Mijn receiver springt steeds uit en knippert rood?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1195744

Topicstarter
Mijn vraag
...Als ik mijn receiver (AVR 1311) aanschakel springt deze na 4seconden terug uit en knippert rood. Mijn gebruiksaanwijzing bied geen oplossing. Tenzij het versterkerscircuit niet zou functioneren. Kan ik dit zelf oplossen?

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12:43
Dat is een bescherming tegen kortsluiting of oververhitting, zie bijvoorbeeld https://denon.custhelp.co...-on%2Fstandby-led-flashes. Omdat het al na het aanzetten gebeurt zal het meest waarschijnlijk of een kortsluiting in een speaker draad zijn of een speaker heeft het begeven. Kijk eerst of je ergens kortsluiting ziet in de speaker draden of bij de aansluitingen, daarna kun je proberen een voor een speakers af te koppelen, totdat hij blijft spelen. Mocht dat niet helpen om het probleem te vinden dan wordt het een reset, als dat niet helpt kun je nog een reparateur inschakelen.

[ Voor 6% gewijzigd door martyw op 27-03-2019 06:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-07 19:59
@Anoniem: 1195744 alles afkoppelen en dan aanzetten is nog sneller. Dus alle aansluitingen behalve stroom (duh) en dan aanzetten. Schiet hij dan nog in de beveiliging, dan is de versterker defect. Zo niet, 1 voor 1 alles weer aansluiten. Dus 1 speaker - uitproberen - andere speaker - uitproberen - etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12:43
blissard schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 08:09:
@Anoniem: 1195744 alles afkoppelen en dan aanzetten is nog sneller. Dus alle aansluitingen behalve stroom (duh) en dan aanzetten. Schiet hij dan nog in de beveiliging, dan is de versterker defect.
...
Je kunt dan eerst nog een reset doen met alle speakers afgekoppeld, als hij daarna nog in de beveiliging schiet wordt het tijd voor professionele hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07 12:10

Audione0

Strijdt der titanen

En draai hem even op en spuit dmv perslucht de binnenkant even schoon van stof.

Gezien het apparaat al een wat langer leeft is er denk ik al wat stof gaan ophopen in het apparaat wat oververhitting kan veroorzaken.

Was bij mijn Maranz destijds ook, en gaf dezelfde problemen.

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-07 19:59
Als het direct na aanzetten is, verwacht ik niet dat het oververhitting is.
Pagina: 1