Mijn vraag
Hoi iedereen, gisteren heb ik geprobeerd een code te schrijven, maar ik krijg mijn code niet aan de praat. Ik ben nog maar een beginner hoor, dus de ervaren programmeur ziet het waarschijnlijk direct. De bedoeling is dat ik een code schrijf waarbij de gebruiker een waarde opgeeft tussen 10 en 20. Als de waarde niet correct is, vraag het systeem opnieuw een waarde op te geven. Mijn code is:
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Hoi iedereen, gisteren heb ik geprobeerd een code te schrijven, maar ik krijg mijn code niet aan de praat. Ik ben nog maar een beginner hoor, dus de ervaren programmeur ziet het waarschijnlijk direct. De bedoeling is dat ik een code schrijf waarbij de gebruiker een waarde opgeeft tussen 10 en 20. Als de waarde niet correct is, vraag het systeem opnieuw een waarde op te geven. Mijn code is:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| import java.util.Scanner; public class DoWhile { public static void main(String[] args) { Scanner Toetsenbord = new Scanner(System.in); int Invoer; do { System.out.println("Noem een getal tussen 10 en 20."); Invoer = Toetsenbord.nextInt(); } while ((Invoer < 10) && (Invoer > 20)); System.out.println("Yeah, het is je gelukt om een getal tusen 10 en 20 op te geven."); } } |
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...