betrouwbaarheid. :)
Kort lijstje van wat er nu op de server staat met Docker:
- Nextcloud als cloudopslagdienst
- Nginx als proxy en wat nginx nog meer doet, met automatische letsencrypt
- Ghost als website host
- gitlab als git server, maar wordt denk ik vervangen door gitea ivm snelheid
- portainer als interface voor Docker
- fail2ban om half Azië buiten de deur te houden, had 5600 SSH login attempts in 12 uur uit China/India voor ik het installeerde
Er komt nog meer bij vermoed ik maar voor nu is het even goed 8)7

Edit: dit heb ik gebruikt om de Dockers op te zetten https://github.com/evertr...ypt-nginx-proxy-companion
toon volledige bericht
Goed om te horen, welke VPS heb je, de M variant met 16 GB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs
WeHoDo schreef op maandag 1 april 2019 @ 14:12:
[...]

Goed om te horen, welke VPS heb je, de M variant met 16 GB?
Nee zo rijk ben ik helaas niet :*) Voor mijn doel was gewoon de S variant met 4 cores, 8GB en 200GB opslag meer dan genoeg, mocht ik ooit meer nodig hebben dan image ik de handel gewoon en zet het over naar een grotere, maar zal de komende tijd echt niet nodig zijn aangezien het alleen wat prive dingen draait..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Gijs schreef op maandag 1 april 2019 @ 14:32:
[...]

Nee zo rijk ben ik helaas niet :*) Voor mijn doel was gewoon de S variant met 4 cores, 8GB en 200GB opslag meer dan genoeg, mocht ik ooit meer nodig hebben dan image ik de handel gewoon en zet het over naar een grotere, maar zal de komende tijd echt niet nodig zijn aangezien het alleen wat prive dingen draait..
De server zelf images zal lastig worden...

Maar ik neem aan dat dat met Docker wel kan? Zo ja, dat zou voor mij wel een pré zijn om eens in Docker te duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-05 14:33
Ik zelf gebruik nu sinds een maand bij Contabo de VPS L variant voor 14,99 per maand. Een prima VPS en de snelheid is echt top! Een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
Gijs schreef op maandag 1 april 2019 @ 14:32:
[...]

Volgens mij kun je zeer makkelijk upgraden van diskspace etc.
Maar leuk dat het bevalt kwa snelheid. Nu maar wachten op de stabiliteit.
Maar las dat dit vrij goed was op diverse fora's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberJack
Drardollan schreef op maandag 1 april 2019 @ 14:34:
[...]

Maar ik neem aan dat dat met Docker wel kan? Zo ja, dat zou voor mij wel een pré zijn om eens in Docker te duiken.
Docker maakt het migreren van data gelukkig redelijk makkelijk. Zolang je met volume mounts werkt kan je alles 1 op 1 overzetten (met rsync bijvoorbeeld), en daarna je containers weer starten.

Als je geen volume mounts gebruikt, kan je het "docker export" commando gebruiken. Deze exporteert de container naar een tar bestand, welke je op de nieuwe server weer kan inlezen met "docker import".

Zelf gebruikt ik momenteel geen docker swarm, maar gewoon docker-compose (met volume mounts).
Automatisch uitrollen van mijn website code doe ik momenteel nog niet, maar dit zou ook moeten kunnen met docker-compose.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs
Drardollan schreef op maandag 1 april 2019 @ 14:34:
[...]

Klopt inderdaad, gelukkig is ooit over een jaar of 5 tot 10. Het probleem van een toekomstige mijzelf dus :9 Maar met Docker zal het migreren inderdaad niet al te moeilijk moeten zijn.
CyberJack schreef op maandag 1 april 2019 @ 14:40:
[...]

Docker maakt het migreren van data gelukkig redelijk makkelijk. Zolang je met volume mounts werkt kan je alleen 1 op 1 overzetten (met rsync bijvoorbeeld), en daarna je containers weer starten.

Als je geen volume mounts gebruikt, kan je het "docker export" commando gebruiken. Deze exporteert de container naar een tar bestand, welke je op de nieuwe server weer kan inlezen met "docker import".

Zelf gebruikt ik momenteel geen docker swarm, maar gewoon docker-compose (met volume mounts).
Automatisch uitrollen van mijn website code doe ik momenteel nog niet, maar dit zou ook moeten kunnen met docker-compose.
Handig om ook weer te weten wanneer ik een keer wil updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Gijs schreef op maandag 1 april 2019 @ 14:44:
[...]

