Full ranges, klein of groot? (P@DDO?)

Pagina: 1
Acties:

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

Topicstarter
(overleden)
Ik was dus gister weer even bij Ron de Vries, en daar hadden ze 2* 8" full range speakers in de aanbieding (van Magnat).

De gozer die daar stond (jij toevallig P@?) zei dat deze wel goed klonken, dus ik had zo iets van dan moet ik die maar gaan kopen. Maar ik zit er nu eens over na te denken, en ik vraag me af of het niet veel verstandiger is om gewoon kleine full ranges te kopen, voornamelijk omdat ruimte een issue is.

Zullen kleinere FR's kwalitatief niet beter zijn voor hetzelfde geld? en slaan nog 2* 8" niet compleet dood in mijn auto?
en waar zou ik ze in godsnaam moeten monteren?

de setup die ik nu heb ziet er als volgt uit:
(en op die 2 FR's na, heb ik even geen geld meer om te upgraden)

Opel Astra '01 Station, met:
voor 8 speakers, standaard opel
Pioneer 4x40w. Mosfet

achterin:
Magnat Classic 480 2x240W of 4x150W
2x Magnat XTC 1200 (12" sub, 240W Rms)
maar hier moet dus in totaal al een 2x40L kast omheen, das al 80L weg, en dan wordt het dus best krap.

ik zou hier dus of nog 2 8" in kunnen zetten, of kleine speakers, die ik dan ook nog mooi naast m'n sub's kwijt kan.

wat zouden jullie me dan aanraden?

het is er overigens voornamelijk voor om fatsoenlijk muziek te hebben als we op een grasveld staan met een mannetje of wat, iets wat we regelmatig doen, en we houden er allemaal wel van als we een beetje normaal (lees:luide) muziek aan kunnen hebben.

Eigenlijk is de vraag dus voornamelijk:
Trekken kleine(re) Full Ranges het ook over een ruim stuk terrein, en vallen ze dan niet in het niet?

enne, p@ddo, is er uberhaubt wel iets in die prijsklasse, wat een beetje fatsoenlijk klinkt voor de rest? ik neem aan dat je weet over welke speakers ik het hierboven heb.

O ja, die speakers die komen dus gewoon op 2 v.d. 4 kanalen van mijn Classic 480, ik weet wel dat ik dan eigenlijk te weinig vermogen voor mijn XTC's heb, maar dat moet maar even tot ik weer geld heb.... :(

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:19

JT

VETAK y0

Waarom geen 2 weg ? Zoiets als dit :

Afbeeldingslocatie: http://www.onlinecarstereo.com/caraudio/assets/ProductImages/62.1i.jpg

Beter geluid, en hij is 16,5 cm, dus voor gewone muziek genoeg bas. En hij is van infinity, dus dat zit ook wel goed.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel