Mijn vraag
Afgelopen weekend heb ik CPU, CPU cooler, en GPU van mijn desktop vervangen.
Sindsdien heeft deze af en toe een spontane reboot. Eventlog laat niets zien waar ik iets uit kan opmaken, EventID 172 (,Crittical, Kernel Power - previous shutdown unexpect) en op zelfde moment eventID 161 (error, volmgr, dump creation failed due to error)
CPU en GPU temp heb ik in de gaten gehouden, maar crashes waren niet tijdens heavy load, en zelfs met heavy load zijn temps ok (rond de 70-75 voor CPU, 80 voor GPU bij 90-100% load)
Relevante software en hardware die ik gebruik:
CPU was een Core I5-4460 met Cooler Master cooler (exacte type weet ik zo even niet)
GPU was een MSI Radeon R9 290 Gaming 4G
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Event log gechecked, hier kan ik niets uit opmaken.
Er zijn geen memory dumps aanwezig (dit matched met de error van memory dump)
PC stond nog ingesteld op automatic restart bij system failure, dit heb ik nu uitgezet - elke keer als hij crashte was ik net even weg, dus heb niet kunnen zien of er sprake is van BSOD of niet
zijn er nog andere zaken welke ik kan checken, of moet ik wachten tot hij weer crashed, om te zien of hij toch BSOD geefft?
Afgelopen weekend heb ik CPU, CPU cooler, en GPU van mijn desktop vervangen.
Sindsdien heeft deze af en toe een spontane reboot. Eventlog laat niets zien waar ik iets uit kan opmaken, EventID 172 (,Crittical, Kernel Power - previous shutdown unexpect) en op zelfde moment eventID 161 (error, volmgr, dump creation failed due to error)
CPU en GPU temp heb ik in de gaten gehouden, maar crashes waren niet tijdens heavy load, en zelfs met heavy load zijn temps ok (rond de 70-75 voor CPU, 80 voor GPU bij 90-100% load)
Relevante software en hardware die ik gebruik:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i7-4790K Tray | € 0,- | € 0,- |
1 | MSI Z97 PC Mate | € 0,- | € 0,- |
1 | Asus Dual GeForce GTX 1660 Ti OC | € 305,- | € 305,- |
1 | Cooler Master CM 690 III | € 0,- | € 0,- |
2 | Dell UltraSharp U2414H Zwart | € 349,95 | € 699,90 |
1 | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 48,05 | € 48,05 |
2 | Corsair Vengeance LP CML8GX3M1A1600C10 | € 41,55 | € 83,10 |
1 | Corsair RM850 | € 0,- | € 0,- |
1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 97,62 | € 97,62 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.233,67 |
CPU was een Core I5-4460 met Cooler Master cooler (exacte type weet ik zo even niet)
GPU was een MSI Radeon R9 290 Gaming 4G
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Event log gechecked, hier kan ik niets uit opmaken.
Er zijn geen memory dumps aanwezig (dit matched met de error van memory dump)
PC stond nog ingesteld op automatic restart bij system failure, dit heb ik nu uitgezet - elke keer als hij crashte was ik net even weg, dus heb niet kunnen zien of er sprake is van BSOD of niet
zijn er nog andere zaken welke ik kan checken, of moet ik wachten tot hij weer crashed, om te zien of hij toch BSOD geefft?
Your lack of planning is not my emergency