Klopt inderdaad, gelukkig is ooit over een jaar of 5 tot 10. Het probleem van een toekomstige mijzelf dus :9 Maar met Docker zal het migreren inderdaad niet al te moeilijk moeten zijn.
Ik ken Docker enkel van naam, dus vergeef mijn domheid. Heb je met Docker geen last van het onderliggende platform? Net als Hyper-V en VMWare dat niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:38

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Grappig, ben ook naar het kijken naar een instap-VPS. Contabo lijkt me een goede tip.
Vraag me af wat voor panels "nodig" zijn, heb je bv. genoeg aan de gratis Webmin en LAMP?
Mijn Linux kennis is redelijk beperkt nog.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
Joepla schreef op maandag 1 april 2019 @ 15:36:
Grappig, ben ook naar het kijken naar een instap-VPS. Contabo lijkt me een goede tip.
Vraag me af wat voor panels "nodig" zijn, heb je bv. genoeg aan de gratis Webmin en LAMP?
Ligt eraan wat je wilt doen met je CP.
Wil je ook andere gebruikers erop inlaten loggen of alleen je zelf?
Dan is WebMin al voldoende. Anders moet je iets nemen als cPanel of Plesk.
Daarin kun je gebruikers aanmaken met hun eigen gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

@WeHoDo Thx. Ik wil beginnen met wat zaken erop te zetten die ik nu lokaal op een RPi draai, zoals Traccar, OpenVPN e.d. Ik zal de enige zijn die de VPS zal beheren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeHoDo
Joepla schreef op maandag 1 april 2019 @ 15:43:
@WeHoDo Thx. Ik wil beginnen met wat zaken erop te zetten die ik nu lokaal op een RPi draai, zoals Traccar, OpenVPN e.d. Ik zal de enige zijn die de VPS zal beheren.
Dan is WebMin prima.
En anders bestel je er later Plesk bij ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs
WeHoDo schreef op maandag 1 april 2019 @ 15:47:
[...]

Dan is WebMin prima.
En anders bestel je er later Plesk bij ofzo.
Plesk is alleen best prijzig, waardoor je dan misschien beter een host kan nemen met een plesk licentie zoals Strato, daar krijg je het er namelijk gratis bij.
Joepla schreef op maandag 1 april 2019 @ 15:43:
Ik draai nu soortgelijke services met Docker met een webinterface via Portainer. Als je daarnaast nog webmin gebruikt moet je een heel eind komen. Mocht je interesse hebben kan ik je wel doorsturen wat ik allemaal heb ingesteld precies? Het vergt wel in het begin werken met de terminal via SSH om het op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
Gijs schreef op maandag 1 april 2019 @ 16:15:
[...]

Plesk is alleen best prijzig, waardoor je dan misschien beter een host kan nemen met een plesk licentie zoals Strato, daar krijg je het er namelijk gratis bij.

[...]

Ik draai nu soortgelijke services met Docker met een webinterface via Portainer. Als je daarnaast nog webmin gebruikt moet je een heel eind komen. Mocht je interesse hebben kan ik je wel doorsturen wat ik allemaal heb ingesteld precies? Het vergt wel in het begin werken met de terminal via SSH om het op te zetten.
Niet helemaal, ligt net wat voor specs je de VPS wilt hebben.
Soms is Strato voordeliger, maar Contabo doet hierin goed mee in prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJack
Drardollan schreef op maandag 1 april 2019 @ 15:07:
[...]
Heb je met Docker geen last van het onderliggende platform? Net als Hyper-V en VMWare dat niet hebben.
Wat bedoel je precies met "Heb je met Docker geen last van het onderliggende platform?".

Je hebt een linux systeem nodig om docker op de draaien, maar deze mag minimaal zijn (windows of mac kan ook, maar werkt minder goed). Verder draait alles containers en staan je bestanden in eventuele volumes. Buiten wat Docker gebruikt heb je binnen je containers niet met het Linux systeem te maken.

Je kan er optioneel voor kiezen om (lokale) storage te koppelen aan containers. Hierdoor kunnen files uit de container op (lokale) storage gezet worden. Hiermee kan je een complete rebuild van je containers doen zonder data te verliezen (en dit maakt het migreren van data makkelijker).
Joepla schreef op maandag 1 april 2019 @ 15:36:
Houd er rekening mee dat je met een VPS zelf verantwoordelijk bent voor het onderhoud. Dit betekend dat je iets moet doen om er voor te zorgen dat je systeem up-to-date blijft. Buiten het er voor zorgen dat je systeem up-to-date blijft moet deze ook goed geconfigureerd worden.

Lees voor dat je een VPS opzet eens wat artikelen over het hardenen van een linux server. Een hack voorkomen is beter dan genezen (nou ja, genezen zal dan vaak niet mogelijk zijn, een herinstallatie wel).

Verder kan ik je aanraden alle installatie stappen op te schrijven. Mocht het fout gaan, of als je in de toekomst een herinstallatie wil doen, zal dit zeker helpen. Alle stappen/commando's onthouden is haast onmogelijk.
Ik weet niet of webmin en docker goed samen werken. Een admin panel zorgt vaak voor een beheerbare omgeving op de machine zelf. Bij Docker draait alles in containers waar een lokale webmin geen toegang tot zal hebben. Een van de redenen dat ik Docker gebruik is dat er zo min mogelijk dependencies nodig zijn op mijn lokale systeem. Een admin panel pas voor mij dan juiste helemaal niet (Portainer is dan wel een aardige tussenoplossing moet ik zeggen, al gebruikt ik die zelf niet op mijn vps).

[ Voor 20% gewijzigd door CyberJack op 01-04-2019 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
Is het leuk om hiervoor met een paar man een nieuwe topic te maken, hoe je het beste een VPS kan opzetten? Of is dat er al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJack
WeHoDo schreef op maandag 1 april 2019 @ 16:35:
Is het leuk om hiervoor met een paar man een nieuwe topic te maken, hoe je het beste een VPS kan opzetten? Of is dat er al?
Hoe je een VPS het beste kan opzetten hangt natuurlijk helemaal van het doel van je VPS af. Ook de voorkeur voor het OS is belangrijk.

Maar ik sta zeker open voor een topic over het opzetten, onderhouden, hardenen en backupen van een VPS (en alle andere zaken die hier bij komen kijken). Dat staat in principe los van de oorspronkelijk vraag in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

[...]Mocht je interesse hebben kan ik je wel doorsturen wat ik allemaal heb ingesteld precies? Het vergt wel in het begin werken met de terminal via SSH om het op te zetten.
Dat aanbod neem ik graag aan. Het lijkt me handig dat ik me eerst wat meer inlees, zoals @CyberJack al aangaf, dan kom ik er graag op terug!
CyberJack schreef op maandag 1 april 2019 @ 16:28:
[...]
Houd er rekening mee dat je met een VPS zelf verantwoordelijk bent voor het onderhoud. Dit betekend dat je iets moet doen om er voor te zorgen dat je systeem up-to-date blijft. Buiten het er voor zorgen dat je systeem up-to-date blijft moet deze ook goed geconfigureerd worden.

Lees voor dat je een VPS opzet eens wat artikelen over het hardenen van een linux server. Een hack voorkomen is beter dan genezen (nou ja, genezen zal dan vaak niet mogelijk zijn, een herinstallatie wel).

Verder kan ik je aanraden alle installatie stappen op te schrijven. Mocht het fout gaan, of als je in de toekomst een herinstallatie wil doen, zal dit zeker helpen. Alle stappen/commando's onthouden is haast onmogelijk.
Mee eens, ik ga eerst aan de slag. Ik draai een aantal RPi's onder Linux, waarop diverse zaken draaien. Ik weet dus wel redelijk de weg, maar het beheren en zeker ook de security updates zijn op een VPS inderdaad andere koek.
WeHoDo schreef op maandag 1 april 2019 @ 16:35:
"Het grote VPS-starten" topic ;)
Zou heel mooi zijn als mede-Tweakers hun ervaringen ook op dat gebied zouden willen delen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Voor de geïnteresseerden een vergelijking tussen een TransIP BladeVPS X8 en Contabo VPS S SSD. Beide systemen draaien CentOS 7 met kernel 3.10.

TransIP:
# ./showdown.sh
real    0m23.573s
user    0m23.531s
sys     0m0.016s
model name      : Westmere E56xx/L56xx/X56xx (Nehalem-C)
MemTotal:        8008848 kB

Contabo:
# ./showdown.sh
real    0m25.358s
user    0m25.323s
sys     0m0.026s
model name      : Intel(R) Xeon(R) CPU E5-2620 v3 @ 2.40GHz
MemTotal:        8008856 kB

TransIP:
# ./duckstad.sh

Calculating the first 5000 decimals of pi using 4 parallel processes
Total time: 24.94 seconds
Average time per calculation: 6.23 seconds

