Rubber strips HP x360 los, waarmee lijmen/vast te zetten?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05:55
Ehm, ik hoop dat dit de juiste plek is...

De rubberen strips onder mijn HP Spectre 13-ae010nd zitten los... De lijm ertussen werkt niet meer en ik heb ze er voor nu maar helemaal afgetrokken en 4 rubberen dopjes/pootjes die ik had erop geplakt (maar nu kan de laptop niet helemaal omgeklapt worden omdat ze te dik zijn).

Ik vraag me dus af wat ik nou het beste kan gebruiken om die dingen goed vast te lijmen, zonder dat de behuizing zelf weer aangetast wordt door de lijm.

Wat ik heb geprobeerd:

3m-dubbelzijdige tape
bisonkit
schoenzool-lijm
een soort van cement-fotolijm

De schoenzoollijm werkte nog het beste, bleef enkele dagen/weken goed zitten maar liet toch weer los.

Als ik rondzoek zie ik vooral engelse resultaten die "rubbercement' noemen, maar zoek ik hierop krijg ik vooral 'fotolijm' achtige resultaten waarbij als pre het feit dat het weer makkelijk los te halen is wordt genoemd, nou niet bepaald waar ik naar op zoek ben ;) De hema variant die ik heb geprobeerd werkte dan ook voor geen meter (maar die had uberhaupt zeer slechte reviews).

Ook heb ik dubbelzijdige tapijt-tape genoemd zien worden...

Kan ook geen reserve onderdelen vinden en als ik de fora mag gelopen rekent HP de hoofdprijs mochten ze het wel aanleveren...

Iemand hier met ervaring of tips wat het beste gebruikt kan worden? De strips zijn vrij dun/smal... wat ook al niet helpt. Alternatief is dunnere voetjes vinden, maar ook daar nog niet echt overtuigende resultaten van gevonden helaas,

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:24

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

tesa powerstrips misschien een optie ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-06 19:28

-36-

Trust me. I'm an amateur

Elastisch blijvende licht vullende lijm. Ik haal zelf goede resultaten met e6000 of een variant daarvan (zwarte t7000 valt met knoeien wat minder op) van AE. In de bouwmarkt hebben ze waarschijnlijk ook wel iets van Pattex wat erop lijkt. Maar als je de echte e6000 vind dat is nogal chemische maar zeer sterke lijm

[ Voor 34% gewijzigd door -36- op 26-03-2019 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felix!
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23-06 15:58
Ik heb hetzelfde probleem met de strips van mijn Envy x360. Ik ga deze tape proberen:
https://www.amazon.de/Don...r%C3%A4ger/dp/B07K9ZGZXT/

Dat zal denk ik wel houden :)

No one is listening until you fart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Thanks voor de tips tot nu toe!

Die powerstrips totaal niet aan gedacht, maar zou best een optie kunnen zijn alleen zijn die strips zo'n 30cm lang... Dat wordt lastig oplossen met die dingen.

Ik had zelf een poging gewaagd met dubbelzijdige fototape van tesa en dat werkt dus niet, maar die amazon.de versie ziet er wat steviger uit. Hoor graag je ervaring!

De e6000 is ook een goede tip, lijkt erop dat ik die in een hobby winkel in de buurt kan krijgen.

Zelf ondertussen een set voetjes besteld van 1.5mm hoog... dat zou al een stuk beter moeten werken dan wat er nu op zit. Heb ik in ieder geval vast iets om als tussenoplossing te gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:14
Loctite 406.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdonut
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-12-2024
m0ridin schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 21:50:
Thanks voor de tips tot nu toe!

Die powerstrips totaal niet aan gedacht, maar zou best een optie kunnen zijn alleen zijn die strips zo'n 30cm lang... Dat wordt lastig oplossen met die dingen.

Ik had zelf een poging gewaagd met dubbelzijdige fototape van tesa en dat werkt dus niet, maar die amazon.de versie ziet er wat steviger uit. Hoor graag je ervaring!

De e6000 is ook een goede tip, lijkt erop dat ik die in een hobby winkel in de buurt kan krijgen.

Zelf ondertussen een set voetjes besteld van 1.5mm hoog... dat zou al een stuk beter moeten werken dan wat er nu op zit. Heb ik in ieder geval vast iets om als tussenoplossing te gebruiken ;)
Kun je mij vertellen waar je die set voetjes van 1.5mm hebt besteld? Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Uberdonut schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 08:19:
[...]

Kun je mij vertellen waar je die set voetjes van 1.5mm hebt besteld? Bvd
Oef, dat zou ik even na moeten zoeken... die werkten uiteindelijk ook niet voor me trouwens. Begonnen snel te schuiven en lieten los. Heb uiteindelijk dit gekocht:

https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.779e4c4ds1gTKx

Iets bijgeknipt aangezien ik een 13" hp heb, maar dit lijkt super stevig te zitten nu (in juni gekocht, zit nog steeds prima vast). Qua kleur niet ideaal met mijn versie, maar vooruit. (Volgens mij had ik een lichte kleur gekregen oid...)

Probleem was dat wanneer te dik de 360 omklap niet meer ging omdat het rubber in de weg zat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdonut
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-12-2024
m0ridin schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 09:35:
[...]

Oef, dat zou ik even na moeten zoeken... die werkten uiteindelijk ook niet voor me trouwens. Begonnen snel te schuiven en lieten los. Heb uiteindelijk dit gekocht:

https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.779e4c4ds1gTKx

Iets bijgeknipt aangezien ik een 13" hp heb, maar dit lijkt super stevig te zitten nu (in juni gekocht, zit nog steeds prima vast). Qua kleur niet ideaal met mijn versie, maar vooruit. (Volgens mij had ik een lichte kleur gekregen oid...)

Probleem was dat wanneer te dik de 360 omklap niet meer ging omdat het rubber in de weg zat...
oh ja die had ik ook al gezien maar was een beetje afgeschrikt van de enige review die niet positief was. Maar jij bent er dus wel over te spreken? ook die 9 euro waard? dankjewel voor je reactie trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Uberdonut schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:27:
[...]

oh ja die had ik ook al gezien maar was een beetje afgeschrikt van de enige review die niet positief was. Maar jij bent er dus wel over te spreken? ook die 9 euro waard? dankjewel voor je reactie trouwens!
Nou ja, ik vond het prijzig voor die strips (volgens mij was het ook per stuk! Heb er 2 besteld volgens mij, maar dat weet ik niet meer 100% zeker).

In mijn geval werken ze goed ja, zit echt stevig vast en tja... 10-20 euro voor wat rubber is een hoop, maar op de prijs van de laptop zelf natuurlijk minimaal. En dan in eider geval geen irritaties meer op dat gebied.

Kan vanavond wel ff een fotootje sturen/neerzetten van hoe het eruit ziet.

Aesthetisch ben ik dus niet 100% happy en zou zo nog een keer dat geld uitgeven om het perfect te maken, maar voor nu voldoet het ;)
Pagina: 1