Advies internet (cntr Utrecht) XS4ALL? Zakelijk particulier?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50
Ik heb gecheckt en er is blijkbaar 500Mbit synchroon internet mogelijk. Mooi. Zeg maar tot een maand geleden zou ik gewoon blind voor XS4ALL gegaan zijn omdat ze een vast IP bieden en nergens moeilijk over doen als je wat dingen loopt te customizen.
  • Is dat nog steeds een goed idee aangezien ze als label gaan verdwijnen?
  • Wat blijft er over van XS4ALL zoals vast IP, shell en vrije modemkeuze?
  • Zijn er andere opties die ongeveer net zo goed zijn? Vroeger had je nog Demon maar dat is ook door KPN opgeslokt.
Wat ik ga doen is als ZZP'er remote werken, sessies hotseat programmeren en groepsvergaderingen via video. 500Mbit is best wel overkill aangezien ik het met 10/10 ook nog wel red, stabiliteit en snelheid naar het buitenland is belangrijker.

Heeft het nog zin om naar een zakelijke verbinding te kijken? Ik heb altijd het idee dat die met name gewoon duurder waren omdat je het blijkbaar kunt betalen.

iOS developer

Beste antwoord (via BikkelZ op 27-03-2019 13:15)

• ewoutw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-09 18:38
Als je nu nog voor XS4ALL kiest wordt je gewoon nog op het XS4ALL platform aangesloten. Dat platform zal voorlopig nog wel blijven bestaan. Toen ik in 2016 ontslag nam bij XS4ALL draaide het Demon platform ook nog 10 jaar na de overname (Demon is namelijk door xs4all overgenomen, niet door KPN). Daarnaast geeft KPN aan dat er voor klanten niets gaat veranderen. Als je XS4ALL klant was kan je daar wel aan houden (naja, je kan/moet het proberen).

De vrije router keuze zit voorlopig nog wel in het DNA-van XS4ALL. Vanuit support heeft het een voorkeur om de fritz!box gebruiken. Die kennen de medewerkers. Bovendien sluit je direct een kapotte of verkeerd geconfigureerd modem uit. Werkt het met de Fritz!box ook niet is het iets in XS4ALL/KPN domein. Bij andere modems verwachten ze wel dat je zelf weet hoe je een instelling maakt. Zij vertellen wat je in moet stellen. Ze kunnen moeilijk alle modems kennen.

Wat betreft de overgang naar KPN. Wat ik van mijn oud collega's begrijp is dat KPN zich rot geschrokken is XS4ALL aan extra's levert. Daar zijn de heren van KPN nog even over na aan het denken. Maar het heeft daarom nu al vertraging opgelopen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:02
XS4ALL levert geen specifiek zakelijke verbindingen, de SLA en prijzen zijn hetzelfde als particulier.

Het verdwijnen van het merk heeft voor modemkeuze sowieso geen gevolgen, aangezien glas van XS gelijk is aan KPN en dezelfde PPP settings gebruiken.

Vrije modemkeuze is leuk, maar bij problemen zal er geen troubleshoot uitgevoerd worden als bij een glas-meting geen rare dingen geconstateerd

Wat betreft IP-adres zal er ook weinig veranderen, de shell is een ding wat moet blijken.
Sowieso zal het nog een behoorlijk tijdje duren voor alles over is, vermoedelijk nog wel 1,5/2jr

Wil je een verbinding met een specifieke SLA zit je feitelijk vast aan KPN.

Demon is trouwens niet door KPN opgeslokt, maar door.... Juist, xs4all :)

[ Voor 24% gewijzigd door mad-dog op 26-03-2019 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50
Tja het is maar voor een jaar. Ik denk dat ik maar gewoon voor XS4ALL ga.

iOS developer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 07-10 18:54
edit:
Niet meer relevant.

[ Voor 91% gewijzigd door Jeffrey87 op 27-03-2019 12:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:29
Vrije modem keuze is bij xs4all ook geen vrije modemkeuze. Ook bij xs4all zullen ze je niet verder helpen als ze geen fritzbox zien. Tegen mij is regelmatig gezegd "bel maar terug als de fritzbox op de lijn zit".

Een voordeel zou kunnen zijn (als je nog een vaste lijn wilt) dat je geen experiaflop nodig hebt voor VOIP. Bij xs4all kan je iedere voip box gebruiken die je maar wilt omdat ze de credentials vrij geven.

Ik heb een tweede fritzbox in gebruik voor mijn vaste lijn die puur als DECT station dient. Werkt perfect.

KPN klanten klagen vaak dat ze voor vrijwel alles een eigen modem kunnen gebruiken behalve voor de vaste lijn.

Verder zijn de verschillen minimaal.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• ewoutw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-09 18:38
Als je nu nog voor XS4ALL kiest wordt je gewoon nog op het XS4ALL platform aangesloten. Dat platform zal voorlopig nog wel blijven bestaan. Toen ik in 2016 ontslag nam bij XS4ALL draaide het Demon platform ook nog 10 jaar na de overname (Demon is namelijk door xs4all overgenomen, niet door KPN). Daarnaast geeft KPN aan dat er voor klanten niets gaat veranderen. Als je XS4ALL klant was kan je daar wel aan houden (naja, je kan/moet het proberen).

De vrije router keuze zit voorlopig nog wel in het DNA-van XS4ALL. Vanuit support heeft het een voorkeur om de fritz!box gebruiken. Die kennen de medewerkers. Bovendien sluit je direct een kapotte of verkeerd geconfigureerd modem uit. Werkt het met de Fritz!box ook niet is het iets in XS4ALL/KPN domein. Bij andere modems verwachten ze wel dat je zelf weet hoe je een instelling maakt. Zij vertellen wat je in moet stellen. Ze kunnen moeilijk alle modems kennen.

Wat betreft de overgang naar KPN. Wat ik van mijn oud collega's begrijp is dat KPN zich rot geschrokken is XS4ALL aan extra's levert. Daar zijn de heren van KPN nog even over na aan het denken. Maar het heeft daarom nu al vertraging opgelopen.
Pagina: 1