Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 19:58

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Heb een RoG R280x Matrix Platinum, die sinds ik BF4 heb geinstalleerd, ineens lijkt te zijn overleden. Anderhalf uur zonder probleem kunnen gamen, niet boven de 80c uitgeweest. Daarna wat YT gekeken terwijl ik wat aan het browsen was. Eerst flikkert het scherm heel kort een paar keer, daarna allemaal grijs/zwarte horizontale strepen over het hele scherm.

Verse driver install geprobeerd, lag al wat achter. Kaart eruit gehaald, schoongeblazen, blijft het helaas doen. Krijg na reset ook de melding van mijn AMD driver dat hij is gecrasht. Nu mijn oude R9 270 erin, en niks aan het handje. Lijkt mij dus gedane zaak?

Ben al aan het rondkijken voor een vervanging, 2ehands voor rond de €150.
RX580 GTS 8gb of een R9 380 8gb?
Wil wel een redelijke upgrade voor het geld.

Speel op het moment GTA V, DayzSA, BF4, Wreckfest, Red Alert 2 8)

---RAWE CEEK!!!---

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Zou wat benchmarks eens erbij zoeken van kaarten die in je budget ligt. En uiteraard de beste eruit pikken.
Ik kijk meestal op tomshardwarepage, die heeft meestal een groot uitgebreide tests van gpu’s van de allerlaagste tot de snelste op de markt.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Ben er nu nog niet zeker van of dat het wel mijn GPU is. Met mijn oudere kaar vertoont hij nu ook kuren, misschien mobo overleden?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11-09 15:15
NoFearCreations schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 14:14:
Ben er nu nog niet zeker van of dat het wel mijn GPU is. Met mijn oudere kaar vertoont hij nu ook kuren, misschien mobo overleden?
Voeding? Welke voeding heb je (exact model graag)

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
iCore schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 14:19:
[...]

Voeding? Welke voeding heb je (exact model graag)
Corsair TX750M. Ben even aan het testen geweest, met de RoG kaart blijft hij crashen, met de R9 270 doet hij het nu alweer een minuut of 15 goed. Ben huiverig om zomaar een andere kaart te gaan kopen, als dat het niet is. En omdat dit mijn eerste keer Intell is, heb ik ook verder niks om te testen.

Ook heb ik het mobo even uit gebouwd, leek wat beschadiging te zitten aan het pci slot.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:09

nelizmastr

Goed wies kapot

De RX580 en R9 380 komen niet eens bij elkaar in de buurt. De 480 was al even snel als de 390X, de 580 is nog weer een procent of 10-15 beter. Wat mij betreft een no brainer.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

nelizmastr schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 16:31:
[...]

De RX580 en R9 380 komen niet eens bij elkaar in de buurt. De 480 was al even snel als de 390X, de 580 is nog weer een procent of 10-15 beter. Wat mij betreft een no brainer.
Zeker in gebruik met BF4 is een RX580 aan te raden

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1