Contabo:
# ./duckstad.sh 

Total time: 27.35 seconds
Average time per calculation: 6.83 seconds

TransIP:
# dd if=/dev/zero of=~/t bs=2G count=1 oflag=dsync
0+1 records in
0+1 records out
2147479552 bytes (2.1 GB) copied, 5.19013 s, 414 MB/s

Contabo:
0+1 records in
0+1 records out
2147479552 bytes (2.1 GB) copied, 19.0239 s, 113 MB/s

TransIP:
# dd if=/dev/zero of=~/t bs=512 count=10000 oflag=dsync
10000+0 records in
10000+0 records out
5120000 bytes (5.1 MB) copied, 13.6045 s, 376 kB/s

Contabo:
10000+0 records in
10000+0 records out
5120000 bytes (5.1 MB) copied, 5.67598 s, 902 kB/s

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyberJack
Ik heb voor het bespreken van de inrichten en onderhoud van een VPS een nieuw topic gemaakt: [VPS] Opzetten en onderhouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webgangster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:06
Bizare vergelijking als je de prijs meeneemt zeg! Het is dat iedereen elkaar napraat om TransIP te nemen..
Aan de andere kant, dit soort testjes zeggen niet zoveel, het zijn moment opnames en te kort.

Een voorbeeld: De gemiddelde hypervisor neemt niet al binnen 30 seconden het besluit om een migratie te doen naar een host waar een betere performance is (als dat al is ingesteld!) of moved dus niet binnen 30 seconden andere virtuele machines weg. En het is een benchmark, 95 procent van de virtuele machines die Twekaers aanschaffen staan niets te doen gok ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Als je puur voor de storage gaat is Soyoustart ARM-servers van OVH wel een interessante optie met vanaf 2 TB schijfruimte en 250 Mbps netwerk voor € 4,99 ex BTW.
Zijn wel vaak uitverkocht maar je kan jezelf abonneren op https://checkservers.ovh/ dan krijg je een e-mail zodra er een server beschikbaar is.
Ik gebruik het zelf voornamelijk voor backupdoeleinden (1 van de 4 locaties waar ik naartoe backup) maar heb er ook een Nextcloud op geïnstalleerd staan, niet snel maar wel functioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
8088 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 17:58:
Voor de geïnteresseerden een vergelijking tussen een TransIP BladeVPS X8 en Contabo VPS S SSD. Beide systemen draaien CentOS 7 met kernel 3.10.

TransIP:
# ./showdown.sh
real    0m23.573s
user    0m23.531s
sys     0m0.016s
MemTotal:        8008848 kB

Contabo:
# ./showdown.sh
real    0m25.358s
user    0m25.323s
sys     0m0.026s
MemTotal:        8008856 kB

TransIP:
# ./duckstad.sh

Total time: 24.94 seconds
Average time per calculation: 6.23 seconds

Contabo:
# ./duckstad.sh 

Total time: 27.35 seconds
Average time per calculation: 6.83 seconds

TransIP:
0+1 records in
0+1 records out
2147479552 bytes (2.1 GB) copied, 5.19013 s, 414 MB/s

Contabo:
0+1 records in
0+1 records out
2147479552 bytes (2.1 GB) copied, 19.0239 s, 113 MB/s

TransIP:
10000+0 records in
10000+0 records out
5120000 bytes (5.1 MB) copied, 13.6045 s, 376 kB/s

Contabo:
10000+0 records in
10000+0 records out
5120000 bytes (5.1 MB) copied, 5.67598 s, 902 kB/s
toon volledige bericht
Leuk om te lezen. Verschilt dus weinig, behalve dan fors in de prijs.

Helaas weet ik uit ervaring dat TransIP goede en slechte clusters heeft. Toen ik mijn eigen hostingbedrijf nog had, was er 1 server altijd de klos (trage disken, slechte latency). Uiteindelijk nieuwe server aangevraagd in een ander cluster en alles over, problemen opgelost.

TransIP heeft wel een aantal grote voordelen, bv. 2 uur backup, goede monitoring, directe oplevering, grandioos controlepaneel en hele goede support. Maar daar betaal je dik voor.

