[iOS] Grote batch foto's versturen van iOS naar iOS of OSX

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik ben al jaren iOS gebruiker en schaam me eigenlijk dat ik dit moet vragen, maar ik krijg iets wat volgens mij supersimpel moet zijn niet voor elkaar en dat frustreert me best wel |:(

Ik ben net terug van mijn huwelijksreis en zowel ik als mijn vrouw hebben vele foto's gemaakt. Ik met mijn Panasonic Lumix camera + iPhone 8, zij met haar iPhone XR.

Ik kan heel gemakkelijk de foto's die ik met mijn camera heb gemaakt in OSX Photos opslaan, uiteraard net als de foto's die ik met m'n iPhone heb gemaakt.
Ik wil ook graag de 600+ foto's die zij heeft gemaakt in mijn (iCloud) Photos hebben.

Wat ik het eerste heb geprobeerd is om dit te doen via Airdrop. Ik heb een early 2015 MacBook Pro met OSX Mojave. Telkens als ik op de iPhone van mijn vrouw alle foto's geselecteerd heb en ik wil ze versturen via Airdrop krijg ik een foutmelding op haar iPhone "mislukt".
Ik krijg exact hetzelfde probleem als ik dit probeer op mijn MacBook of op mijn iPhone. Ik heb dit los van elkaar geprobeerd door eerst Wifi+Bluetooth aan te zetten op mijn MacBook en het dan te proberen. Daarna de boel weer uitzetten en Wifi+Bluetooth aanzetten op mijn iPhone. Ook daar geen succes.

Ook het opnieuw opstarten van haar telefoon, mijn laptop en mijn telefoon biedt geen uitkomst.

De map gewoon delen kan ook niet, want ook iCloud fotosharing biedt niet de optie om alles te selecteren en in één keer te downloaden.

Daarna heb ik het anders geprobeerd en heb ik alle foto's die ik wil versturen geselecteerd om het op Dropbox te kunnen zetten. Hij laat de Dropboxfunctie alleen zien als je één foto selecteert. Dat kan dus niet want dan ben ik veel te lang bezig.
In de Dropbox app kan je ook alleen maar handmatig selecteren en is er geen optie om één map ineens te selecteren. Dropbox fotosync staat uit en dat willen we ook niet want dan worden meteen alle foto's gesynct.

Aangezien Airdrop niet lijkt te werken (althans niet voor een dusdanig groot aantal foto's) is de enige oplossingsrichting die me nu nog kan bedenken om via de MacBook Air van mijn vrouw in Photos haar foto's van de huwelijksreis te kopiëren naar een USB-stick of externe HD om die vervolgens in mijn laptop in Photos te importeren. Dit moet toch makkelijker kunnen?

Ik heb diverse zoekopdrachten gedaan binnen Tweakers en op Google, maar nergens een duidelijke oplossingsrichting...

TLDR: Wat is de eenvoudigste manier om een grote batch (600+) foto's van een iOS device naar een OSX of iOS device van een andere gebruiker te versturen? Dit mag eventueel met behulp van een 3rd party app...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
@Gitarist Misschien dat iMazing’s photo manager uitkomst biedt?
https://imazing.com/iphone-photos-transfer

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick-007
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-12-2020
Met een gedeeld album zou het toch moeten lukken? Ik gebruik dit vaak en naar volle tevredenheid, Allen nog nooit met 600 foto's geprobeerd.
https://support.apple.com/nl-nl/HT202786

Okidoki: Alles komt goed,ooit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCGraaf
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16-09 05:56

BCGraaf

BC

Ik denk dat dit de makkelijkste optie is: Inloggen op iCloud.com op jouw Mac met haar account daar de foto downloaden en in jouw foto bibliotheek slepen.

MacBook, MacBook Pro 15, Mac Mini 2012, iPhone X,  Watch,  TV 4K