Hogere informatie dichtheid voor frontpage reacties!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMaurice
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 13-09 09:07
Beste tweakers,

Als de "Reageer" link onder elke comment zou worden vervangen door een mooi, klein knopje direct links van de score, dan zouden de comments een iets hogere informatiedichtheid hebben en hoeven lezers iets minder ver te scrollen.

Op deze pagina met 50 comments:
nieuws: Rechter VS raadt aan Amerikaans importverbod in te stellen op iPhones

zou dat de lengte met 2 schermgroottes verminderen (50 * 1cm). Dit knopje zou dezelfde onopvallende kleur hebben als de reactie achtergrond, zodat de +1 scores goed op blijven vallen. Verder is het een erg mooie comment section, stukken beter dan disqus of reddit, vooral door de gekleurde +1 scores! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-09 11:48
Ik lees eerst een comment en wil dan reageren. Dan is het dus niet handig als de “reageer” knop bovenaan de reactie naast de score zit. Dan moet ik namelijk weer terug naar boven scrollen om te reageren. Verder wel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Het lijkt me dat als die knop zo onzichtbaar wordt, dat dat een negatieve invloed heeft op het aantal reacties? Of anders gezegd, de "uitnodiging tot reageren" wordt een stuk minder merkbaar/zichtbaar.

Daarbij wordt het voor het schrijven van reacties op een klein scherm ook veel moeilijker; kleinere knoppen zijn daar moeilijk in te drukken, zeker als ze dicht naast een andere element staan dat interactie biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleo123
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 23:57
Op telefoon is er rechts onder een knopje om direct naar beneden te scrollen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vG07ObqyPCUQ5XFVFrlAncSr/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:36

crisp

Devver

Pixelated

Ik denk dat je erg moet oppassen om 'hogere informatiedichtheid' tot doel te verheffen. Naar mijn mening zou usability voorop moeten staan, en belangrijke functies achter kleine onopvallende knopjes zetten helpt daar niet bij ;)

Intentionally left blank