Sowieso zijn VPS’en in Nederland ontzettend duur vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-04 08:49

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

webgangster schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 21:28:
Bizare vergelijking als je de prijs meeneemt zeg! Het is dat iedereen elkaar napraat om TransIP te nemen..
Aan de andere kant, dit soort testjes zeggen niet zoveel, het zijn moment opnames en te kort.
Dat heeft niets met napraten te maken. Ik heb en had zelf een paar VPSen bij TransIP draaien en ben er domweg tevreden over. (Mijn stichting draaide er 2, mijn werkgever heeft er ook nog 2.)
Een voorbeeld: De gemiddelde hypervisor neemt niet al binnen 30 seconden het besluit om een migratie te doen naar een host waar een betere performance is (als dat al is ingesteld!) of moved dus niet binnen 30 seconden andere virtuele machines weg. En het is een benchmark, 95 procent van de virtuele machines die Twekaers aanschaffen staan niets te doen gok ik zo.
Dat dus. Een benchmark is heel erg leuk, maar als je in de praktijk maar 10% van de maximale performance nodig hebt, boeit het allemaal niet zo.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-05 15:19
@CyberJack bedankt voor het topic. Staat tussen mijn bookmarks. Zeer handig.
Er zijn honderden tutorials te vinden op internet die allemaal zaken net op een iets andere manier doen. Meestal bereik ik wat ik wil met de DigitalOcean pagina's maar is goed dat er eens een verzamelplaats komt voor het goed opzetten van een vps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

CyberJack schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 21:10:
Ik heb voor het bespreken van de inrichten en onderhoud van een VPS een nieuw topic gemaakt: [VPS] Opzetten en onderhouden
Dit wordt ongetwijfeld een topic waar veel van te leren is, hulde & dank daarvoor! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
Hoe zijn jullie ervaringen tot nu toe met Contabo VPS? Iedereen nog tevreden? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Twee Smokeping-grafiekjes van eerder genoemde VPSen, gemeten vanaf mijn fUPC Ziggo-verbinding (250/40 tot 15 april, 300/40 sinds 15 april) te Rotterdam:

TransIP:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Fcq1koT.png

Contabo:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/F0YXyr1.png
Ryan_ schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 10:18:
Hoe zijn jullie ervaringen tot nu toe met Contabo VPS? Iedereen nog tevreden? :D
Ik heb er wegens tijdgebrek nog niets mee kunnen doen. Als blijkt dat snapshots probleemloos gemaakt en teruggezet kunnen worden, dan zal ik 'm aanhouden als mirror voor wat eigen tools, maar echt intensief zal ik 'm niet gaan gebruiken.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-05 20:14
8088 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 17:58:
Dank voor de test, maar zoals anderen al melden is het slechts een moment opname. Ik had laatst met een filetransfer van mijn Cantobo VPS een disk utillization van 100% met een snelheid van slechts 45Mbps!
Heb de productie omgeving maar weer even teruggezet naar mijn TransIP VPS. Voelde niet lekker...
Ik zal eerdaags nog eens een testje uitvoeren voor de uiteindelijke keuze..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Gijs schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 13:33:
Ryan_ schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 10:18:
Ik heb er al 1 jaar een VPS en heb niks te klagen. Performance is goed, support antwoord snel en is capabel, zelfs voor dat prijspunt.

[ Voor 19% gewijzigd door Freekers op 17-07-2019 10:33 ]

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-05 20:14
Hmm wilde net even een testje doen op mijn Contabo VPS en zie dat ie herstart is vannacht..zomaar..Duidt meestal op een hardware issue...Staat niets in hun storingen lijst en al de emergency maintenance meldingen bevat niet mijn host en de tijden zijn van overdag...

edit: ik zie nu ook dat mijn netwerk settings in het controle panel verschillen met die door hunzelf door de box zijn geconfigureerd. Het netmask (en daarmee broadcast) is nu anders. Dit vanwege een verandering in netwerk configuratie migraties...Dus ze zijn wel bezig met iets, maar je moet daarachter komen via het controle panel ipv een mailtje naar je klant te sturen. Beetje apart..

[ Voor 42% gewijzigd door idef1x op 17-07-2019 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Ik zou graag van OneDrive overstappen naar cloud opslag op een VPS icm Seafile. Is het een goed plan om bij Contabo een VPS met genoeg opslag te kopen (700GB bijvoorbeeld) en daarop alle bestanden te plaatsen zodat ik daar vervolgens toegang tot heb via Seafile? Vervolgens ben ik dan van plan een backup met rclone naar bijvoorbeeld Backblaze te maken. Is dit een redelijke optie, of ga ik tegen problemen aanlopen? Dit aangezien je natuurlijk wel zowel voor de Seafile VPS als voor de backup, je bestanden ergens anders hebt staan.

Helaas heb ik niet hardware met een internetverbinding die geschikt is voor het zelf hosten.

[ Voor 17% gewijzigd door Stefan22 op 14-04-2020 12:27 ]

Pagina: 1