Beste Tweakers,
Sinds een aantal weken zit ik met een probleem waar ik de oplossing maar niet voor kan vinden.
Ik bezit over het volgende systeem:
Het probleem:
Het systeem heeft anderhalf jaar lang stabiel gedraaid zonder problemen, CPU draait op 4.2Ghz.
Sinds een aantal weken heb ik last van freezes/crashes op compleet willekeurige momenten. In Overwatch verdwijnt dan ineens de HUD waarna de hele game/pc vervolgens vast loopt, in Diablo 3 grote framedrops waarna het zelfde fenomeen zich voordoet. Enige manier om eruit te komen is de PC aan en uit te zetten.
Er lijkt verder geen patroon in te zitten. Ik heb dagen gehad waar het uren lang goed ging, ik heb ook dagen gehad dat de PC bij het opstarten drie keer achter elkaar vast loopt. In eerste instantie dacht ik aan een foute installatie van de games, maar ook zonder te gamen blijf ik crashes houden. Eventviewer geeft geen gekke foutmeldingen aan.
Wat heb ik zelf geprobeerd?
Sinds een aantal weken zit ik met een probleem waar ik de oplossing maar niet voor kan vinden.
Ik bezit over het volgende systeem:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Antec Three Hundred Two | € 81,05 | € 81,05 |
1 | OCZ ZS Series 750W | € 0,- | € 0,- |
2 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile | € 47,99 | € 95,98 |
1 | Samsung Syncmaster S22B350B Rood, Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Logitech G15 Gaming Keyboard | € 0,- | € 0,- |
1 | Samsung 840 EVO 120GB | € 0,- | € 0,- |
1 | Intel Core i5-3570K Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 0,- | € 0,- |
1 | MSI Z77A-G45 | € 0,- | € 0,- |
1 | Sharkoon Drakonia | € 24,05 | € 24,05 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 201,08 |
Het probleem:
Het systeem heeft anderhalf jaar lang stabiel gedraaid zonder problemen, CPU draait op 4.2Ghz.
Sinds een aantal weken heb ik last van freezes/crashes op compleet willekeurige momenten. In Overwatch verdwijnt dan ineens de HUD waarna de hele game/pc vervolgens vast loopt, in Diablo 3 grote framedrops waarna het zelfde fenomeen zich voordoet. Enige manier om eruit te komen is de PC aan en uit te zetten.
Er lijkt verder geen patroon in te zitten. Ik heb dagen gehad waar het uren lang goed ging, ik heb ook dagen gehad dat de PC bij het opstarten drie keer achter elkaar vast loopt. In eerste instantie dacht ik aan een foute installatie van de games, maar ook zonder te gamen blijf ik crashes houden. Eventviewer geeft geen gekke foutmeldingen aan.
Wat heb ik zelf geprobeerd?
- Herinstallatie van de games.
- Nieuwe/Oude drivers geprobeerd.
- Overclock eraf gehaald.
- Herinstallatie van Windows.
- Windows MemTest. --> Geen fouten
- MemTest86 --> Geen fouten (5 uur gedraaid).
- FurMark 1 uur gedraaid, GPU komt niet boven de 70 graden.
- Prime95 3 uur gedraaid, CPU komt niet boven de 60 graden op 4.2Ghz.